ontvangen e-mail

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
theo101
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 13:26
Contacteer:

ontvangen e-mail

Bericht door theo101 » zo 24 jun 2007, 13:53

Vandaag ontvangen per e-mail:

Hallo theo101

Je ontvangt dit automatisch gegenereerde bericht van : Hans van der Post. (j.vd.post(APENSTAART)hccnet.nl)

Op: http://www.bijenhouden.nl/forum/

Theo101 je ben nog maar kort - "zichtbaar" -op dit forum.
Knap van je om het NIET over bijen te hebben. Op dit forum is het geen gewoonte op de personen te spelen maar zoals op dit forum normaal is over bijen en bijenhouden en de problemen gaat - hoort te gaan.
Het ene woord lokt het andere uit. Het lijkt me dat je daar een eind aan moet maken. Gebruik dit forum om te vragen of juist antwoord te geven vele vragen die het bijenhouden met zicht meebrengt.

Hans van der Post.

Hans, laat dit voor alle forumleden gelijk zijn, dan ben ik tevreden en stop ik vandaag nog met schrijven en houd ik het bij alleen lezen zoals voorheen.

jjmvaningen
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door jjmvaningen » zo 24 jun 2007, 16:15

dag theo,

wat jou nu overkomen is kan een ieder overkomen.
ook mij!!
het is goed dat iemand zo de vinger aan de pols houdt,
en laat je verder niet weerhouden om mee te praten op dit mooie forum.

groet, jacques

(doe mij een lol en vul je gegevenskaart nog effe in)

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door Hugo » zo 24 jun 2007, 17:34

jjmvaningen schreef: ...
(doe mij een lol en vul je gegevenskaart nog effe in)
Wat is dat nu voor flauwe kul. Als iemand zijn personalia niet kwijt wil, dan doet hij dat toch niet. Anders moet de registratieprocedure maar zo geregeld worden dat je geen deelnemer kan worden zonder de "allerindividueelste expressie van je allerindividueelste gegevens" .

mvg,

Hugo (halve bij)



Nobodies prefetc

tineke w.
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 10:50
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door tineke w. » zo 24 jun 2007, 18:17

Hugo schreef:

[...] Als iemand zijn personalia niet kwijt wil, dan doet hij dat toch niet. [...]
Forumdeelname is praten met anderen, over je hobby bijvoorbeeld. Als je met iemand van gedachten wisselt wil je hem/haar ook begrijpen. Dan is het goed als je de ander een beetje kent, ook als het over bijen gaat. Soms is het ook gewoon nuttig dat je weet waar iemand woont, en wat hij/zij voor achtergrond heeft. Ik vind dus niet dat je gelijk hebt Hugo.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 24 jun 2007, 18:28

Op dit forum is al veel vaker een oproep geweest voor een betere profielinfo. De praktijk leert dat veel leden nauwelijks hun gegevens in een vrijwillige profiel zetten. Ik zou er ook voor pleiten om bepaald registratievelden verplicht te maken. Dan nog kunnen mensen de boel lichten, maar ik vind dat het dan iets minder vrijblijvend wordt. Bovendien kan een ander forumlid een beter inschatting maken van een ander forumlid zei het met maar beperkte info. Ik sluit em dan ook aan bij Tineke. Bijvoorbeeld vind ik de kritiek van Theo zeer onplesant. Maar dan ook zeer. Temeer omdat ik helemaal niets van de man af weet. Wel gaat hij persoonlij ktegen mij tekeer. In tegen stelling tot de meeste andere forumers die ik wel eens heb ontmoet. Ik weet dan met wie ik praat.

jp

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten: 929
Lid geworden op: di 18 mei 2004, 19:06
Locatie: Veelerveen
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door hans hoogendoorn » zo 24 jun 2007, 19:29

Het profiel invullen kan voor een adspirant forumlid een obstakel zijn. (begrip daarvoor)
Als je je in de arena stort, zoals Theo, dan vind ik dat je die schroom hoort op te geven.
En niet als een gemaskerde ridder strijd moet gaan voeren.

Op dit moment blijkt, dat de registratie-procedure waarschijnlijk beter herzien kan worden.
Valse namen, valse plaatsen en dergelijke zijn trouwens wel door te prikken.

Dat JP de geuite kritiek (hierboven)zeer onplesant vindt, kan ik me voorstellen.
Hij zou deze en andere kritiek ter harte kunnen nemen. In plaats daarvan ging hij er heftig tegenin (zeg maar meppen)
en zich direct extra manifesteren, min of meer tegendraads en in bijna alle rubrieken.
Dat lokt weer reacties uit en ....

Ik ben er voor, dat alles gezegd kan worden. Open en objectief. Ook kritiek.
Zodra mensen met elkaar in de strijd gaan is die openheid enzo verdwenen en wordt energie verspild.
Ook de sfeer wordt verziekt.

Ik hoop, dat de strijdbijl begraven kan worden. Een kleine timeout kan wonderen doen.
Aanvankelijke vijanden hebben vaak meer met elkaar gemeen als dat ze denken.

Niemand is volmaakt.
En we hebben allemaal wel eens te gretig in een aangeboden worstje gehapt.
En het ene woord heeft gewoon het andere uitgehaald.
Geef elkaar een tweede kans.

Met vriendelijke groet
en goede bedoelingen,

Hans H..... Forumlid en slechts 1 van de rubriekbeheerders.

kreydt
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 22:11
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door kreydt » zo 24 jun 2007, 22:11

Zonde van al de moeite die serieuse forumleden gedaan hebben om het item "aalsteren" toch nog informatief te maken.
Theo101 moet zich om mij geen zorgen maken. Ik heb 35 jaar les gegeven in het Buitengewoon Onderwijs aan leerlingen van 17 tot 21 jaar en heb dus wel wat ervaring met Haantjes-gedrag. Meestal is dit een uiting van een minderwaardigheids complex en groeit er wel met de jaren uit. Dat het ergerlijk is hoor je me niet zeggen maar laat Godswater over Godsakkers lopen en af en toe eens terecht wijzen is de beste benadering. Helaas moet dit dan vrij cru gebeuren want een softe aanpak helpt niet. ( lees de verschillende bijdrage eens na, bijna elke auteur schreef iets tussen de regels.... )
Onderwerp gesloten.


kg

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door Bart de Coo » zo 24 jun 2007, 23:19

Begrijp ik nu dat Theo101 een persoonlijk mailtje openbaart? Dat vind ik dan niet zo netjes van Theo. Als ik iemand een persoonlijk mailtje stuur, dan ga ik ervan uit dat de ontvanger begrijpt dat die mededeling buiten de notulen blijft, om zo te zeggen. Als ik Hans van der Post was geweest, dan had ik mij enigszins in mijn wiek geschoten gevoeld.

Bart

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten: 440
Lid geworden op: wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door Gerard van Gastel » ma 25 jun 2007, 08:00

Nou Bart dat ben ik absoluut NIET met je eens,
Ik kreeg in het verleden ook enkele van Hans z'n 'persoonlijke' mailtjes! Ook Mark (van het stuifmeelverhaal) mocht ze ontangen. en wie weet nog meer.
Waar blijven we dan? als Hans buiten het forum om mensen aanspreekt en zaken gaat regelen naar zijn eigen ideeen?
Is het recht van schrijven dan plotseling niet meer van toepassing?
Hans had die mailtjes al niet moeten sturen!! maar op het forum de mensen aanspreken als hij dat nodig vind.

Ik vraag me af of Jelte Pieter ook een mailtje gehad heeft?

Gebruikersavatar
Ati
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds: 2003
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ontvangen e-mail

Bericht door Ati » ma 25 jun 2007, 09:03

Een paar keer al heb ik op het punt gestaan om te reageren op de posts van Theo101. Deze persoon heeft nog helemaal niets concreets bijgedragen aan het forum, alleen maar anderen afgekraakt en een nare sfeer verspreid (en zich dan op de borst slaan: "ik zeg wat ik denk").

Nou blijkt hij ook nog eens persoonlijke post op het forum te publiceren (inderdaad absoluut onbehoorlijk). Het lijkt mij iemand die het conflict opzoekt zoals onze bijen de honing.

Dan vind ik de bijen toch leuker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten