Hoe kan het forum verbeterd worden?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00
Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Henk Klok » ma 20 sep 2004, 12:45

Bezoekers en forumleden moeten dus o.a. eerst algemene voorwaarden en richtlijnen of instrukties lezen, voordat zij door hebben wat het woordje redactielid of rubrieksbeheerder inhoudt.
een beetje internetgebruiker weet dat op de meeste forums moderators of beheerders of hoe ze ook heten dienen om op te letten dat er geen grove taal gebezigd word, geen illegale activiteiten plaatsvinden enz. enz. Als per vergissing gedacht wordt dat ze hier altijd het bijenhouden.nl standpunt of het VBBN standpunt verwoorden kan ik daar helaas niets aan doen.
Ik ben al terughoudend genoeg, laat me veel minder gaan dan anderen. De ene moderator, want zo zouden we eigenlijk moeten heten, is iets duidelijker of stelliger in zijn/haar uitingen dan de ander, maar zo is het in het dagelijkse leven ook.
En ja, ik verwacht wel dat een deelnemer weet wat de regels op het forum zijn. In ieder geval ze eens bekeken heeft.
Maar ter verduidelijking heb ik nu dus ook nog een extra uitleg op de voorpagina gezet. Daar komen nieuwe bezoekers meestal eerst langs. Moeten ze wel even de moeite doen om te lezen.
Groet,
Henk

-de meeste- toegevoegd aan -weet dat op forums-

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door maartenkleijne » ma 20 sep 2004, 19:22

Beste Jelle,
ik ben 'redactielid', dat wil zeggen: 'ik doe wat ik doe' net zolang tot er iemand gevonden wordt die het beter kan dan ik.
Jouw inzichten over wat 'redactie' inhoudt, zeggen mij niks en hebben ook geen relatie met de praktijk van mijn werken met het Forum.
Redactieleden maken fouten, en al helemaal in de ogen van mensen die dat graag volgens hun eigen definities en verwachtingen wensen te beoordelen.
Als dat gaat over een afstotend effect op bezoekers van het Forum is dat zeer triest.
Ik als bij herhaling dingen roep die voor sommigen -al is het er maar eentje- aanstootgevend zijn zodat zij het Forum de rug toekeren, dan hoop ik dat de redactieleden zeggen tegen mij: 'daar kan ik niet mee leven, hij deruit of ik eruit'.
Als mij dat overkomt zal ik tegelijk nog steeds fans hebben voor de bijdragen die ik daarna nog steeds mag leveren.
Maar mijn aantstootgevende gedrag -dat ik kennelijk soms heb- kan dan nooit meer bij vergissing gelezen worden als 'redactie' of 'rubrieksbeheerder'.

Hoe het Imkerforum verbeterd kan worden?
Het Imkerforum bestaat bij de gratie van een klein aantal mensen (vooral de (eind)beheerders) die met veel liefde en inzet de zaak draaiende houden, en soms uitwassen proberen te voorkomen of weg te poetsen.
Voor mij zelf geldt: ik doe het totdat er iemand wordt gevonden die het beter kan of meer tijd heeft.
Toekomstige verbeteringen zijn afhankelijk van het vinden van mensen die verbeteringen
in hun mars hebben, zoas het tot heden ook steeds meer wordt geperfectioneerd.

Mijn persoonlijk devies is: we kennen elkaar allemaal niet persoonlijk, dus het geeft ook geen pas persoonlijk iets van elkaar te gaan vinden.
Je mag wel tegen mij zeggen: 'geinig stukje heb je geschreven', maar niet: 'ik vind jou een toffe gozer'.

jellehulzinga
Berichten:134
Lid geworden op:za 19 jun 2004, 21:51
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door jellehulzinga » ma 20 sep 2004, 20:24

Henk Klok schreef:
Bezoekers en forumleden moeten dus o.a. eerst algemene voorwaarden en richtlijnen of instrukties lezen, voordat zij door hebben wat het woordje redactielid of rubrieksbeheerder inhoudt.
Dag Henk,
Zou jij mij als deelnemer van het forum willen uitschrijven?
De situatie is mij duidelijk en dus wens ik iedereen maar het beste.
Hartelijke groeten allemaal.
Jelle

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Henk Klok » ma 20 sep 2004, 20:42

Ik schreef zelf:
En ja, ik verwacht wel dat een deelnemer weet wat de regels op het forum zijn. In ieder geval ze eens bekeken heeft.
Dat is wel wat anders.
Dag Henk,
Zou jij mij als deelnemer van het forum willen uitschrijven?
De situatie is mij duidelijk en dus wens ik iedereen maar het beste.
Hartelijke groeten allemaal.
Jelle
Als dat jou gevolgtrekking is, goed, dan schrijf ik je uit. Het ga je goed.

Henk

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Frans vanTongeren » ma 20 sep 2004, 20:55

Jelle, je zou naar mijn idee, een poosje buiten-forumvakantie moeten nemen.
Als de blaadjes van de bomen zijn gevallen, zou je weer terug moeten keren op het forum en bevrijd/gelouterd weer vrolijke, geestige, eigenzinnige, intelligente stukjes moeten gaan schrijven..

Erik
Berichten:148
Lid geworden op:ma 02 sep 2002, 11:31
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Erik » di 21 sep 2004, 07:38

Frans,

je slaat de spijker op zijn kop. Even bezinnen Jelle en kom dan in het voorjaar maar weer terug. Misschien kun je ook een sabbatical nemen in een klooster. JP is daar ook rustig en bedaard van teruggekomen :D (grapje JP)

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Henk Klok » di 21 sep 2004, 09:18

Jelle, je zou naar mijn idee, een poosje buiten-forumvakantie moeten nemen.
Ik laat de uitschrijving nog even staan.

Ondertussen is het Hennie Peters gelukt om de titels van beheerders zo in te stellen dat redactieleden kunnen kiezen of ze een beheerderstitel boven hun foto willen hebben staan.
Ik laat zelf 'eindbeheerder' wel staan. Dan is er tenminste één aanspreekpunt.
Verder is het handig als beginnende deelnemers of deelnemers die voor het eerst iets schrijven hun eerste bericht beginnen met bijv.: 'hallo, dit is mijn eerste bericht, etc.'
Dan kunnen reguliere deelnemers zien dat het om iemand gaat die nog niet zo bekend is met het forum, en kunnen reacties van deelnemers met een meer uitgesproken mening iets terughoudender zijn. Nu mosterd na de maaltijd, maar een goed gebruik, en nuttig om nog eens naar voren te brengen (Ik realiseer me wel dat beginnende deelnemers dit waarschijnlijk niet zullen lezen, maar heb het toegevoegd aan de forumregels / uitgangspunten, voor nieuwkomers te vinden via het menu rechts op de voorpagina van bijenhouden.nl).

Henk

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Wim Joosten » di 21 sep 2004, 12:59

Waarom zou je jouw beheerderstitel niet weer willen geven? Als je beheerder bent vind ik dat forumleden gemakkelijk kunnen zien bij wie ze terecht kunnen wanneer dit nodig is.
Ik denk dat de meeste forumleden het wel prima vinden zoals het nu gaat. Dat niet altijd alles vlekkeloos verloopt moge duidelijk zijn en dat zal ongetwijfeld zo blijven. Daar zal af en toe kritiek op komen. En daar zijn de beheerders voor om dit op te vangen.
Ik kan me voorstellen dat er nu wat geschrokken gereageerd wordt op de reactie van Jelle. Gezien het feit dat Jelle hier verder niet in ondersteund werd kan er gesteld worden dat dit een éénmansactie was. Als dit niet zo was dan hadden anderen ongetwijfeld iets van zich laten horen. Ik weet niet of er achter de schermen ook e.e.a. zich afgespeeld heeft; voor mij kwam de reactie van Jelle als een donderslag bij heldere hemel.
Ik vind dat de beheerders zich niet moeten laten afschrikken door dit voorval. Ik ben een tevreden forumbezoeker en spreek mijn waardering hiervoor uit en volgens mij zijn er met mij nog vele andere.

Met vriendelijke groet,
Wim

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Piet Jager » di 21 sep 2004, 13:49

Het is nog steeds zichtbaar op de rubriekenpagina wie beheerder is van welke rubriek (Hennie Peters).
Hennie,

'k Ben er al maanden naar op zoek en nog steeds niet gevonden, ondanks jouw recente verwijzing!

!Piet

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hoe kan het forum verbeterd worden?

Bericht door Hans van der Post. » di 21 sep 2004, 14:16

Piet Jager schreef: [br 'k Ben er al maanden naar op zoek en nog steeds niet gevonden, ondanks jouw recente verwijzing!!Piet
Hier naar opzoek Piet? Ga naar de hoofdpagina klik op redactie
Hans
http://www.bijenhouden.nl/pagina/redact ... elling.asp

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten