Gebruikersnaam

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Gebruikersnaam

Bericht door Minne Bonnema. » za 13 sep 2003, 21:59

Gebruikersnaam.

Namen zoals Hans, Frans,Romee, Els en Erik zijn duidelijk herkenbaar voor mij en iedereen die gebruik maakt van het Imkersforum. Maar neem nou, City 200,bebogard,Heidecap en Lamheuv
Waar slaat dat nu op,toch geen aanspreekbare taal in onze kleine imkerswereld.
Zou het niet beter wezen die gebruikersnaam maar af te schaffen en met je eigen naam de eventuele publicaties die je plaats te onderschrijven zoals velen dat reeds doen !.

Minne.

bebogard
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door bebogard » zo 14 sep 2003, 13:47

Minne,

ik begrijp je frustratie wel, daarom had ik al op voorhand ondertekend met mijn eigen naam en woonplaats. zodra ik een fatsoenlijke foto van mezelf heb zal ik die ook nog toevoegen.
ik kan nog meer doen, maar dat wil ik niet!

met vr. groeten
daan meeusen wachtum

p.s. bebogard is ontstaan toen ik mijn eigen website aan het maken was.
be - bees (bijen)
bo - books (boeken)
gard- garden (tuin)

Hennie Peters
Berichten: 965
Lid geworden op: ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door Hennie Peters » zo 14 sep 2003, 17:44

Minne,

Dit soort nieuwerwetsigheden zijn onvermijdelijk. Ik schrijf en lees op een aantal forums en op veel kan ik met mijn voornaam al niet eens meer terecht. Op sommige ook niet met de combinatie voornaam en achternaam.
Deze week hoorde ik dat iemand de telefoon aannam met zijn forumnaam. De andere kant verstond hem niet en hij moest het nog twee keer herhalen. Uiteindelijk kwam het gesprek wel op gang dus de andere kant wist wel wie het was.

Is het mogelijk om voornaam achternaam te tonen i.p.v. gebruikersnaam ?
Misschien wil Romee hier eens over nadenken.
Desnoods met de gebruikersnaam tussen haakjes als er gebruikers met dezelfde naam zich aanmelden.

HenneP... uhh sorry, Hennie

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door Romée van der Zee » zo 14 sep 2003, 21:21

Ja, het is geen probleem om ipv de gebruikersnaam de voor en achternaam te tonen. Alleen zijn tot nu toe de voor en achternaam geen verplicht veld bij registratie, en daarom niet altijd aanwezig.
Blijkbaar zijn er mensen die aan een gebruikersnaam die afwijkt van hun echte naam de voorkeur geven. Zoals Hennie al schrijft is die mogelijkheid bij bijna ieder forum dat ik ken standaard aanwezig.
Persoonlijk lees ik ook liever iemands naam.
Romée

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door heidecap » zo 14 sep 2003, 22:31

Minne, blijkbaar beschik jij niet over de creativiteit om een andere dan je eigen naam te bedenken als gebruikersnaam.
De 4 door jouw genoemde voorbeelden ondertekenen alle berichten met hun eigen naam. Als je nog meer wilt weten, neem even de moeite en kijk bij profiel! Er is dus echt niets geheimzinnigs aan!
Ook mijn gebruikersnaam is een afkorting van iets wat mij iets zegt, maar wat ik aan jou juist niet uit de doeken ga doen.
Bij jouw profiel staat trouwens "Frysan". Alsof dit normaal Nederlands is.
Ik denk dat je je vergist! "Maar dat geeft niet", zou m'n dochter zeggen ...


Thomas

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door Romée van der Zee » zo 14 sep 2003, 22:42

Minne, ...
Bij jouw profiel staat trouwens "Frysan". Alsof dit normaal Nederlands is.
Thomas
In het profiel van Minne staat dat hij lid is van Eko bijkers Frysân (moet zijn Fryslân). Al was het Zweeds geweest, dan was er nog niets mis mee geweest.

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door heidecap » zo 14 sep 2003, 22:53

Was nou het commentaar geweest dat onder elke foto overbodig "Nederland" staat, behalve van Hugo en die mevrouw uit Canada, dan had ik er begrip voor gehad.

T.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door Romée van der Zee » zo 14 sep 2003, 23:19

Onder ieders gebruikersnaam staat het land waaruit iemand komt. Dat is niet alleen bij Hugo, maar bij nog 93 andere imkers België. Verder zijn er nog mensen uit enkele andere landen geregistreerd. Het ontgaat me wat het verband is met de weergave van de officiële naam van een vereniging waarvan iemand lid is. Ook het verband met een discussie over de gebruikersnaam ontgaat me.
R.

heidecap
Berichten: 979
Lid geworden op: za 14 dec 2002, 22:21
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door heidecap » zo 14 sep 2003, 23:26

Romee, lekker makkelijk, he, anonym meekijken en als iemand uitlogt snel een reaktie plaatsen.
Erg kinderachtig. Ik doe hier maar even niet meer aan mee.

T.

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Gebruikersnaam

Bericht door Romée van der Zee » zo 14 sep 2003, 23:34

Waar dit op slaat begrijp ik werkelijk niet. Ik kijk niet anoniem mee. Ik zou niet eens weten waarnaartoe. Ik snap dit soort rarigheid niet.
R.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten