Kiezen tussen democratie of communisme

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00
Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Henk Klok » vr 19 dec 2003, 12:13

Dat 'beetje democratisch' moet je niet zo letterlijk opvatten, maar in de zin zoals die op die zinssnede volgt,
nml. : Er zal niet over elk onderdeel gestemd kunnen gaan worden,
maar laat wel horen als iets je niet zint :-)

Er worden soms beslissingen genomen waar niet iedereen het mee eens is, dat behoort ook tot democratie. Maar ga gerust je gang :-)
groet,
Henk

DaanL
Berichten:314
Lid geworden op:zo 04 mei 2003, 17:00
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door DaanL » vr 19 dec 2003, 12:44

Koningslinde?? Komt je dat bekend voor
Wat had dat boompje voor dat kindje met bijen te maken[?][?] Over dat nderwerp ben ik het echt niet met je eens JP.

Daan

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Henk Klok » vr 19 dec 2003, 13:07

DaanL schreef:
Koningslinde?? Komt je dat bekend voor
Wat had dat boompje voor dat kindje met bijen te maken[?][?] Over dat nderwerp ben ik het echt niet met je eens JP.

Daan
Over democratie gesproken [:p][}:)]
Henk

(toegevoegd: dit m.b.t. het koningshuis wel te verstaan)

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door maartenkleijne » vr 19 dec 2003, 13:31

Is een imme niet een perfecte democratie:
iedereen doet precies waar ze zin in heeft en alles bij elkaar is het wat.

Hoe weet een bij wat ze moet doen:
-ze ruikt het
-ze voelt het aan haar hormonen
-ze doet gewoon wat voor de voeten komt

Gaan ze erover stemmen of vergaderen: gelukkig niet!
Zijn ze trouwens te dom voor.
Ze communiceren wel en wat de meeste kracht genereert dat gaat gebeuren, behalve door de enkeling die toch weer iets anders gaat doen.

Legt er wel eens eentje het loodje door wat de anderen doen: zo vaak, nou en!

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Frans vanTongeren » vr 19 dec 2003, 15:04

Daan, Daan...,
Op welke bomen zijn bijen dol
Als ze vol
hangen met bloempjes
die met omgekeerde bol
vol nectar
de lol van onze honingmaaksters
vergroten
*
(Daan.., er bestaat een cursus 'drachtplanten voor beginners')

DaanL
Berichten:314
Lid geworden op:zo 04 mei 2003, 17:00
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door DaanL » vr 19 dec 2003, 17:19

Dank voor de tip Frans, maar ik ben bang dat een cursus drachtplanten voor beginners niet hetgene is wat ik nodig heb. Linde komt inderdaad honing vanaf, dat weet ik. Ik vind dat het geklets daarover niet op een bijenwebsite thuishoort, er worden vaker kinderen geboren en vaker lindes aangeplant, maar ik stel me niet voor dat ieder lindetje op het forum geplaatst word. Het zal wel aan mij liggen en misschien ben ik wel de enige maar ik vind dat baby's -en zelfs niet van Alex en Maxima- hier niet thuishoort. Ja ik zie de relatie van linde tot de bijen ook wel maar dat kindje vind ik onzin. Maar nogmaals het zal wel aan mij liggen.......




Met groet,

Daan Ludwig (Hoenderloo)

kole.amj
Berichten:407
Lid geworden op:za 25 jan 2003, 10:25
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door kole.amj » vr 19 dec 2003, 19:02

Frans,

Juist deze morgen hoorde ik van een onderzoeker dat bijen het ook aantrekkelijk vinden waneer er veel stuifmeel door de plant wordt
aangeboden.Dus 2x blije bij.

Maarten,
Kan het ook zijn dat een volk floreert wanneer ieder individu zijn
verantwoordelijkheid kent en neemt?
Frederik v.Eeden kwam met zijn WALDEN-project uiteindelijk van de koude kermis thuis omdat individuen WALDEN interprteerden als DENLAW
met de bekende gevolgen.
Gelukkig hebben wij de mogelijkheid van gedachten te wisselen maar er moet eerst aangepakt worden

Groet,
A-3.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 19 dec 2003, 23:14

Wat mij betreft zijn de argumenten uitgewisseld!
Mijn devies (wat nu een beetje op de achtergrond raakt door een andere discussie) is: open totdat moddergegooierij begint. Dat moet je niet willen hebben op een imkerforum. En anders tengels eraf houden. (En Hennie dat zijn niet jouw tengels, mijn schrijven is niet persoonlijk bedoeld.) Ik wil gewoon wat meer duidelijkheid omtrent hier en dan op redactioneelniveau. (H. K. vertelde dat dat er helaas niet inzit, vanwege het beetje democratie en het neveneffect van democratie; dat de meerderheid het voor het zeggen heeft)
Maar dan had elke rubrieksbeheerder geweten waar hij/zij aan toe is en dan wist elke forumer wat hij zij kan verwachten.

Over en sluiten maar.

J.P. (laatste woord hier aan smerig gemaakt)

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Henk Klok » za 20 dec 2003, 00:10

Ik wil gewoon wat meer duidelijkheid omtrent hier en dan op redactioneelniveau. (H. K. vertelde dat dat er helaas niet inzit, vanwege het beetje democratie en het neveneffect van democratie; dat de meerderheid het voor het zeggen heeft)
Nou Jelte, dat schreef ik niet, het was in ieder geval niet mijn bedoeling. Je begon deze reactie goed, daar was ik het mee eens, maar ik schreef:
Er worden soms beslissingen genomen waar niet iedereen het mee eens is, dat behoort ook tot democratie.
Waarmee ik niet zeg dat er een geen democratie is, maar dat het soms in een democratie anders gaat dan je zou willen omdat mensen die beslissingen (mogen) nemen anders doen dan je zou willen. En beetje sloeg op het feit dat in het forum van alles een beetje aanwezig is, anarchie, etc. en ook democratie.
Maar dan had elke rubrieksbeheerder geweten waar hij/zij aan toe is en dan wist elke forumer wat hij zij kan verwachten.
Op redactioneel niveau is over dergelijke zaken gesproken, en ook gezegd dat soms een onderwerp misschien te snel op slot is gezet, maar het forum is een dynamisch geheel van allerlei mensen samen, en dan loopt het soms even iets stroever. So what.
Begrijp me goed, ik zou het ook niet leuk vinden om een onderwerp op slot gezet te zien, maar begin gewoon een ander / nieuw onderwerp. Het ging nu om iets gevoeligs denk ik.

O.K. dat was ook weer genoeg voor mij :-)

groeten,
Henk

kole.amj
Berichten:407
Lid geworden op:za 25 jan 2003, 10:25
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door kole.amj » za 20 dec 2003, 10:13

Henk,

Natuurlijk kun je reageren met nieuw onderwerp maar is dat niet wat geniepig?
Met open visier en correct dat wil ik.
Blijft er verschil van mening dan kunnen de betrokkenen toch zelf stoppen?
Mijn oog viel een dezer dagen op het grote verschil in aantallen
contacten op een onderwerp maar ook het aantal reacties verschilt enorm.Blijkbaar lezen velen de inbreng maar vinden het niet de moeite waard om te reageren.Dat is toch duidelijk.
Als we uitgaan van goede bedoelingen is afkappen toch niet nodig.En wil de beheerder corrigeren geen enkel probleem maar dan niet op forum maar direct naar personen toe.
Maar ik las dat de eerste lammetjes geboren waren,ik zie de eerste
wilgenbloesem al uit te knoppen breken,dus nog even en we hebben weer genoeg actuele onderwerpen,maar ook die zijn vaak al enkele malen
doorgespit door onze voorgangers.
Bovendien met de toename van het aantal lammers,het aantal bloemen aan de wilg en aantal uren licht zal ik meer in de boomgaard zijn,vermoeider thuis komen en zal het geoudhoer mijnerzijds wellicht
sterk afnemen.Dus op naar het voorjaar.


Groet,
A-3

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten