Vernieuwing ledenbestand

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 19 okt 2006, 22:16

Wat ik eigenlijk al een hele tijd vind is dat de ledenlijst van ons forum een historische kant van de waarheid laat zien. Zelf zou ik graag voor een wat meer realischtischer kijk willen pleiten.

Ik zou aan de redactie wilen vragen om iets te bedenken om de leden lijst up to date te houden. Ik doe al vast een voorstel:

Bijv. er zou een tijdsdrempel kunnen worden ingesteld van een jaar. Geregistreerde imkers die langer dan een jaar niet hebben geschreven op het forum verdwijnen automatisch uit het bestand. Daarbij kun je bijv. onderscheid maken in schrijfimkers en niet-schrijfimkers. De schrijfimkers die minimaal 1 geplaatst bericht hebben op dit forum (of 10 of 20) blijven geregistreerd maar komen te staan onder de niet actieve deelnemers). Mensen die wel hebben geregistreerd maar nog niets hebben geschreven worden gewoonweg van de lijst geschrapt, maar kunnen als ze dat willen natuurlijk weer gewoon registeren. Ik denk dat in het laatste geval voor 99,9% hier geen hond van wakker ligt maar het forum en de foumers wel een up to date leden lijst houden.

Forumredactie wat vind u hiervan??


JP

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Hans van der Post. » vr 20 okt 2006, 00:09

Jelte Pieter schrijft: Wat ik eigenlijk al een hele tijd vind is dat de ledenlijst van ons forum een historische kant van de waarheid laat zien. Zelf zou ik graag voor een wat meer realistische kijk willen pleiten. Ik zou aan de redactie willen vragen om iets te bedenken om de leden lijst up to date te houden.

Daar was de redactie ook al achter maar er zijn ook andere forumzaken te doen die urgenter zijn. Het idee is om aanmeldingen die voor 2003 zijn gedaan en daarna niets is gebeurd - niet meer zijn ingelogd - te schrappen. Als er wel een of twee art. zijn gepost kan dit niet gebeuren anders verdwijnt ook het art.
Hans, èèn van de redactieleden.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 20 okt 2006, 15:14

Beste Hans,

we hebben dezelfde gedachtes en dat stemt tot tevredenheid. Wat mij betrfet mag de grens wel op 2004 of 2005 liggen. Inmiddels zijn wel alweer bijna 2007.

jp

Melinda
Berichten:42
Lid geworden op:zo 17 okt 2004, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Melinda » vr 20 okt 2006, 17:05

Hans van der Post schreef:
Het idee is om aanmeldingen die voor 2003 zijn gedaan en daarna niets is gebeurd - niet meer zijn ingelogd - te schrappen. Als er wel een of twee art. zijn gepost kan dit niet gebeuren anders verdwijnt ook het art.
Hans, èèn van de redactieleden.
Is het misschien iets om alle leden die bijvoorbeeld drie jaar zijn ingeschreven en nog nooit een bericht hebben gepost uit het ledenbestand te verwijderen, en alle leden die in geen drie jaar een berichten meer hebben gepost in een aparte groep te plaatsen (indien gewenst een afgesloten bestand)?

Ik bekijk het even als het beheren van een klantenbestand.

Groetjes,

Mel.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Hans van der Post. » vr 20 okt 2006, 20:34

Melinda dat zou een goed idee zijn maar zo zit het forum niet in elkaar. De ingeschrevenen zijn op een andere manier geragschikt dan een ledenbestand.
Hans

Gebruikersavatar
ainanc
Berichten:149
Lid geworden op:zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door ainanc » vr 20 okt 2006, 21:03

Ik zou eerder proberen om iedereen een eenmalig mail te versturen om zo ten eerste de aandacht te trekken en anderzijds ook te kijken hoeveel leden er daadwerkelijk meedoen aan deze fora.

Ik denk dat er ook veel mensen zijn, zoals ik, die niet actief meedoen aan de fora, maar wel, zoals ik [:)] elk uur wel een kijkje nemen.. Het zou dan zonde zijn om deze mensen uit de ledenlijst te halen.

Ik kan me niet voorstellen dat het ernstig is voor de ledenlijst dat mensen niet reageren.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Hans van der Post. » vr 20 okt 2006, 22:54

ainanc schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat het ernstig is voor de ledenlijst dat mensen niet reageren.
En dat is het; - niet ernstig -!!
En verder iedereen die ook maar een keer een bericht heeft gepost wordt niet uitgeschreven.
"ainanc" je hebt al 6 x iets gepost dus..........[:)]
Hans

Gebruikersavatar
ainanc
Berichten:149
Lid geworden op:zo 10 sep 2006, 16:45
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door ainanc » vr 20 okt 2006, 23:24

ok, je hebt gelijk, ik ben dan wel iemand die wel reageert als het nodig is. Maar ik ben wel de hele dag op de site.

Abdurr Inanc

Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door marc » za 21 okt 2006, 08:32

Veel mensen veranderen regelmatig van e-mail adres, ook onder de leden zal dat het geval zijn. De niet meer werkende adressen, en dus niet meer bereikbare leden kunnen simpel opgespoord worden, dit lijkt me een groep die zich best opnieuw registreert of verdwijnt.

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vernieuwing ledenbestand

Bericht door Hennie Peters » za 21 okt 2006, 09:46

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Wat mij betreft mag de grens wel op 2004 of 2005 liggen.
Het is ondertussen al weer een jaar geleden dat dit besproken is in de redactie, het zou ondertussen wel tot 2004 opgeschoond mogen worden.
Aantal deelnemers die geen berichten hebben geplaatst na aanmelding
EN niet meer ingelogd zijn geweest sinds:
1-1-2003 = 239
1-1-2004 = 298
1-1-2005 = 589
Op een totaal ledenaantal van 1712 is dat erg veel.
Ik zie niet in waarom we eerst een email moeten sturen om deze actie aan te kondigen. Binnen een paar minuten ben je opnieuw aangemeld.


groet,
Hennie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten