Kiezen tussen democratie of communisme

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 18 dec 2003, 22:07

Geachte forummeerdere, (dit bericht is voor wie het aangaat.)

Zo langzamerhand raak ik toch ietsje pietsje pissig dat onderwerpen ZOMAAR gesloten worden. Ik heb hier in het verleden al meerdere keren over gezeurd.

Ik vat een slot op een onderwerp als een communistisch censuurmiddel op. Aangebracht door Jozeffen Stalinnen. Russische toestanden dat wil toch niemand op het forum lijkt mij???? Laat de democratie toch zegevieren!!
Ik zou het op prijs stellen dat nu hier onder dit bericht, in overleg met elkaar goede afspraken hierover worden gemaakt.

J.P. (voelend als een Rus)

kole.amj
Berichten: 407
Lid geworden op: za 25 jan 2003, 10:25
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door kole.amj » do 18 dec 2003, 22:33

JP,

Afspraken maken is te star,ik vind het ook niet leuk maar ik kan wel begrip opbrengen voor die mensen die willen stoppen met een onderwerp
en als die mensen nu ook begrip op brengen voor ons die willen doorgaan en ons desnoods sturen,maar niet belemmeren,hebben we een perfecte mix.Hugo zegt het altijd duidelijk NOBODY....
toch frappant dat ik korte tijd nadat ik je beloofd had kritisch te reageren op je inbreng ik nu begrip en een vorm van adhesie betoon.
MAAR HET IS ECHT..
En laten we de groep aan het praten houden he...

Groet,
A-3

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Oude Essink » do 18 dec 2003, 22:38

(dit bericht is voor wie het aangaat.)
Hé Jelte Pieter, ik voel mij aangesproken en vraag mij af: What's the problem? Als een onderwerp na enige pagina's een geheel andere wending krijgt of anderszins onleesbaar gaat worden, is het toch niet meer dan redactioneel wijs beleid zulk een onderwerp af te sluiten. Niemand zal zich belemmerd hoeven voelen, als hij nog iets op zijn lever heeft of nieuwe gegevens heeft aan te dragen, het oorspronkelijke onderwerp opnieuw aan te snijden met een nieuwe bijdrage! Ik kan jou zelf als voorbeeld aanwijzen; geen probleem!
Geachte forummeerdere,
Deze aanspreektitel begrijp ik niet goed. "ik herken mij daar niet in".
Toch met goede wens en groet,

ps. Ook dit gaat weer niet over bijen; misschien is het rustiger de redactie aan te spreken; ikzelf ben persoonlijk ook niet onaanspreekbaar; ik denk dat het forum voor buitenstaanders die iets over bijen willen lezen, niet aantrekkelijkker wordt.
hennie oes

Afbeelding

Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Romée van der Zee » do 18 dec 2003, 22:40

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Zo langzamerhand raak ik toch ietsje pietsje pissig dat onderwerpen ZOMAAR gesloten worden. Ik heb hier in het verleden al meerdere keren over gezeurd.
Kun je een voorbeeld geven. Vraag dan vervolgens niet aan een forummeerdere een reactie maar aan degene die de rubriek met de bewuste reeks beheert. Persoonlijk denk ik niet in forummeer of minder. Bovendien kun je altijd opnieuw een reeks opzetten over het onderwerp als je nog niet uitgeschreven bent.
Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 18 dec 2003, 23:18

Koningslinde?? Komt je dat bekend voor?
Meertaligheid op het forum???
Twee voorbeelden van de laatste tijd. (Ik zuig mijn duim dus niet leeg).

Mijn belangrijkste argument om die onderwerpen niet te sluiten is juist het teveel aan nieuwe reeksen tegen te gaan! Dat werkt tevens voor nieuwe forumers verwarrend. Dezelfde onderwerpen splitsen (zich steeds meer in de tijd).
Bovendien, in het laatste geval was de discussie was nog maar net aan de gang.

Hennie merkt op:
Als een onderwerp na enige pagina's een geheel andere wending krijgt of anderszins onleesbaar gaat worden, is het toch niet meer dan redactioneel wijs beleid zulk een onderwerp af te sluiten.
Dat is het niet Hennie. Het is abrupt afkappen van een onderwerp volop in dicussie. Wijs lijkt mij de reactie van Henk K.; met zachte hand stuurt hij weer op de goede koers aan. Een wijze die naar mijn smaak een rubriekbeheerder siert.

J.P.

Hennie, hopelijk heb je de sleutel niet weggegooid?

Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Henk Klok » do 18 dec 2003, 23:24

In het onderwerp over imkerleeftijd, en dat is waar J.P. het denk ik over heeft, schreef ik:
Ik geloof dat A3 's reactie op Hugo's inbreng een goede afsluiting is en een mooi moment is om dit onderwerp vooralsnog even te laten rusten.
Het hoefde voor mij ook niet op slot gezet te worden, dat onderwerp, maar het leek me genoeg uitgemolken en op dit moment ook niet zo geschikt om mee verder te gaan J.P.

groet,
Henk

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 18 dec 2003, 23:28

R. het is goed dat je forummeerdere aanhaalt.

Ik schreef dat natuurlijk met een bedoeling. Ik bedoelde daar niet impliciet de verantwoordelijke rubrieksbeheerder mee.
Ik weiger om persoonlijk met elke verschillende rubriekbeheerder in conclaaf te gaan over het wel of niet aanbrengen van het slot. Ik zou graag universele afspraken daarover willen maken.

Ik krijg dan meteen de kritiek op mijn dak dat daar geen regels voor zijn te maken. Ik denk dat dat wel kan!! Ongeacht de aard van de rubrieksbeheerder en de discussie. Je zou als stelregel kunnen nemen, alleen bij grof taalgeweld en als met nare woorden worden gegooid'.
Dat is zwart of wit genoeg, naar mijn inziens.

Je zou als je voor 200% duidelijkheid gaat ook deze slotfunctie alleen aan de forumbeheerder kunnen geven. Hij kan waneer een discussie escaleert een slot plaatsen.

J.P.

Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Henk Klok » vr 19 dec 2003, 00:22

Ik denk dat zo'n slot juist niet alleen bij de forumbeheerder moet berusten maar bij een rubriekbeheerder. De forumbeheerder zou zich anders overal teveel mee moeten bemoeien, en dat is juist niet de bedoeling lijkt me.
De keuze tussen democratie of communisme is een beetje rare vergelijking in betrekking tot dit forum. Het forum is geen van al. Een beetje anarchistisch, een beetje liberaal, gelovig of ongelovig, gifspuitend, etc. etc. noem maar op. En ook een beetje democratisch. Er zal niet over elk onderdeel gestemd kunnen gaan worden,
maar laat wel horen als iets je niet zint :-)
Henk

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 19 dec 2003, 11:52

En ook een beetje democratisch
Dit is het hem juist. Ik verlang hier op het forum onbeperkte democratie! Dat houd in dat elk forumlid schrijven kan wat ie wil, tenzij ie andere mensen/forumers op watvoor manier dan ook beledigd. Dan komt de rubrieksbeheerder aan de hoek kijken en hij zij moet ingrijpoen als een politieman/vrouw of erger nog als ME'er. Het forum zou een democratische rechtstaat moeten zijn!

Ok, ik kan een nieuw onderwerp openen (wat ik nu ook ga doen),maar toch voel ik mij, als een rubrieksbeheerder een onderwerp sluit, omdat de richting van het bericht hem niet zint (ook al heeft hij er een andere intentie misschien mee) mij beperkt in mijn gevoel voor democratie en vrijheid.

De opmerking van 'En ook een beetje democratisch' doet mij denken aan de tijd toen Ridder van Rappard aan de macht was. VBBN'ers hadden toen een beetje democratie!

j.p.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Kiezen tussen democratie of communisme

Bericht door maartenkleijne » vr 19 dec 2003, 12:13

Ik doe wel eens een onderwerp afsluiten omdat ik denk dat het af is of begint te dwarrelen.
Als iemand mij dan anders aangeeft is het ook zo weer van slot. Internet en mail is zo handig! Discussie iis dan overbodig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten