Forum gedrag

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Forum gedrag

Bericht door Frans vanTongeren »

Dag Jelle,
Voor mijn gevoel ben je onbegrijpelijk heftig 'at this moment'.
Ik denk dat er andere factoren meespelen in jouw situatie.
Sterkte..!
Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door wilde »

Jelle, van al je reacties begrijp ik helemaal niets. Met de wijze van beantwoording door Els en Henk is wat mij betreft niets mis. Aub. ook zo houden. We zijn hier echt geen watjes, die helemaal niets van elkaar kunnen hebben. Zou je niet stoppen met deze duscussie die nergens toe leidt?
Albert
jellehulzinga
Berichten: 134
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 21:51
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door jellehulzinga »

Zou je niet stoppen met deze duscussie die nergens toe leidt?
Goeie morgen Albert,
Graag was mijn eerste gevoel. Voor mij is dit ook niet echt een spannend tijdverdrijf of zo.
Als ik wist dat ik de enige was, zou ik onmiddellijk stoppen.
Als ik kennelijk de enige ben die spoken ziet, graag.
Ik zou de eerste zijn om dat toe te geven.
Maar zolang er niet "op de man" gespeeld wordt, leidt een discussie als deze mogelijk wel degelijk ergens naar toe.
Het zet mogelijk toch mensen aan het denken hoe anderen dingen ervaren.
En Frans, overreactie is misschien wel het juiste woord. Scherp mag je mijn opmerkingen ook noemen. Maar door de puntjes op de i te zetten geef je wel de discussie meer houvast. Worden mogelijk een aantal zaken duidelijker dan als je zaken met zachte handschoenen aanpakt.
Niet alleen wat op dit moment op het forum geschreven wordt is namelijk "de waarheid". Ook al zijn er tien mensen die een beschermende houding aannemen naar Els toe, dan vraag ik je het zelfde vertrouwen aan mij te geven die je anderen kennelijk ook geeft.

Ik vraag je van mij aan te nemen dat er anderen zijn die wel ervaren hebben dat er op dit forum door redactieleden geschoffeerd wordt.
Althans in hun ogen.
Die anderen moeten ook in de gelegenheid gesteld worden om tot de keuze te komen al dan niet persoonlijk te willen reageren.
En zolang de sfeer op dit forum zodanig is, dat een afwijkende reactie "bestraft" wordt doordat er een heleboel mensen over heenvallen, zullen die mensen zich nooit melden. Dat is jammer voor het forum maar ook jammer voor de inhoud.

En waarom zou ik niet mogen reageren op b.v. Henk als ik vind dat een hoofdredacteur zich buiten z'n boekje begeeft? In een persoonlijk schrijven heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik hem respecteer als mens en dat ik zijn functioneren op het forum buitengewoon integer vind.
Maar dat wil niet zeggen dat hij dus nooit een fout zou kunnen maken. En als ik vind dat hij "op de man speelt", voel ik dat ook zo.
En jij dus kennelijk niet.
Maar dat zelfde geldt voor iedereen. De één vindt dit, de ander vindt dat. En het is buitengewoon wenselijk dat wij elkaar daarin respecteren.
Zijn het niet juist dit soort zaken, die vaak ondergesneeuwd raken vanwege de autoriteit die dat soort functionarissen uitstralen?
Het lijkt mij uiterst welkom ook hun mening daarover eens te horen.
Misschien willen zij die autoriteit helemaal niet maar laat de functie hen geen keus.
Welnu, dan is dit een puike gelegenheid om daar eens over te "praten".

En Albert, uit jouw reactie blijkt ondermeer dat je de zaken graag wilt houden zoals het nu is. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Mensen die elkaar al jaren kennen en op een vertrouwde manier met elkaar communiceren. Het risico daarbij is wel degelijk dat mensen dan aan een half woord genoeg hebben om elkaar te begrijpen. Dat het bij voorbaat een duidelijke zaak is dat men elkaar accepteerd en respecteerd en soms elkaars gedachten kunnen lezen.
Maar dit forum is niet uitsluitend bedoeld voor een kleine selecte groep. Er komen steeds nieuwe mensen "voorbij" die soms niets begrijpen van die ingeslepen manier van communiceren en opmerkingen.
Want zij zijn nieuwkomers en kennen de code nog niet. Dat is dus ook een goede reden op dit soort zaken maar eens aan de orde te stellen.
Dus doorgaan op de oude manier lijkt mij niet bij voorbaat geen goede zaak als daardoor het risico bestaat dat nieuwe leden het hazenpad kiezen.

Nee, Albert. Ik zou graag willen stoppen maar dan moet m.i. over een paar dagen heel duidelijk zijn dat ik kennelijk als enige spoken zie.
Zolang wil ik best nog even wachten.
Prettig weekend!
Allemaal.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door wilde »

En als ik vind dat hij "op de man speelt", voel ik dat ook zo.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar op de man spelen is naar mijn oordeel juist heel gezond. Ik bedoel dat een beetje rekening houden met de betreffende persoon geen kwaad kan. Wie kaatst kan de bal verwachten. Thomas is gewoon hier op het forum van zijn hart geen moordkuil te maken. Ik heb daar geen moeite mee als dat in redelijke bewoordingen gebeurt. Als het ontaardt in scheldpartijen sta ik aan je zijde, dat hoort hier niet thuis, maar gelukkig komt dat niet of nauwelijks voor.
Iemand die zich hier voorzichtiger gedraagt en zich dus wat ingetogen uitdrukt, zou ik van mijn kant liefst ook zo benaderen. Dat vind ik 'rekening houden met elkaar'.
Groetend, Albert
Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Forum gedrag

Bericht door Henk Klok »

]Zelfs jij "op de man", Henk?
Als er iemand het hoofd koel moet houden en een discussie in goede banen moet leiden, zeker als er emoties aan te pas komen, dan is het wel de hoofdredacteur. (eindbeheerder)
Dan past een persoonlijke frustratie totaal niet.
Zou ik dan toch gelijk hebben wat jouw/jullie functioneren betreft?
Jelle
Jelle, ik probeer altijd zoveel mogelijk op de achtergrond te blijven, omdat ik als eindbeheerder een beetje neutraal wil blijven (en omdat andere deelnemers meer over bijen weten dan ik.)
Dit keer stond ik mijzelf deze reactie toe omdat ik mij flink gestoken voelde door jouw aantijgingen aan het adres van de redactie. Dat we moesten wachten op een nadere uitleg vatte ik op als een 'in hechtenis name tot nader onderzoek is voltooid'.
Zoals Albert schrijft, wij zijn geen watjes, en als ik word aangevallen heb ik ook het recht daar met gelijke munt op te reageren. Ik wilde het eerst niet plaatsen, maar zoals ik in de reactie schreef, ik moest m'n hart luchten.

Inmiddels heb ik gelukkig jouw persoonlijke mail met uitgebreide uitleg ontvangen, waarvoor dank.

Groet,
Henk
Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Hugo »

Jelle, ik probeer altijd zoveel mogelijk op de achtergrond te blijven, ...

Groet,
Henk
Beste vrindjes,

Ik geloof dat maar weinig mensen iets aan deze discussie hebben.
Zouden jullie je meningsverschillen niet beter via privémail oplossen.

mvg,

Hugo (halve vredige maar vantijdsomswijlen een beetje pikante bij)

ps1. Hee Henk, je bent er gelijk helemaal grijs van geworden.
http://users.skynet.be/bk241606/files/henkklok_zw.jpg

psZ. Zeg Jelle, smaakt jouw honing niet een beetje naar waspoeder ? (dat is pas de man ipv de bal).
http://users.skynet.be/bk241606/files/waspoeder.jpg

ps3. Schuine streep weggehaald voor
en "somstijdsvanwijlen" vervangen door "vantijdsomswijlen"

Nobodies prefetc
Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Forum gedrag

Bericht door Henk Klok »

Hugo,

ik denk dat dit onderwerp bijna gesloten kan worden, maar laat het nog even open om niet het idee te geven nu alles af te kappen. Morgen gooi ik 't dicht (he he zucht).
s1. Hee Henk, je bent er gelijk helemaal grijs van geworden.
Ja, ik trek een beetje grijs weg om de neus, moet nodig weer bijkleuren [:p]
Komt wel goed.

groet,
Henk

p.s. Het blijft een hoopgevend onderschrift, dat van jou [:o)] [:)]
jellehulzinga
Berichten: 134
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 21:51
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door jellehulzinga »

ik denk dat dit onderwerp bijna gesloten kan worden, maar laat het nog even open om niet het idee te geven nu alles af te kappen. Morgen gooi ik 't dicht (he he zucht).
Dank je hoofdredacteur![^]
Blij dat je na twee dagen weer terug bent.
Prettig weekend
Jelle
Henk Benjamins
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 22:32
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Henk Benjamins »

zijn we volwassen mensen of ??????????????????????????? je kan op elke slak geen zout leggen volgens mij
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Forum gedrag

Bericht door Els Kleijnendorst »

Om deze discussies een positieve wending te geven treft u mijn bijlage aan onder een nieuw onderwerp: "Hoe zal het forum verbeterd kunnen worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten