Het loopt zoals het loopt

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
H.S. Kok
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 26 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Het loopt zoals het loopt

Bericht door H.S. Kok » wo 06 dec 2006, 21:23

En Bijenhouden.nl loopt niet slecht althans niet minder dan voor het overlijden van Henk Klok nu bijna een jaar geleden. Hij was een vrijwilliger die niet zo maar is te vervangen. In februari zijn we als redactie bij elkaar geweest en heb ik mij beschikbaar gesteld om de contacten onderling en met de financier van deze site, de NBV te onderhouden, dus min of meer als tijdelijk plaatsvervanger van Henk Klok. De VBBN heeft een nieuwe naam gekregen en de NBV is gefuseerd en begonnen met de voorbereidingen van de bouw van een nieuwe site, die binnenkort in de lucht komt. Hoe je het ook wendt of keert dingen zullen veranderen ook voor Bijenhouden.nl. Alleen wij wisten nog niet in welke richting. In die eerste vergadering in februari in Bunnik werd ook duidelijk dat Henk Klok ook bij het onderhoud van de VBBN-site betrokken was en er besprekingen waren geweest, dat hij ook bij het ontwerp van de NBV site zou worden betrokken. Dit viel allemaal weg en binnen de achtergebleven redactieleden kon niemand zich beschikbaar stellen om deze taak over te nemen. Daarnaast was het de wens van de VBBN om deze taak uit te besteden aan een commercieel bedrijf om niet meer afhankelijk te zijn van een vrijwilliger.

In de tussentijd zijn we als redactie nog twee maal bijeen geweest in Bunnik om te bepalen hoe wij verder moesten gaan en het nog niet duidelijk was welke ruimte we zouden krijgen voor een onafhankelijk Bijenhouden.nl. Er is in juni een brief opgesteld en verstuurd aan het hoofdbestuur van de NBV om opheldering te krijgen over de positie van Bijenhouden.nl naast de nieuwe web-site van de NBV.

Mede hierdoor zijn we uitgenodigd om deel te nemen aan de vergaderingen van de Commissie Communicatie van de NBV waarin wij onze mening konden geven hoe Bijenhouden.nl zou moeten functioneren naast de web-site van de NBV. Deze vergaderingen worden onder kantoortijd gehouden zodat de tweede keer Tineke mij heeft vervangen omdat ik nog een ouderwetse werkweek heb, die ik niet zomaar kan onderbreken voor een vergadering van de commissie.

Inmiddels is duidelijk dat Bijenhouden.nl gewoon doorgaat zoals het nu werkt. En zolang de huidige redactieleden er niet de brui aan geven loopt Bijenhouden geen gevaar. Er zijn telefoon gesprekken geweest met een tweetal mensen waarvan wij denken dat ze een versterking kunnen zijn van de redactie. Dit heeft nog niet geresulteerd in concrete afspraken.

In februari zullen de redactie en rubrieksbeheerders na afloop van de Koninginneteeltdag bij elkaar komen voor een etentje ons aangeboden door Maarten Kleijne bij hem thuis, waar de huidige en toekomstige situatie rondom Bijenhouden ongetwijfeld aan de orde zal komen.

Als er dan reden is om hierover mededelingen te doen zal dat gebeuren.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Het loopt zoals het loopt

Bericht door maartenkleijne » wo 06 dec 2006, 22:53

Goed gesproken Henk!
Menselijkerwijs zullen wij Henk Klok nog heel lang blijven missen, maar het functioneren van onze site lijdt daar niet onder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten