Nicknames

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
indyshometown
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 feb 2009, 16:30
Contacteer:

Nicknames

Bericht door indyshometown » do 26 feb 2009, 16:33

Oorspronkelijk bericht van indyshometown staat als citaat in de rubriek '˜Algemeen' onder de oorspronkelijke naam '˜Red onze bijen'.
De reactie op dit bericht gingen in op:
- de aanvaardbaarheid van nicknames,
- het al dan niet bestaan van meerdere pseudoniemen voor 1 deelnemer, en
- de redenen voor een extra forum.
Deze hebben nu elk een eigen lijntje gekregen. Onderstaand graag alleen reageren op de aanvaardbaarheid van Nicknames.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Hans van der Post. » vr 27 feb 2009, 17:16

Nee ik regageer niet op een oproep om op een onbekende site een petitie te onderteken.
Zeker niet van iemand die zijn profiel alleen uit een "naam" indyshometown??? bestaat.
Ik vind dat we zulke lieden moet weren.
Op dit forum hebben we het over bijen en bijenhouden. Forumleden zijn geen verzameling petitie ondertekenaars.
Hier wordt niet aan politiek gedaan en godsdienst-oorlogen worden elders uitgevochten - triest maar waar.

Uiteraard zijn de stoffen die genoemd worden in het maifest schadelijk!
Als deze schadelijke stoffen niet op bijen worden gespoten gaan ze er niet aan dood.

Ik krijg de indruk dat er lieden zijn die de sterfte van bijenvolken voor hun "eigen doel" willen gebruiken.
Wat voor een doel?............

!Hans.

NiCoAT
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door NiCoAT » za 28 feb 2009, 09:18

Beste Hans,
als je de site iets aandachtiger bekijkt kan je zien dat de persoon achter indyshometown Lina Burkholder heet en bijzonder niet anoniem is. Ik begrijp ook niet waarom je zegt dat er eigen agenda's achter het initiatief zitten. Is het zo moeilijk voor te stellen dat iemand tegen bestrijdingsmiddelen is? Als je ziet wat deze te weeg brengen?

Mijn mening is dat extra aandacht voor een ontwikkeling als bijensterfte altijd moet. Het duurt nu eenmaal lang voordat politiek dingen wil veranderen en alle beetjes aandacht helpen. Misschien is net als met alternatieve energie de tijd nu wel rijp voor de benodigde aandacht.

Lang leve de activisten.
Nico van Noorloos - Rotterdam

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door macwlem » za 28 feb 2009, 10:38

Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Het probleem is dat dit soort websites ook vaak een ander doel dienen dan ze in eerste instantie doen voorkomen nl. het verzamelen van adresgegevens voor wederverkoop aan bijvoorbeeld marketeerbureaus (spammers). Je denkt dus dat je een goed doel steunt, maar ondertussen is het dank je wel voor je gegevens...

Het blijft dus moeilijk. En je moet dus niet zomaar zonder verder onderzoek aan deze acties meedoen. Het is een nare wereld dat je op dit soort zaken moet letten, maar wel de realtiteit.

Groet,
Willem



http://www.imkerplatform.nl - werken aan een modern imker imago.

NiCoAT
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door NiCoAT » zo 01 mar 2009, 00:28

Heren,

ik heb inmiddels contact gehad met Lina Burkholder, om te controleren of er andere bedoelingen dan handtekeningen verzamelen achter zit.
Dat is beter dan een beetje gissen en gokken over intenties van mensen.
Volgens mij is het geen marketeer, maar mail haar zelf, zou ik zeggen, je moet natuurlijk nooit op woorden van anderen af gaan.
Groet, Nico

Ed Pieterse
Berichten: 346
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Ed Pieterse » zo 01 mar 2009, 10:38

Beste mensen,

Het is zeer vervelend als er mensen zijn die onder een pseudoniem artikelen verspreiden. Wie is indyshometown ? Wie is (zoem zoem; enzovoort, allemaal pseudoniemen en er zijn er naar verluid die verschillende pseudoniemen hebben en elkaar dan zogenaamd ondersteunen. Kwalijke zaak.
Ik geef Hans van der Post groot gelijk met zijn mening en hij zet tenminste zijn naam ronduit op het forum. Ik weet met wie ik communiceer.
Pseudoniemen moeten verboden worden op het forum, want het vervuild de meningen en onder dat pseudoniem kan men dan van alles schrijven zonder de verantwoording er voor te hoeven nemen.

Ed Pieterse

NiCoAT
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door NiCoAT » zo 01 mar 2009, 11:06

Beste Ed,
daar gan we nog een keer.
Het lijkt er op dat je de berichten niet of maar half gelezen hebt.
Er is, als je de site bekijkt, (wat je dus waarschijnlijk ook niet gedaan hebt) geen sprake van een anonieme site.
Doe nu gewoon wat ik gedaan heb voordat je een oordeel hebt. Mail naar die mevrouw, haar email staat totaal niet anoniem op de site, en vraag haar wat haar intenties zijn.
Daarna kan je wat mij betreft commenmtaar geven.

NiCoAT
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door NiCoAT » zo 01 mar 2009, 11:17

Ed Pieterse schreef:
Ik geef Hans van der Post groot gelijk met zijn mening en hij zet tenminste zijn naam ronduit op het forum. Ik weet met wie ik communiceer.
Pseudoniemen moeten verboden worden op het forum, want het vervuild de meningen en onder dat pseudoniem kan men dan van alles schrijven zonder de verantwoording er voor te hoeven nemen.

Ed Pieterse
Beste Ed,
als je tenminste zo heet, het kan tenslotte ook een preudoniem zijn.
Pseudoniemen zeggen ook iets over de gebruiker. Ik ben motorrijder en ben deelnemer van een forum met andere motorgekken. Die hebben bijna alemaal een pseudoniem, gewoon omdat het makkelijk of leuk is.
Sommige van die gekken illustreren hun pseudoniem ook met gekke plaatjes en spreuken, gewoon omdat het leuk is en het zegt iets over de gebruikers fantasie of opvattingen.
Als je, ook in dit forum, op de gebruikersinfo klikt kan je verdere informatie over de gebruiker vinden. Zo anoniem ben je dus niet.
Als je daar niet mee om kan gaan moet je er niet aan mee doen, lijkt mij.
Mijn naam staat overigens op een eerder bericht, volledig niet anoniem hoor.

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Kroese » zo 01 mar 2009, 12:16

NiCoAT schreef:
Beste Ed,
daar gan we nog een keer.
Het lijkt er op dat je de berichten niet of maar half gelezen hebt.
Ik heb het bericht helemaal NIET gelezen....... en ben het volledig eens met de opmerking van Hans en Ed.
Ik ben niet tegen een afgekorte naam. (zoemzoem of zo)
Maar de naam "NiCoAT" nodigt mij niet uit om dit bericht te lezen. Er zit voor mij (nog) geen positieve herkenning in.
Als ik dan in het profiel wel eigen naam en en evt woonplaats vind, verandert dit alles.
Beter is dan om in het bericht met je eigen naam te ondertekenen, dan hoef ik niet in het profiel te gaan kijken. Blijkt er in het profiel niets ingevuld te zijn, dan kijk ik al gelijk niet meer verder, ook al is de titel nog zo uitnodigend. Dat heeft dus bij mij een sterke averechtse uitwerking.

Toch met vriendelijke imkersgroeten.
Hennie....

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Hans van der Post. » zo 01 mar 2009, 12:33

Beste Nico van Noorloos ook motorrijder zie ik. Weet van andere motorsite dat er anoniem en "anoniem" is.
Ik en de meeste forumleden op bijenouden.nl houden er van om te weten wie wie is!
Dat een forumlid niet zijn volledige adres en tel. nummer in zijn profiel zet is duidelijk.
Maar alleen een nickname en dan een oproep om ergens mee in te stemmen vind ik dat ik daarvan wat mag zeggen. (zie het profiel van indyshometown)

Wat Willem opmerkte dat je niet weet waar je mailadres terecht komt wil ik met nadruk beamen.

!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten