Integere (forum)auteurs?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Integere (forum)auteurs?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 22 nov 2001, 22:40

Van te voren nog even dit; ik ben een tijdje afwezig geweest. Dit had alles te maken met een door een virus gecrashte computer. Maar I AM BACK! En Virusvrij!
Dit schrijven stond eigenlijk gepland voor 13-14 november. Helaas dus verlaat, maar in Fryslân zeggen we dan: "Better let as hielendal net!"



Eerste deel


Integere (forum)auteurs?


"Door het verzenden van mijn geschreven stukjes, stuur ik iets van mijn persoonlijkheid naar het forum toe. Deze stukjes beschouw ik als mijn kinderen."

Ik zou het met u willen hebben over het schrijven van stukjes op het imkerforum. Er zijn namelijk enkele dingen die mij nogal 'hoog' zitten. In het onderstaande schrijven wil ik een boodschap van integriteit uitdragen. Leest u maar;

Forumbinding
Ik ben vanaf februari bezig met het schrijven van '˜bijenstukjes' over uiteenlopende onderwerpen. U doet hetzelfde. En wat zorgt er nu voor dat andere imkers en ik elke dag weer herhaaldelijk schrijven op het forum en zich er aan binden? Hier zijn verschillende redenen voor te vinden:
In de allereerste plaats is dat natuurlijk onze hobby. De bijtjes zorgen ervoor dat we uit een onuitputbare bron eindeloos gespreksstof putten.
Een andere reden is het forum dat Romée heeft opgezet. Haar persoon en haar werk, het forum hebben mij en velen geïnspireerd en aangespoord.
Ten slotte wijzelf. "Wijzelf?", zult u zich afvragen. Ja wijzelf! We zoeken elkaar op. We zijn deelgenoten en vervelen elkaar niet. Althans u mij niet!

Mijn gevoelens
Door het verzenden van stukjes stuur ik telkens, onbewust, maar ook bewust iets van mijn persoonlijkheid naar het forum. De stukjes beschouw ik als mijn kinderen. Ik heb (nog) geen kinderen, maar op dit moment zijn ze dat voor mij. Het zijn mijn troetelkindjes, maar tegelijkertijd ook mijn zorgenkindjes!
Met al mijn zorgzaamheid probeer ik ze 'iets' mee te geven. Heerlijk vind ik het als een andere deelnemer serieus met mijn (troetel)kind omgaat en het toebedeelt wat het toekomt. Veel zorgen maak ik mij over mijn zorgenkinderen, als ze dreigen te worden onder gesneeuwd. Het zal u niet anders vergaan, denk ik.
Als ouder, kies ik er voor om ze uit te leveren aan de 'grote boze' wereld. Al doe ik dat met tegenstrijdige gevoelens. Apart is dat. Het komt, denk ik, voort uit een drang om te presteren. Het komt voort uit een drang om voort te leven. Immers wie schrijft, die blijft!!!(voor de eeuwigheid).
Zeker voor de oudere forumers onder ons, en dat is het grootste deel, gaat deze stelling op.
Veel ouders zoeken de vervulling in hun nazaten. Ouders hopen dat hun kind het ver schopt. Ik merk dit gegeven bij meer forumers; de prestatiedrang, het etalerende aspect, het '˜blijvende' gevoel. En is dat dan erg? Ik vind van niet. Het is menselijk.
Het komt ook voor dat ik er voor kies om mijn nageslacht niet uit te leveren. Ze zijn mij dan te eigen. Ze staan mij te na aan het hart. Ik bied ze een permanente huisvesting aan op mijn harde schijf, hun thuishaven.
(Alhoewel daar nu een virus omzweeft, die ze infecteert en verandert in exe. Tegen hun eigen zin in natuurlijk. Deze ekse-behekste bestandjes kan ik niet meer openen. Ik zal er alles aan doen om deze vijand uit te schakelen. Vreselijk als een van mijn kindjes sterft, want er sterft dan ook iets af in mij. Ik voel me down op dat moment. Ik heb gefaald in mijn ouderlijke taak. Ik had hen, als ouder, een veilige haven moeten geven. Op een floppy!)
Het lijkt allemaal wat softie, maar meen het echt. Ik meen het oprecht!


Zelfkastijding
Het is denk ik heel menselijk dat ik als imker een band met het imkerforum heb gekregen en onderhoud. (Uit dat oogpunt bekeken verwondert het mij niet dat er een verlanglijstje is ontstaan met forumwensen.) Ik ben er dagelijks mee bezig, zoals vele imkers met mij. Je komt pas achter iets wat je lief is, als je jezelf gedwongen een onthouding oplegt.
Ex

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Hugo » do 22 nov 2001, 23:38

Van te voren nog even dit; ik ben een tijdje afwezig geweest. Dit had alles te maken met een door een virus gecrashte computer. Maar I AM BACK!
blablabla


Jongeman, wat is eigenlijk jouw probleem ?

mvg,

Hugo (de halve bij die vindt dat er niks zo vluchtig, voorbijgaand en onbelangrijk is als elektronische mail en mailberichtjes)


Nobodies prefetc

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 23 nov 2001, 19:47

Tweede deel


Irritaties
Het overzetten van berichten naar de nieuwe website is onoverzichtelijk gedaan. Ik kom er eerlijk vooruit als ik zeg dat ik me er mateloos aan heb geërgerd. Bestede energie, aan mijn zorgenkindjes, ging verloren. Doodsangsten heb ik uitgestaan voor een gevaar van een alles overdonderende sneeuwlawine. Sommige van mijn zorgenkindjes zijn de dans ontsprongen. Sommige van hen zijn volledig ondergesneeuwd. Op de dag van vandaag staan ze vermeld als vermist. Het heeft mij diep en diep geraakt. Iets in mij is onherstelbaar beschadigd! Ze zullen niet meer teruggekomen, maar '¦'¦'¦'¦'¦'¦..ik heb er in berust.
Met de integriteit van de stukjes, want daar draait bij mij alles om, is gekwanseld. De integriteit is verkwanseld. Indirect is '˜onrespectvol' met forumauteurs omgegaan.
Van mijn ouders heb ik op mijn beurt weer geleerd om vooruit te zien en niet teveel om te kijken. Het overzetten is voorbij en we zijn de magische grens van 18 november gepasseerd. De dag dat het imkerforum precies 1 jaar bestond. Alleen een gegeven is wel dat van de loop der geschiedenis veel valt te leren.


Einde experimentele fase: tijd voor een nieuw begin.
Er is heel wat gebeurd in 1 jaar met het imkerforum. Voornamelijk is het forum gegroeid en gegroeid en gegroeid; in aantal deelnemers, in omvang, in kwaliteit en vooral gegroeid in mogelijkheden.
Wat belangrijk is dat het forum naar mijn mening, in rustiger vaarwater terecht is gekomen. (Alhoewel, ik heb opgemerkt, dat er veel nieuwe veranderingen ons staan te wachten.)
Het is gegroeid in stabiliteit. Enerzijds via de overname van de VBBN. Anderzijds gaf mij het bericht over de voorgedane storing van 1-11-01 j.l. waarin werd gezegd, dat storingen in de toekomst een zeldzaamheid zijn veel rust. Het valt te hopen.
Ik beschouw het eerste jaar als een experimentele fase. Er is veel geëxperimenteerd en er zijn vele en goede verbeteringen doorgevoerd. Maar zoals ik al eerder zei, de omzettingen hebben geleid tot veel geharrewar en onjuistheden.

Onjuiste 'aantallen berichten'
Een gevolg daarvan is dat bijvoorbeeld de aantallen geschreven en op het forum geplaatste berichten van forumauteurs niet meer kloppen. Ik vind dat deze onvolmaaktheden niet meer passen bij dit professioneel uitgegroeide imkerforum.
Mijn voorstel is de tellers op 18 november* op nul te zetten. Het afgelopen jaar is een experimenteerfase geweest, we beginnen vanaf 18 november op een schone lei. Er volgt een nieuw begin!

Binnenkort het derde deel.

J.P.

*(Ik schreef dit schrijven voor 14 november. Toen was 18 november een haalbare datum. Misschien kunnen we nu met terugwerkende kracht werken of een willekeurige nieuwe datum in de nabije toekomst kiezen.)






Edited by - Jelte Pieter Dijkstra on 23/11/2001 19:50:24

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Romée van der Zee » vr 23 nov 2001, 21:44

Hallo Jelte Pieter,
Wil je je realiseren dat het forum gerund wordt door liefhebbers, en niet door betaalde krachten. Je schrijft nu dat de overgang naar het nieuwe forum, een paar maanden geleden, onoverzichtelijk gegaan is. Ik wil je er daarom nog eens aan herinneren hoe het die dagen gegaan is. Ik ontving van de provider de mededeling dat het oude, op cgi-scripts gebaseerde forum, teveel processorruimte vroeg. Dat betekent dat je meteen aan de gang moet, omdat anders alles uit de lucht gaat. Ik heb mijn eigen werk opzij gezet en ben vervolgens als een razende een nieuw forum in elkaar gaan zetten, dat op asp scripts gebaseerd was, en dat er net zo uit zag als de bekende pagina's. Dat is gelukt. Vervolgens hebben enkele mensen enige weken soms 's nachts doorgewerkt om alle berichten handmatig over te zetten. Dat is goed afgelopen, al was het wel stress, omdat ik daarvoor regelmatig de database moest down- en uploaden, terwijl het in bedrijf was. Dat is mijn fout geweest. Ik had gewoon een bordje moeten ophangen, met "wegens onderhoud gesloten". Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Ik zag er in die tijd slecht uit. Word soms even radeloos van waar ik aan moet voldoen.

Jij hebt me regelmatig per e-mail gevraagd waar een bepaald stuk van jou gebleven was, en ik heb het altijd per omgaande, na enig zoeken, aan je kunnen sturen. Als er al berichten verloren zijn gegaan, dan zijn die op de vingers van een mismaakte hand te tellen. Naar mijn mening is het tegen deze achtergrond een buitengewoon geordende overgang geweest. Ik deel je kritiek daarom niet. Sterker nog ik vind je opmerking dat er niet zorgvuldig met je zorgenkindjes is omgegaan misplaatst.

Maak eens een lijst van verloren zorgenkindjes, er is bij mij geen lijstje van vermiste stukken bekend. Het enige bericht van jou dat mij nu te binnen schiet, en dat je mij een een dag of tien geleden meldde, is dat van je bezoek aan Schier dit voorjaar, waarvan ik je de fotolinks onmiddellijk kon geven. Waarom heb je niet zelf een afschrift van de tekst bewaard.

Ik wis regelmatig onbelangrijke berichten. Ik kan niet anders, omdat de database onder het forum niet onhanteerbaar groot mag worden. Hoe groter de database, hoe zwaarder wordt de belasting van de server, en hoe meer ruimte is er nodig. Ik schreef al eens eerder, dat wie echt alles wil bewaren, de forumkranten op zijn eigen computer moet opslaan. Om het je makkelijk te maken heb ik uit mijn eigen afschriften, speciaal voor jou, alle forumkranten vanaf maart op Bijenhouden.nl gezet.

Je vraagt me nu even alle berichten op 0 te zetten. Nou, ik kan je zeggen dat ik heel wat andere dingen aan mijn hoofd heb, die ik veel belangrijker vind, dan "even" alle berichten nalopen en die terugzetten naar 0. Ik begin echt niet aan deze klus die me vele uren zou kosten. Bovendien zou dan het forum al die tijd uit de lucht moeten zijn. Je zult ermee moeten leren leven.

Ik weet en lees dat je Bijenhouden.nl heel erg waardeert, en dat je er tekortkomingen in ziet. Zo, zie ik dat zelf ook. Ik weet en lees dat je geirriteerd bent, als de dingen niet lopen zoals je wilt. Ik ook.
Ik vrees dat we zolang er nieuwe dingen bijkomen, ongelukken maken.
Nou, hebben we beiden even ons hart gelucht.
Bijenvolk, kan niet missen. Waar blijft je foto?
Met weer een groet van,
Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 14 dec 2001, 22:39

Vandaag heb ik door mijn eigen(vanaf nu perfect bijgehouden) archief gespit en ja weer één van mijn zoekgeraakte kinderen is terug. Hoera! Kijk maar op:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=149
Derde Deel

Nu de heetste gemoederen weer wat zijn bedaard de volgende twee delen zoals beloofd. Romée heeft al een voorzet gegeven. Een betere inleiding kon ik er zelf niet aan geven.
Om dergelijke teloorgangen in de toekomst te voorkomen het volgende:
(Maar kom nu niet met argumenten van dat er geen verloren zorgenkindjes zijn. Ze zijn er wel degelijk!)


Archivering
Verder wil ik eens de archivering ter sprake brengen. Eerder schreef ik: 'Immers wie schrijft, die blijft!!!'

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Hugo » za 15 dec 2001, 13:12

Vandaag heb ik door mijn eigen(vanaf nu perfect bijgehouden) archief gespit en ja weer één van mijn zoekgeraakte kinderen is terug. ..........
J.P.D.,

Ten eerste.
Je moet zelf voor je kindjes zorgen als je er echt zoveel om geeft
(ik bedoel zelf een kopie nemen van je bijdragen als je die dan zo
belangrijk vindt).

Ten tweede.
Ik zou je toch willen aanraden om heel dat internet- en forumgedoe
een beetje te relativeren. Ik neem aan dat je ijdelheid gestreeld
wordt als je je naam onder een artikeltje ziet staan (dat is bij mij
niet anders), maar je moet heus niet gaan denken dat hier echt nieuwe
of revolutionaire zaken ivm bijen en bijenhouden worden gepubliceerd,
of dat hier Wereldliteratuur gepubliceerd wordt.
Zie het gewoon als vluchtige gedachten of invallen of ideeen waar
andere imkers "misschien" iets "zouden" kunnen aan hebben, maar ook
niet meer dan dat.
Echt waar Jempie, heel de wereld zit niet te wachten op jouw of mijn
bijdragen op het imkerforum. En de aarde gaat heus niet stilstaan
omdat er enkele van jouw hersenspinsels zijn zoek geraakt.
Het is mooi dat je artikeltjes pleegt voor het imkerforum, maar het is
volstrekt onbelangrijk.


Ten derde.
Archivering en opzoeken van oude brol : ik heb effe in mijn "onbestaaand
archief" nagekeken hoe het op andere bijenlijsten gebeurd.

- Op bijeen (nederlandse yahoolijst voor imkers)

http://groups.yahoo.com/group/bijeen/messages

Vul een trefwoord in (bv. "bijenmarkt") en klik op "Search Archive"
Je krijgt dan een lijstje met alle artikels waarin het woord
"bijenmarkt" voor komt



- op bee-l (engelstalige mailinglijst over bijen v/d Universiteit van Albany)

http://listserv.albany.edu:8080/archives/bee-l.html

Klik op "Search the archives"
Sinds enkele dagen moet moet je mailadres en passwoord opgeven om
verspreiding van vierrussen, wormen , trojaanse paarden en hoaxen
(figuurlijke of virtuele kemels, bokken of ezels) tegen te gaan.

Dit archief gaat terug tot ver in de vorige eeuw (MCMLXXXIX) :-)



- op abeilles (franstalige mailinglijst voor imkers v/d Universiteit
van Namen)

http://www.fundp.ac.be/listes/abeilles/

Vul een zoekwoord in (bv "Thone") en klik op "Lancer la recherche".
En wat zie(n) ik ? Wie schrijft die blijft !(zolang de computer het
niet begeeft)
Dit archief gaat terug tot het einde v/d vorige eeuw (1997)


mvg,

Hugo (door het Leven gelouterde en gerelativeerde halve bij)

ps. Het volgende heeft wel niks met het voorgaande te maken, maar
ik vind het toch wel een mooie uitsmijter. Vandaar.

What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet


Dàt is wereldliteratuur en die blijft bewaard, ook zonder computers
of imkerforum.


Nobodies prefetc

Marion Verspaandonk
Berichten:58
Lid geworden op:za 08 dec 2001, 15:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Marion Verspaandonk » za 15 dec 2001, 14:36

Ik merk dat jullie het onder elkaar niet eens zijn en in sommige opzichten ook wat gefrustreerd zijn en dat terwijl jullie ieder zoveel kwaliteiten hebben getuige de andere berichten welke ik van jullie heb gelezen. Waarom schrijven jullie niet gewoon een mail aan elkaar waarin jullie om te beginnen ieder twee positieve dingen over elkaar vertellen? Ik ben nog maar kort bij het imkerforum maar ik durf zo al te zeggen dat in ieder geval een van jullie een zeer uitgebreide kennis over honingbijen heeft en de ander veel creativiteit en kracht om mensen te binden. Allemaal prima eigenschappen toch. Misschien ga ik er nog veel meer ontdekken. Jullie misschien ook en dat is veel beter voor de sfeer op het forum.

zonnig moedertje

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Oude Essink » za 15 dec 2001, 15:40

Hallo Marion, hartelijk dank voor je zonnige kijk op de dingen! en blijf er vooral bij!
hennie oes


Afbeelding

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Romée van der Zee » za 15 dec 2001, 16:41

Bij voorbeeld bij de overheid worden heel veel stukken geproduceerd. Van simpele correspondentie tot beleidsnota's. Na een aantal jaren wordt vastgesteld wat bewaard wordt, en wat naar een officieel archief gaat. Het rijksarchief en andere soortgelijke instellingen hebben vervolgens het probleem dat ze het niet kunnen bergen. Bovendien worden archieven door de massaliteit ontoegankelijk. Veel archiefstukken zijn aan bederf onderhevig, zelfs gedigitaliseerde stukken. Daarbij doet zich bovendien de complicatie voor, dat digitale bestanden alleen door een bepaald programma, op een bepaald soort computer gelezen kunnen worden. Het is maar helemaal de vraag of die leesmiddelen in de toekomst nog beschikbaar zijn. Het overzetten naar nieuwe media is zeer arbeidsintensief en kostbaar.
Het gevolg is dat dergelijke instituten voortdurend een keus moeten maken tussen bewaren en weggooien. Dat gebeurt deels op basis van omschreven uitgangspunten en daaruit voortvloeiende protocollen, geregeld in wetgeving. In de praktijk is het gebaseerd op de interpretatie van die uitgangspunten en daarmee een subjectieve zaak.
Daarbij worden voorspelbaar fouten gemaakt.

In het klein is al deze problematiek op het forum ook aanwezig.
Een voorbeeld. Mensen als Piet Jager, Hennie Oude Essink en Erik Speksnijder leveren bij hun berichten prachtige plaatjes aan. De ene heeft die plaatjes op een eigen site staan, en linkt die naar zijn artikel, de ander maakt gebruik van de serverruimte van het Imkerforum. Als Hennie op een bepaald moment zijn site beëindigt, dan zijn de plaatjes vanaf dat moment uit het archief verdwenen. Ze kunnen dan overigens wel in het forumkrantarchief teruggezocht worden. Een theoretische oplossing is om alle plaatjes, die mensen in hun artikelen willen gebruiken op onze server te zetten. Dat levert problemen op omdat:
a. het verwerken van plaatjes tijdsintensief is. Voor het groentje project gaat Hans vd Post het van mij overnemen, voor het forum doe ik het nog. Maar het wordt me teveel. Het is een probleem dat ik in januari met de webredactie wil bespreken.
b. het teveel serverruimte kost (zie hieronder) Ik groei in de richting van het standpunt dat iedereen zelf de plaatjes op een eigen server moet zetten, en dat wij alleen de interessante plaatjes moeten overnemen voor het bewaren in de toekomst. In jouw artikel over schier staan drie plaatjes van je bezoekje daar. Leuk, maar niet bijzonder. Eentje zou je kunnen bewaren, drie is niet nodig. Een eindredactur van een tijdschrift zou voor dat het artikel geplaatst werd al op die manier gesneden hebben.

De ruimte op de server is beperkt. Hoe meer je bewaart, hoe meer mb je bij moet kopen. Nog belangrijker is de bandbreedte en het beslag op de processor. Dat kan bij een groot archief snel oplopen. Dat heeft tot gevolg dat je op den duur een eigen server moet kopen met alle financiële gevolgen van dien. Natuurlijk kunnen wij ons sterk maken om dergelijke investeringsbeslissingen in de toekomst in goede richting te leiden. Het komt je geloofwaardigheid wel ten goede als je daarbij een beleid volgt waarbij je weegt wat wel en niet bewaard zou moeten blijven.

Bij een tijdschrift vindt een selectie plaats omdat het aantal pagina's per nummer beperkt is. Voor leden is meestal maar heel beperkt ruimte. Op het internet kan iedereen 24 uur per dag alles plaatsen wat hij/zij maar wil. Althans, zolang het binnen de doelstelling van het Imkerforum blijft. Dat betekent dat het over bijen en bijenhouden moet gaan en aanverwante onderwerpen. Na enige tijd is voor een aantal berichten de levensduur zover voorbij dat ze geschrapt kunnen worden.
Enige voorbeelden van berichten die ik ga schrappen volgen hieronder.
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=535
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=517
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... PIC_ID=477
Ik ben me ervan bewust dat ik dit geheel volgens mijn persoonlijk inzicht doe. Ik heb nog nooit iemand gesproken die daar een probleem mee had. Als dat wel zo zou zijn, dan zou dat vast tot een uitwisseling op het forum leiden. Dat zou wellicht leiden tot een bijstelling van de wisnorm. Zou dit regelmatig gebeuren, dan ontstaat er in de praktijk een consensus, en uiteindelijk misschien een regel. Voorzover ik weet komt het wissen nagenoeg alleen in de rubrieken die ik beheer voor. Dat hangt samen met de aard van die rubrieken.

Jelte Pieter jij schrijft over het werk van de rubriekbeheerders
Mijn zorgenkindje, opnieuw zie ik ze ondersneeuwen en stikken! Degene die ik loslaat, laat ik los om gelezen te worden, niet om vernietigd te worden.

Wil jij de voorbeelden noemen van stukken die bovengenoemde uitspraak rechtvaardigen. Je hebt ook niet de moeite genomen om me een lijstje van vermiste (wat niet hetzelfde is als bewust gewiste) stukken te geven. Als je de vrijwilligers die aan het forum werken op hoge toon wilt toespreken dan schept het de verplichting dit te onderbouwen. Dit geldt zeker, waar jij, meer dan wie ook, op mij een beroep gedaan hebt om klussen voor je te verrichten, en ik dat altijd per omgaande gedaan heb. Alleen daarom al had je je wat anders uit kunnen drukken.
Met vriendelijke groet,
Romée

Marion Verspaandonk
Berichten:58
Lid geworden op:za 08 dec 2001, 15:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Integere (forum)auteurs?

Bericht door Marion Verspaandonk » zo 16 dec 2001, 19:29

Beste Hugo,

Ik ben het met je eens als je zegt dat er in bepaalde opzichten meer gerelativeerd moet worden. Problemen die iemand ondervindt op een forum mogen wel naar voren worden gebracht maar niet te sterk worden uitvergroot. Temeer omdat mensen soms veel vrije tijd erin steken om andere mensen prettig met elkaar te kunnen laten communiceren en om alles aangaande onze zoemertjes en brommertjes met elkaar te kunnen uitwisselen. Ode aan de vrijwiller!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten