VIRUS

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

VIRUS

Bericht door Romée van der Zee » ma 26 nov 2001, 23:42

Waarschuwing:
Ik ontving vanavond al 4 verschillende berichten van imkers die in het aanhangsel een virus verstuurden. Dit zal ongetwijfeld ook bij velen van jullie gebeuren. Uiteraard maak ik die aanhangsels niet open, maar deponeer ze ongelezen in de prullenbak. Let dus goed op!!!


o.a. imkerij R. de Vries
en de Werkbij
Ik weet niet of zij mijn mail ontvangen hebben

Wil van holland
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 okt 2001, 13:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Wil van holland » wo 28 nov 2001, 09:34

Beste Romee
Ik heb je mail ontvangen, het virus is inmiddels verwijderd, en ik betreur ten zeerste dat dit gebeurt is. En ook wilde ik even laten weten dat ik de beginfoto van de site erg verrassend vind. Groeten Wil van Holland.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Romée van der Zee » wo 28 nov 2001, 10:34

Nou Wil, je kunt er niets aan doen, als je het virus eenmaal hebt. Je weet niet eens dat het dan verzonden wordt aan anderen. Gelukkig heb je het opgelost.
Ik weet niet welke foto je bedoelt. Het logo van het forum, of die foto van Cees in Eerbeek? Die laatste vond ik wel spannend.
met weer een groet van,
Romée

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Jan Kruit » wo 28 nov 2001, 10:47

Heb mij ook schuldig gemaakt aan het verspreiden van het virus, doch geheel onbewust. Kwam er achter doordat ik foutmeldingen kreeg van het verzenden van het virus. Intussen is mijn computer weer "schoon". Sorry voor de mensen die ik in de problemen heb gebracht.


Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Romée van der Zee » do 29 nov 2001, 11:53

Vandaag kwamen weer virussen binnen van
Henk Domain
Leendert vd Bosch

Mensen maak geen onbekende bijlagen open.

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Piet Jager » do 29 nov 2001, 15:34

Virussen komen nu ook al veelvuldig ongemerkt binnen zonder een bijlage. Soms direct als je op de kabel (online) zit zonder het te merken, op jacht naar wachtwoorden en creditkaarten. Je kunt bij microsoft een fix downloaden voor je outlookprogramma.

!Piet

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Romée van der Zee » do 29 nov 2001, 15:46

Dat gebeurt inderdaad bij mensen die niet af en toe hun emailprogramma laten bijwerken. Oude versies van Outlook express staan bekend om deze bug.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Romée van der Zee » do 29 nov 2001, 21:18

Misschien een goede tip in deze tijden van hevige virusverspreiding is het installeren van een firewall. Een gratis, en erg goed programma is Zonealarm. Je kunt het downloaden op:
http://download.cnet.com/downloads/0-10 ... -108-57636

Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 29 nov 2001, 23:23

Ja,ik heb dat zone alarm gedoe er nu op. Alleen het punt is dat je continu de aller niewste versie moet downloaden en opnieuw moet installeren. Het is (te)veel gedoe.
Heel binnenkort denk ik, ga ik een automatische virusscanner kopen. Zoiets kost even wat, maar dan ben je van al het gedonder af. Deze virusscanner update zichzelf. Tevens herkent en verwijdert hij automatische virussen i.t.s.t. de gedownloade gratis verkrijgbare viruscanner.

Forumers, dit moet uw eerste prioriteit zijn. Er is een echte virusoorlog momenteel gaande.(men zegt wel dat dat de dit de nieuwe manier van oorlog voeren wordt. Westerse landen zijn immers helemaal afhankelijk van de computer.


J.P.

P.S. Tip: Geef uw (zorgen)kindjes een veilige haven, zet ze op een floppy!!
Stel ze niet bloot aan deze virussenmonsters!

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: VIRUS

Bericht door Piet Jager » vr 30 nov 2001, 00:12

Heel binnenkort denk ik, ga ik een automatische virusscanner kopen. Zoiets kost even wat, maar dan ben je van al het gedonder af. Deze virusscanner update zichzelf. Tevens herkent en verwijdert hij automatische virussen i.t.s.t. de gedownloade gratis verkrijgbare viruscanner
'k Heb dat ook! 't Heeft mij niets gekost! Zal wel ergens vandaan komen! Maar je pc wordt er wel ietsjes trager door! Verder werkt het prima. Zo af en toe hoor je hem plotseling inbellen om te downloaden. Moet je even aan wennen!

!Piet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten