Nicknames

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
indyshometown
Berichten:5
Lid geworden op:do 26 feb 2009, 16:30
Contacteer:
Re: Nicknames

Bericht door indyshometown » vr 06 mar 2009, 12:15

Hallo allemaal.
Ben wel geschrokken van de negative opmerkingen van sommige mensen hier over een zeer goed bedoeld iets.
Mijn naam is Lina Burkholder, ben nederlandse van geboorte getrouwd met een Amerikaan en woon in Kansas.
Heb petitie opgestart on te proberen iets te doen aan de decline van bijen en andere polinators.
Dus nee deze petitie is niet voor marketing purposes.
Nee, ik probeer mij niet te verschuilen achter... of anoniem te zijn, moest een screen name invullen dus gebruikte ik wat ik altijd doe Indyshometown. Aangezien mijn naam bij de petitie staat dacht ik dan ook niet dat dat een probleem zou zijn, tjonge was ik daar even verkeerd in zeg.
"Ik vind dat we zulke lieden moet weren."
" Ik krijg de indruk dat er lieden zijn die de sterfte van bijenvolken voor hun "eigen doel" willen gebruiken."


Weet niet wat ik daarop zeggen moet, vraag me wel af waarom iemand zich zulke gedachten in het hoofd haalt.
Ik en anderen proberen iets aan de decline te doen, niets meer en niets minder, jammer dat dat zo negatief gezien word door de schijver van deze opmerkingen.

Heb contacten met bijenhouders over de hele wereld, wij zijn het allemaal met mekaar eens dat er iets moet gebeuren, jammer dat deze meneer dat niet kan zien.

Als iemand verder nog iets wilt weten mail me maar.
Hoopte dat ik ook leuke contacten zou kunnen krijgen in een nederlands bijen forum, is ook goed voor mijn nederlands, dacht ik.

vriendelijke groeten vanuit Kansas,
Lina

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door dickvanleeuwen » vr 06 mar 2009, 12:28

Beste Lina, je reageert na 9 dagen met oa. "hoopte dat ik ook leuke contacten zou kunnen krijgen in een nederlands bijen forum, is ook goed voor mijn nederlands, dacht ik"

Is het in het licht van bovenstaande niet jammer dat je het zelf zover liet komen?

de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door de vos roger » vr 06 mar 2009, 12:42

Beste Lina,hartelijk welkom op het ned.Forum
Vergeet het negatieve wat er hierboven is verteld,ik weet dat je het goed meent want ik volg je gesprekken ook op het Vlaams Forum.
groetjes

roger

indyshometown
Berichten:5
Lid geworden op:do 26 feb 2009, 16:30
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door indyshometown » vr 06 mar 2009, 13:27

Hi,
Bedankt Roger.

Dick, Dat komt omdat ik het even te druk had, maar ja dat is wel mijn eigen shuld natuurlijk, aan de andere kant ging het er niet over hoe lang geleden ik mij hier aanmelde of zo.

Ik kreeg dit forum toegestuurd door iemand anders dacht da's ook wel leuk, het vlaamse bijen forum is heel erg leuk moet ik zeggen, hele vriendelijke mensen allemaal, weten ook een hoop.

Wat ik eigenlijk graag wil weten is hoe zit het met de hommels in Nederland, hoor daar gemengde berichten over, van zien we haast niet meer tot valt best mee.
Zijn er ook mensen die in de stad bijen houden?
Lina

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » vr 06 mar 2009, 13:27

Dit forum heeft geen rubriek "even voorstellen" zoals op andere fora vaak wel gebruikelijk. Wellicht had dat enige wrevel en onduidelijkheid kunnen voorkomen?

Anyweg, welkom Lina.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

indyshometown
Berichten:5
Lid geworden op:do 26 feb 2009, 16:30
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door indyshometown » vr 06 mar 2009, 13:37

Dank je wel Jeroen, waar staat dat even voorstellen?
Lina

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » vr 06 mar 2009, 13:44

Nee, die rubriek is er juist niet. Misschien moeten we dat wel invoeren.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door hans hoogendoorn » vr 06 mar 2009, 13:46

Even voorstellen is een goed idee.

Een nickname kan trouwens tegoedertrouw en tekwadertrouw zijn. Als je voor de eerste keer je profiel invult bij het registreren kom je voor onverwachte keuzes.
Je gebruikersnaam bestaat al, probeer nog eens [:)] bijvoorbeeld.
Niet alle imkers zijn ervaren forumbezoekers.

Je woonplaats invullen zou ik wel doen. Vertrouwen geeft vertrouwen.
Ik reageer ook niet graag op iemand, die niet met open visier aan deze community deelneemt.
OOk nog eens zonde als er daarom niet of vervelend op je gereageerd wordt.

Soms kan een nickname ook nuttig zijn.
B.v. je bent bv een beetje 'BNer' en wilt toch graag vrij meepraten op het forum.
Ik ken zo'n geval. Volkomen terecht.

Taak van het beheer om daar keuzes in te maken en eventueel de verplichte velden in het profiel aan te passen.
Waterdicht zal het niet worden, hanteerbaarder misschien wel.

Het heeft ook iets speels.
Een tweede account kan ook te goeder en te kwadertrouw.
Maar dat is weer een ander verhaal.

indyshometown
Berichten:5
Lid geworden op:do 26 feb 2009, 16:30
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door indyshometown » vr 06 mar 2009, 13:50

"Nee, die rubriek is er juist niet. Misschien moeten we dat wel invoeren."

Ik dacht al dat het aan mij lag want ik had er wel naar gekeken.
Op zich wel jammer dat het er helemaal niet is, ja.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » vr 06 mar 2009, 14:19

wilde schreef:
Als je wat te vertellen meent te hebben op internet is er geen echte reden je te verschuilen.
Ik heb twee jochies (8 en 6) die hun eerste stappen op internet zetten onder mijn begeleiding uiteraard. Ik zou het absoluut niet toestaan dat ze met hun eigen naam waar dan ook opereren. Degenen die het meest ageren tegen nicknames zijn stoere sterke mannen, maar er zijn zat groepen die zich ook op internet moeten beschermen helaas. Het gaat niet om degene die de nickname gebruikt die wat te verbergen heeft. Het blijkt dat jammer genoeg er dusdanig veel misbruik van gegevens wordt gemaakt dat sommigen zich moeten beschermen. Ook op een op zich onschuldig forum als dit. Kindermisbruik en identiteitsfraude zijn tegenwoordig aan de orde van de dag. Jammer genoeg zijn nicknames tegenwoordig gewoon noodzakelijk.

Een echte naam icm een woonplaats kan al tot heel vervelende situaties leiden.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten