Forum gedrag

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00
Forum gedrag

Bericht door Henk Klok » do 16 sep 2004, 09:39

Jelle Hulzinga schreef in het onderwerp Helaas, kalkbroed ... (rubriek Ziekten, parasieten en bestrijding), na een bericht van Els Kleijnendorst:
Daar is ze weer met haar moraliserende opmerkingen, dacht ik net.
Is er dan binnen de redactie geen enkele "beroepscode" waarbinnen jullie je eigen gedrag, opvattingen en normen op het forum moeten toetsen?
Vindt er dan nooit een fatsoenlijke feedback plaats van jullie eigen gedrag?
Dit begint mij nu echt danig de keel uit te hangen.
Ik heb inmiddels diverse persoonlijke mailtjes thuis ontvangen van mensen die graag mee zouden doen aan een discussie maar door redactieleden geschofferd zijn geworden en dat nooit weer mee willen maken.
Jij (jullie) zouden juist een voorbeeld moeten zijn voor andere deelnemers hoe je om moet gaan met andere mensen.
Hoe je mensen in hun waarde moet laten.
Dit is echt onacceptabel!
En sta ik ook niet meer toe.
Dit kost teveel leden en dan moet het bestuur maar ingrijpen als jullie daar zelf niet toe in staat zijn.
Bah.
Jelle
Jelle, er vindt in de redactie de hele tijd feedback plaats over opmerkingen en reacties.
Ik vraag me af waarom mensen die mailtjes met klachten aan jou sturen. Het zou beter zijn als ik die kreeg.
Wanneer zijn mensen door de redactieleden geschoffeerd? Ik ontvang ook wel eens mail over het forum, en met die reacties doe ik dan ook wat, maar over de problemen waar jij van rept heb ik niets ontvangen. Graag zou ik ze geforward krijgen, als dat mogelijk is.
Ik heb het gevoel dat je opeens wel heel hard van stapel loopt Jelle.

Groet,
Henk

Wim Vos
Berichten:58
Lid geworden op:di 18 mar 2003, 15:00
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Wim Vos » do 16 sep 2004, 13:43

Henk,
Groot gelijk.
De reactie van Jelle verbaasde mij ook nogal.

Het enige wat Els doet is proberen Thomas de ogen te openen. Haar boodschap is 'Lees de adviezen die je krijgt eens goed'

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door heidecap » do 16 sep 2004, 14:06

Wim, ik voel me door Els niet onheus bejegend. Haar taal kan wat mij betreft prima door de beugel. Een beetje incasseringsvermogen vind ik voor mezelf alleen maar gezond.

Thomas

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Forum gedrag

Bericht door Henk Klok » do 16 sep 2004, 19:33

Tegelijkertijd wil ik even kwijt dat mij af en toe het gevoel bekruipt dat er achter de schermen van dit forum een hoop gebeurt waar ik geen zicht op heb als deelnemer.
Redactieleden, rubriekbeheerders en eindverantwoordelijken zijn daar blijkbaar bij betrokken.
Zo horen we Frans af en toe sputteren, omdat ie geen rubriekbeheerder meer mocht zijn.

Wim
Je gevoel heeft je niet in de steek gelaten Wim, maar ik hoop dat niemand me kwalijk neemt als ik hier niet verder over uitweid.
Groet,
Henk

jellehulzinga
Berichten:134
Lid geworden op:za 19 jun 2004, 21:51
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door jellehulzinga » do 16 sep 2004, 20:19

Als ik nu reageer zou dat het afraffelen van een berichtje zijn. Daarvoor heb ik teveel respect voor jullie.
Zaterdag lukt het mij wel een serieus antwoord te geven.
Soms ben je kwaad en dan reageer je direct. Als dat eens in de vijf jaar of zo voorkomt, moet dat maar kunnen. Meestal zet ik er eerst een half uurtje de rem op maar dit keer dus niet.
Het was niet dat ik me er van af wilde maken door te stellen dat ik zaterdagavond wel zou reageren. Dat heb ik bewust gedaan om de zaak wel rustig te kunnen bekijken. Ik was n.l. verbaasd dat er hier op het forum zomaar iemand voor dom kan worden uitgemaakt. Maar nog verbaasder was ik dat uiteindelijk door Henk geen enkele respons kwam die getuigde van enige zelfreflektie of mogelijke twijfel. Ik zag het verkeerd, de schuld lag bij mij en de redactie of personen binnen de redactie troffen geen blaam en ik overreageerde.
Vandaar die adempauze. Om dat eens goed tot me door te laten dringen.
Want kennelijk zag ik alles verkeerd. Kennelijk kun je alles maar over een ander zeggen als je direct daarna dat maar weer ontkend.
Je bent dom. Je bent niet dom.
Ik persoonlijk vind dat een hele "goedkope" manier om toch je frustraties op een ander af te kunnen reageren en er dan goed mee weg te kunnen komen door even later het tegendeel te beweren. Maar kennelijk ben ik de enige die dit proces doorheeft of die dit proces ziet.

Maar goed, in een brief aan Henk persoonlijk heb ik e.e.a. uiteengezet omdat ik van mening ben dat een forum alleen maar bedoeld is om meningen en feiten met elkaar te bediscussieren. En dat het nooit een medium mag zijn waarbij je "op de man" speelt.
Dat je nooit maar dan ook nooit op enige manier de integriteit of persoonlijkheid van mensen in het openbaar ter discussie mag stellen.
Dat een lid van de redactie hierin een extra verantwoordelijkheid draagt, is volgens mij geheel evident. Een redactielid behoort juist er op toe te zien dat zaken zo ethisch mogelijk verlopen. En uiteraard nooit een voortrekker bij een mogelijk tegendeel te zijn.
Een redactielid is namelijk op dit forum geen imker. Een redactielid is een redactielid met zijn of haar bijbehorende verantwoordelijkheden. En die verantwoordelijkheid kun je alleen maar ontlopen door redactielid af te zijn. Pas dan ben je weer imker.

Aangezien ik geen kans zag om, in de reactie op Henk, mezelf duidelijk uit te drukken zonder namen te noemen en daarbij voorbeelden aan te geven (op de man spelen), heb ik besloten die reactie niet op het forum te zetten.

Tot slot:
Ik wens nooit een ander te kwetsen door zijn verstandelijke vermogens te betwijfelen. Dat een aantal van jullie dat kennelijk doodnormaal vindt, zegt uitsluitend iets over jullie zelf.
Ik wens in ieder geval niet bij die groep te behoren.
Met vriendelijke groeten aan de lezers.
En een prettig weekend.
Jelle

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Els Kleijnendorst » do 16 sep 2004, 20:34

Jelle,
ben mij niet bewust dat ik moraliserend optreed. Of rubriekbeheerders geen beroepscode hebben????? Was mij niet bewust dat ik - als imker - niet mocht reageren op een bericht. Maar je hoeft je niet veel langer meer te ergeren aan mij als beheerder, op de eerstvolgende redactievergadering treedt ik af als rubriekbeheerder én redactielid. Het coördinatorschap van het Groentje-project heb ik met ingang van 1 september j.l. al overgedragen aan Albert de Wilde.
Ook het reageren op berichten doe ik de laatste maanden slechts sporadisch, maar jammer voor jou, als echt de gezondheid van de bijen in het gedrang komen kan ik mij niet inhouden.
Els

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Gerard van Gastel » do 16 sep 2004, 21:32

Best spannend zo'n forum,

het lijkt wel een soap serie.
Jammer dat het niet over bijen gaat, daarvoor kom ik toch naar deze site....

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Hans van der Post. » do 16 sep 2004, 22:23

Gerard hier -in deze rubriek- mag het; "een beetje soappen"[:)]
Hans

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Hennie Peters » do 16 sep 2004, 23:10

Gerard hier -in deze rubriek- mag het; "een beetje soappen"
Hans
Waarom in mijn rubriek verdorie !
Gerard,
Het is half september geweest de meeste imkers heb hun volken ingewinterd. Ze hebben geen aandacht voor hun bijen meer, wat denk dat ze dan gaan doen ? Ze vergeten hun bijen gaan elkaar liefkozen, zoete woordjes of lekker knetteren tegen elkaar, elkaar voor vies vals kreng uitmaken.
De werkelijkheid is een soap[:o)][:o)][:o)]

groet,
Hennie

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Hans van der Post. » do 16 sep 2004, 23:49

Hennie je schrijft:Waarom in mijn rubriek verdorie !
Nou ja we moeten toch ergens soappen hier hoeft het niet over bijen te gaan[:p][:o)][:o)][:o)][}:)]Hans[}:)]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten