Yeah TopForum! Yeah

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 12 nov 2001, 00:23

Morgen volgt de grote verrassing!!
Dan komt hier TopForum! te staan!
Afwachten dus!

J.P.


Bijgewerkt door - Jelte Pieter Dijkstra op 12/11/2001 19:09:22

Bijgewerkt door - Jelte Pieter Dijkstra op 12/11/2001 19:10:25

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Romée van der Zee » ma 12 nov 2001, 00:30

Ik ben erg benieuwd, en kan bijna niet tot dinsdag wachten:)

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door maartenkleijne » ma 12 nov 2001, 09:14

Sluit me aan bij Romee. Je bent een bron van actie, inspiratie en vermaak., JP.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 12 nov 2001, 18:31

Yeah TopForum! Yeah


Sterren, deze dingen:[img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_green.gif[/img][img]../forum/icon_star_orange.gif[/img][img]../forum/icon_star_purple.gif[/img][img]../forum/icon_star_cyan.gif[/img][img]../forum/icon_star_red.gif[/img][img]../forum/icon_star_silver.gif[/img], daaraan hebben imkers of eigenlijk forumimkers (helaas) een broertje dood. Ook zijn bijenmannetjes en '“vrouwtjes wars van verering, prestigeslagen en kwantificaties. Vooral met beide benen op de grond blijven staan en niet al te gek doen is het motto. Waarding is goed, als het maar niet blijvend wordt geuit in titels of waarderingsystemen. Spijtig voor mij, want ik mis deze mooie sterretjes elke dag opnieuw.
Ik heb iets nieuws bedacht. Ik wil namelijk de populairste berichten en artikelen '˜eren' in een top tien; De TopForum!. In deze TopForum! staan de meest bezochte artikelen. De drukst bezochte artikelen bovenaan, vervolgens loopt de lijst af met artikelen die minder vaak zijn bezocht. Je kunt dit natuurlijk op het forum zelf nagaan, maar ik heb het voor jullie allemaal keurig in een overzichtelijke rangschikking geplaatst. Het hoogst geeindigde artikel staat aangeven met een cijfer 1 en krijgt als waardering 10(gouden)sterren. Het laatste artikel in TopForum! staat aangegeven met nummer tien en krijgt 1 ster.

Het is de bedoeling als er veranderingen zijn te melden in de volgorde van top tien berichten dat ik deze zal melden en de wijzigingen zal doorvoeren. Ik ben nog aan het beraden, wanneer ik dat zal doen; Op een vast tijdstip of bij verschuivingen van de geplaatste artikelen? U merkt het wel.

Hier komt ie dan:
Met kop en schouders boven alles uitstekend en op nummer 1 geplaatst met tien gouden sterren het meest bezochte artikel is:


[img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img]
1
[img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img]
[img]../forum/icon_star_gold.gif[/img][img]../forum/icon_star_gold.gif[/img]
[img]../forum/icon_star_gold.gif[/img]

Mijn manier van imkeren
Auteur: Frans van Tongeren.
Reacties: 40. Bezoekers: 453.
Laatste bericht: 10-11-01.


Het vervolg van de lijst ziet er zo uit:

[img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img]
2
[img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img] [img]../forum/icon_star_silver.gif[/img]

Rassentrends bij bijen
Auteur: Martin schyns.
Reacties: 39 Bezoekers: 306.
Laatste bericht: 05-10-01.

[img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img][img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img]
[img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img][img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img]
3
[img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img][img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img]
[img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img][img]../forum/icon_star_bronze.gif[/img]

Afname imkers(peiling)
Auteur: Romée van der Zee.
Reacties: 17. Bezoekers: 270.
Laatste bericht: 12-10-01.


[img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img]
4
[img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img][img]../forum/icon_star_blue.gif[/img]

Afname imkers(peiling)
Auteur: Els kleijnendorst.
Reacties: 0. Bezoekers: 266.
Laatste bericht: 08-10-01.

[img]../forum/icon_star_green.gif[/img][img]../forum/icon_star_green.gif[/img][img]../forum/icon_star_green.gif[/img]
5
[img]../forum/icon_star_green.gif[/img][img]../forum/icon_star_green.gif[/img]
[img]../forum/icon_star_green.gif[/img]

Sterren
Auteur: Romée van der Zee
Reacties: 18. Bezoekers: 224.
Laatste bericht: 03-09-01.

[img]../forum/icon_star_orange.gif[/img][img]../forum/icon_star_orange.gif[/img][img]../forum/icon_star_orange.gif[/img]
6
[img]../forum/icon_star_orange.gif[/img][img]../forum/icon_star_orange.gif[/img]

Chatten; probeer het eens!
Auteur: Jelte Pieter Dijkstra.
Reacties: 13. Bezoekers: 222.
Laatste bericht: 10-11-01.

[img]../forum/icon_star_purple.gif[/img][img]../forum/icon_star_purple.gif[/img]
7
[img]../forum/icon_star_purple.gif[/img][img]../forum/icon_star_purple.gif[/img]

Bijenhouden en van bijen houden?
Auteur: Romée van der Zee
Reacties: 12. Bezoekers: 196.
Laatste bericht: 12-11-01.

[img]../forum/icon_star_cyan.gif[/img][img]../forum/icon_star_cyan.gif[/img]
8
[img]../forum/icon_star_cyan.gif[/img]

Bijen '˜halen' de krant
Auteur: Frans van Tongeren
Reacties: 19. Bezoekers: 159.
Laatste bericht: 12-10-01.

[img]../forum/icon_star_red.gif[/img]
9
[img]../forum/icon_star_red.gif[/img]

Nieuwe kastkaart
Auteur: Piet jager
Reacties: 6. Bezoekers: 158.
Laatste bericht: 30-09-01.

[img]../forum/icon_star_gold.gif[/img]
10

Cordovan Italian
Auteur: Rikke Bee
Reacties: 6. Bezoekers: 141.
Laatste bericht: 21-08-01.

Fouten onder voorbehoud.

:D J.P.D :D



Edited by - Jelte Pieter Dijkstra on 12/11/2001 19:08:35

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jan Kruit » ma 12 nov 2001, 20:42

Leuk bedacht JPD maar ik weet niet of dat voor de beginnende forum lezer/gebruiker nu stimulerend gaat werken.
Als ik zie hoeveel deelnemers er zijn en hoeveel er reageren dat lijkt mij een dergelijke actie niet zinvol.


Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Frans vanTongeren » di 13 nov 2001, 06:53

Hallo Jelte Pieter,
Bedankt voor deze sterrenparade waaruit jouw sympathie voor, en verknochtheid aan het imkerforum blijkt!
VIJFENVIJFTIG sterren voor jou!
-
En dan nog iets..
Je schreef:
~~~Ook zijn bijenmannetjes en '“vrouwtjes wars van verering, prestigeslagen en kwantificaties. Vooral met beide benen op de grond blijven staan en niet al te gek doen is het motto.`~~~
Maar J.P..., wie met beide benen op de grond staat.., komt geen stap vooruit!!!




Edited by - frans vantongeren on 16/11/2001 11:59:18

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Romée van der Zee » di 13 nov 2001, 13:30

Hallo Jelte Pieter,
Dus jij bindt de kat de bel aan en je wilt een toplijst samenstellen. De methode, die je nu gebruikt, vind ik daarvoor weinig geschikt. Het bezoeken van een onderwerp zegt eigenlijk niets. Als er veel (vaak eigen) reacties op een bericht komen, dan leidt dit al automaties tot een hoog bezoekgetal. De schrijver zelf brengt meestal de meeste bezoekjes.
Meer zin zou het hebben als iedere deelnemer een bericht eenmalig zou kunnen waarderen. Ik denk dat dit in de praktijk niet zou werken, omdat de meeste deelnemers (waaronder ik zelf) daar niet voor voelen. Het is overigens wel een functie, die ik zou kunnen inbouwen. Als daar veel belangstelling voor is, doe ik dat natuurlijk.
Als het erom gaat om de mooiste artikelen in het zonnetje te zetten, dan zou je kunnen overwegen een jury bij elkaar te roepen. Die kunnen dan bv eens per jaar een keuze maken. Vervolgens zou je daar nog een stemming over kunnen houden dmv een peiling. Daar zie ik wel wat in. Trekt bovendien de aandacht van imkers die het Imkerforum niet kennen. Is er iemand die een leuke prijs beschikbaar stelt?
Ik vind jou wel een stel mooie sterren waard hoor,
Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » di 13 nov 2001, 20:00

Kan foetsi.

J.P.

Edited by - Jelte Pieter Dijkstra on 13/11/2001 20:09:30

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » di 13 nov 2001, 20:03

Hallo Romée e.a.,
Dus jij bindt de kat de bel aan en je wilt een toplijst samenstellen.
J.P.: Dat heb ik al gedaan.
Het bezoeken van een onderwerp zegt eigenlijk niets.
J.P.: Leuk om te constateren dat we een meningsverschil hebben. Ik kom er einde deze week wel op terug.
Als het erom gaat om de mooiste artikelen in het zonnetje te zetten, dan zou je kunnen overwegen een jury bij elkaar te roepen. Die kunnen dan bv eens per jaar een keuze maken. Vervolgens zou je daar nog een stemming over kunnen houden dmv een peiling. Daar zie ik wel wat in. Trekt bovendien de aandacht van imkers die het Imkerforum niet kennen. Is er iemand die een leuke prijs beschikbaar stelt?
J.P.: Geen gek idee. Ik kom er later (als ik meer tijd heb) op terug.
Ik vind jou wel een stel mooie sterren waard hoor


J.P.:Ik voel me werderom gevleid.


En voor al de anderen: alvast bedankt voor jullie fraaie reacties.

J.P.



:D

Edited by - Jelte Pieter Dijkstra on 13/11/2001 20:07:54

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 25 nov 2001, 15:36

Hallo Romée en iedereen,

Ik zou al wat eerder reageren, maar ja al die strijdlustige en vijandige virussen. Die oorlog vrat tijd. (En ten slotte ben ik ook maar een vrijwillig auteur.)

Tegenwoordig ga ik zelden nog over één nacht ijs. Sterker nog, ijs vind ik een beetje glibberig. Ik ontwijk ijs het liefst. (Eigenlijk zou een Fries voor glibberigheid zijn schouders moeten ophalen.) Daarom probeer ik nu het asfalt maar uit. Dan loop ik toch minder het risico om te vallen en skeeleren is ook een hele intensieve bezigheid, tevens goed voor mijn conditie.
Dat ik niet over één nacht ijs ga blijkt uit het volgende; Ik heb een tijd lang de gang van zaken bij berichtplaatsing bestudeerd. Naar mijn mening vallen er wel degelijk bepaalde ontwikkelingen te constateren. Aan de explosieve stijgingen valt te op te merken dat onderwerpen een '˜pakkend' effect hebben. Binnen '˜no time' stijgt het aantal bezoekers. Het geeft naar mijn mening wel degelijk een bepaalde populariteitswaarde aan. Bepaalde berichten worden namelijk ook genegeerd. Maar een oneerlijke auteur zou zijn positie enige plaatsen kunnen opvijzelen. Er valt mee te sjoemelen helaas.
Kwaliteit verloochent zich niet. De kwaliteit van een auteur komt ook tot uiting met zijn of haar creativiteit. Creativiteit om onderwerpen te bedenken die actueel blijven!! Díe onderwerpen, die kunnen worden uitgebouwd. Die andere forumers blijven(d) aanspreken. Natuurlijk lenen bepaalde onderwerpen zich daar beter voor dan weer andere onderwerpen. Maar kom maar eens op deze '˜bepaalde' onderwerpen.
Ik vind dan ook dat jouw stellingen Romée: '

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten