Cookies

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Evert
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 22 mar 2002, 09:33
Locatie: Nederland
Contacteer:

Cookies

Bericht door Evert » vr 22 mar 2002, 16:43

Hoe worden de cookies opgeslagen. Ik mag aannemen dat de gegevens wel gecodeerd worden opgeslagen, aangezien er veel mensen hier geregistreerd staan. Ik zou het erg jammer vinden als het niet zo was.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Romée van der Zee » vr 22 mar 2002, 17:15

Cookies worden op je eigen computer opgeslagen. (zie ook de faq, in de menubalk onder Imkerforum).
Je zult op je computer een folder aantreffen die heel veel cookies bevat van de meest uiteenlopende pagina's. Op een pc is dat in de folder Windows, de map cookies. Door te dubbelklikken kun je de inhoud van de diverse cookies lezen.
Voorzover je je bezorgd maakt over de gegevens uit je profiel. Die staan in een database op de server die vanuit een browser niet te openen valt.
met vriendelijke groet,
Romée

Evert
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 22 mar 2002, 09:33
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Evert » vr 22 mar 2002, 17:56

Op mij staan alleen de cookies die nodig zijn b.v. Rabobank en Bijenhouden. De cookies van de rabobank zijn gecodeerd als je deze leest zie je alleen wazige tekens of enen en nullen. Als cookies niet gecodeerd zijn kunnen ze worden gelezen. Het gaat hier over je surfgedrag. Aan de hand van je surfgedrag kunnen er reclameboodschappen gestuurd worden naar je mailadres. En daar houd ik niet van.

M.v.g. Evert

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Romée van der Zee » vr 22 mar 2002, 18:04

Installeer een firewall, en schakel al die stiekeme poort-scanners uit. Dat is de beste beveiliging die je kunt instellen. Soms betreft het scriptkiddies, meestal robots van providers die bandbreedte controleren. Je kunt een abuse message versturen aan de provider van de betreffende scanner die je betrapt.
Wij hanteren voor de cookies de normale methode. Een versleuteling zoals banken dat doen is een uitzondering. Je kunt ook cookies in je browser geheel uitschakelen en apart toestemming geven voor die pagina's die je wel vertrouwt. Dat doe jij, en dat is heel verstandig. Je kunt ook cookies zonder meer uitschakelen. Een firewall is het best.
Romée
ps in je cookie van het Imkerforum staan je inlogcode en gebruikersnaam. Dat is dus het ergste wat je prijsgeeft. Dan kan iemand onder jouw naam op het forum komen. Nou, daarvan zijn de gevolgen te overzien. Je e-mailadres staat beslist niet in je cookie.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Romée van der Zee » vr 22 mar 2002, 18:11

Maar ik ben nogal een meegaand type en wil graag dat alles zo veilig is als maar even mogelijk is. Zoals je elders in deze rubriek kunt lezen werk ik aan de update van het forum. Ik zal er voor zorgen dat in de komende versie de cookies een versleuteling krijgen.
Tot die tijd moet je dus zelf eventueel de maatregelen nemen die ik hierboven omschreef.
:) Romée

Evert
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 22 mar 2002, 09:33
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Evert » vr 22 mar 2002, 19:34

Het is mooi om te horen dat het verbeterd wordt. Ik probeer nu zelf via en tweede computer verbinding te maken met internet. Deze computer moet gaan dienen als router / firewall, ook maar software-matig, maar toch beter.

Even een andere vraag: Met welk programma is deze site geschreven?

Evert

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Cookies

Bericht door Romée van der Zee » vr 22 mar 2002, 22:10

met dreamweaver ultradev

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten