Afbeeldingen op het forum

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Afbeeldingen op het forum

Bericht door Oude Essink » di 18 dec 2001, 10:44

Oude Essink
Rubriek-beheerder Deelnemer: 10

Nederland
121 Berichten Posted - 18/12/2001 : 12:11:17
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Marion,
Je vroeg hoe ik zo snel een plaatje op het forum krijg; een korte respons:
1. Alleen plaatjes die gepubliceerd zijn op het WEB komen in aanmerking; rechtstreeks vanuit de eigen computer gaat dat niet; die plaatjes worden niet herkend en hebben geen adres. Je moet derhalve een eigen website hebben (een eigen homepage o.i.d.) of de mogelijkheid bij een ander een ruimte te lenen waar je je plaatje kunt publiceren; ik heb na eindeloos geoetel van zeker een half jaar uiteindelijk een eigen domein geregeld; het domein gaat over familieaangelegenheden, maar een apparte pagina reserveerde ik voor bijenplaatjes met korte toelichting. Met het programma WS_FTP hevel ik over van eigen computer naar website (gaat heel simpel als het een maal werkt!)
Als de afbeelding op de website staat, klik je rechts, er komt een snelmenu:
klikken op "Eigenschappen" en dan verschijnt het adres van je plaatje (de zg.URL). Met dit adres (nauwkeurig!!) kun je in het groene schermpje terecht.
2. Een tweede punt is de grootte van het plaatje; een afbeelding die ik via digitale camera of via scan binnenhaal is doorgaans veel te groot om daar anderen mee te "verrassen"; mijn camera levert plaatjes van 650 Kb; een paar keer zoiets publiceren en we houden geen lezers meer over; het binnenhalen duurt een half uur! Ook het forum zelf kan dat qua ruimte niet trekken.
Met een fotoprogramma moet de afbeelding drastisch verkleind worden. Ik gebruik het programma PaintShop PRo 7 en dat werkt fantastisch; a. ik snij het plaatje uit (alle overbodigs gaat eraf); b. vervolgens verklein ik het tot de cm. afmeting die ik nodig heb; meestal kom ik bij 5/6 cm. ook naar pixels 200/250. je zit dan op plm.50 Kb. nog veel te groot!c. Via vergroten van compressie kom je snel tot een acceptabel plaatje wat scherpte betreft en toch licht van gewicht!
Mijn plaatjes zitten rond de 5 Kb.en zien er toch nog redelijk uit. Jouw hommelplaatje is ruim 7 Kb. en is zeer duidelijk. Het verkleinen via het programma PaintShop is na enig oefenen in luttele minuten gebeurd. Daarna stuur ik het naar het programma Frontpage en dan via WS_FTP publiceren. (kan ook met Cut-FTP of anderszins; ook MicrosoftWindows 98 e.v. heeft er een programmatje voor. Meer weten? mail to hennie@oudeessink.nl
mET GROETEN, HENNIE OES




Afbeelding

Marion Verspaandonk
Berichten:58
Lid geworden op:za 08 dec 2001, 15:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Marion Verspaandonk » wo 19 dec 2001, 20:24

Beste Hennie en Romee,

Jullie hielpen mij echt vooruit.Ik heb hierover jullie al enkele keren persoonlijk gemaild. Ik had hoge verwachtingen van het Forum was nog even aan het rondfladderen in allerlei rubrieken maar wilde in de toekomst mij vooral met het onderwerp dracht bezig gaan houden. Helaas ben ik totaal ongemotiverd geworden sinds professor Frans een speciaal mapje met een voor mij onbekende Franse tekst heeft aangelegd met heel persoonlijk mijn naam erin. Afijn lees en oordeel zelf. Ik voel het als misbruik maken van mijn kwetsbaarheid. Zojuist kreeg ik nog een harverwarmende mail van Erik hij had er nog zo op gehoopt iets over wilde bijen van mij te vernemen. En jij en Els hadden zo graag met mij over de drachtplanten gemaild. Helaas het zij zo. Als mijn motivatie over is dan is die ook echt over en wordt ik verkrampt in mijn ideeen. Dus Romee meld mij maar af, ik heb de sfeer ervaren zoals die was en er mij conclusies uitgetrokken.
Een kleine opsteker heb ik voor Hennie, Els, Hugo en Erik: kijk in het blad 'Bijen'welke ik vandaag in de bus kreeg en lees mijn artikel in de serie 'Drachtplanten met een extra dimensie' over grote bladsnijders (soort behangersbijen) onder de humuslaag van een plakkaat gewone huislook of donderblad.

Allemaal bedankt.

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Romée van der Zee » wo 19 dec 2001, 21:02

Marion, Op het internet kom je allerlei verschillende mensen tegen. Af en toe botst het met iemand, dat is vervelend, maar dat hoort er helaas bij. Het botsen met Frans is een zeer bekend verschijnsel op het Forum, negeren van eventuele stekeligheden is de beste remedie. Hij compenseert het met een soms ontroerende gekte. Ik zie het Forum als een kruidentuin met Frans als zevenblad.

Het lijkt me dat je met bijna alle mensen hier prettige ervaringen hebt opgedaan. Dat laat je toch zo maar niet los. Ik vind het niet leuk als je weggaat.
Romée

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Frans vanTongeren » wo 19 dec 2001, 22:01

Dag Marion,
Je zal, als Brabantse, het WEESGEGROET wel kennen.
-
Je vous salut Marion.., betekent: WEESGEGROET MARION
Nou meid, je kent die tekst vast van binnen en van buiten!
-
VOL VAN GENADE
DE HEER IS MET U
(Hennie...., dan een hele tijd niets, Eric,en ..Hugo, nou..,ik denk van niet!)
GIJ ZIJT DE GEZEGENDE ONDER DE VROUWEN
(de meest gezegende is Romée)
EN GEZEGEND IS JEZUS DE VRUCHT VAN UW SCHOOT
(dat is voor jouw een korf met bijen in een bloemenweidje)
HEILIGE MARIA, MOEDER VAN GOD
BID VOOR ONS ZONDAARS
(eh.., wie is hier ook alweer de zondaar, de pestkop, eh..het zevenblad?)
NU EN IN HET UUR VAN ONZE DOOD
(als jij niet meer op het scherm verschijnt, betekent dit onze dood op het forum)
AMEN

Marion Verspaandonk
Berichten:58
Lid geworden op:za 08 dec 2001, 15:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Marion Verspaandonk » do 20 dec 2001, 00:14

ja..........ja..........
Het LAATSTE woord in deze (was te verwachten) kwam natuurlijk van professor Frans en reken maar dat je veel publiciteit krijgt nu je een speciaal mapje met mijn naam en wat gewichtige franse woorden erbij hebt aangelegd. Ja voor deze ene en laatste keer wil ik precies doen wat jij graag wilt dat ik doe en ook al eens eerder andere forumers adviseerde: "ga toch quilten en de kerstboom optuigen" prettige kerstdagen, en veel kijkcijfers
Het scherm gaat uit.
(met dank aan al die leuke persoonlijke reacties welke ik vanavond van diverse Forumers heb mogen ontvangen)

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Oude Essink » do 20 dec 2001, 21:23

Waar zijn jullie nu mee bezig!! Dit is een forum, waar wij met elkaar over bijen praten. Ik vind deze conversatie afschuwelijk!! hou daar alsjeblieft mee op!!misschien kunnen jullie een ander medium vinden voor deze laag- bij-de-grondse onzin maar val mij en velen met mij (mag ik hopen) daar niet mee lastig.
hennie oes
:shock::naughty:

Afbeelding

leendert
Berichten:61
Lid geworden op:do 23 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door leendert » do 20 dec 2001, 23:08

Ik ben het helemaal met je eens, Hennie Oude Essink. Ik zit ook niet op dergelijke reakties te wachten. En... ik heb het gevoel dat we dit al eerder hebben meegemaakt met alle vervelende gevolgen vandien. De lol gaat er zo echt van af en persoonlijk vindt ik de reaktie van Frans onder niveau!!!

Leendert van den Bosch

Kees van Gortel
Berichten:92
Lid geworden op:do 15 nov 2001, 20:37
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Kees van Gortel » vr 21 dec 2001, 11:40

Prima,
Eigenlijk is isoleren en verwijderen beter. Mogelijk kunnen dit soort reacties verwijderd worden.
Aan de andere kant lijkt me een rustige blik op je eigen reactie ook verstandig.

Ria van den Berg
Berichten:357
Lid geworden op:vr 24 nov 2000, 00:00
Locatie:Canada
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Ria van den Berg » za 22 dec 2001, 03:36

Frans waarom probeer je mensen toch te bezeren ? Ik herinner me kritiek op een onnozele spellingfout van Jan Tempelman. Die hield de zoemlijst daarna voor gezien. Zou het niet verstandig zijn als je eens tot drie telde voor je je reaktie stuurt ? Het leuke van een forum is dat je vogels van verschillende pluimage tegenkomt. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn en je kan jou gedachten daar tegenover zetten, maar dat kan op een aardiger manier dan jij tegen Marion deed. Wat "gevoel" betreft, dat maakt bijenhouden tot een kunst !

vanuit de Peace River Vallei, Ria van den Berg

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Afbeeldingen op het forum

Bericht door Jan Kruit » za 22 dec 2001, 14:38

Soms vraag ik mij wel eens af wat mensen bezielt om te reageren zoals ze reageren. Andere mensen ergeren zich aan een dergelijk gedrag en gaan ook weer reageren. Dit heeft tot gevolg dat je het imago van het forum schade toebrengt waar niemand bij gebaat is.
Volgens mij is het beste middel tegen dit soort gedrag = NEGEREN
We laten ons toch niet, voor velen een leuk medium, verstieren door gedrag van een eenling ?

Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl

Edited by - jan kruit on 22/12/2001 14:40:39

Edited by - jan kruit on 22/12/2001 14:41:52

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten