Nicknames

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
pxsloot
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 16:21
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door pxsloot » zo 01 mar 2009, 12:43

uhm...

de heren graven zich dieper en dieper in aan beide kanten van een strijd die nergens over gaat en ook nog eens offtopic is...

Het middel (de petitie uit het niets) verdient dan niet de schoonheidsprijs, maar zou de discussie dan misschien kunnen gaan over het doel, en de wijze waarop dat wel effectief zou kunnen zijn.

Of gaan we fijn zitten afwachten tot de minister in maart verklaart dat er 6 stuurgroepen en 3 commissies in Europees verband nodig zijn die in 20nogwat met een raamadvies komen en mompeldemompel...

groet,

Peter S.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » zo 01 mar 2009, 18:21

Hans van der Post. schreef:
Beste Nico van Noorloos ook motorrijder zie ik. Weet van andere motorsite dat er anoniem en "anoniem" is.
Ik en de meeste forumleden op bijenouden.nl houden er van om te weten wie wie is!
Dat een forumlid niet zijn volledige adres en tel. nummer in zijn profiel zet is duidelijk.
Maar alleen een nickname en dan een oproep om ergens mee in te stemmen vind ik dat ik daarvan wat mag zeggen. (zie het profiel van indyshometown)

Wat Willem opmerkte dat je niet weet waar je mailadres terecht komt wil ik met nadruk beamen.
Ik vind het raar dat je je op een forum aanmeld enkel en alleen om je petitie aan de man te brengen, alhoezeer ik het er ook mee eens ben.
Ik denk dat dit de 21e eeuw is en mensen hebben nu eenmaal een digitaal alter ego op het www. Degenen die hier op het forum reageren zijn allemaal te herleiden tot een echt persoon en ik denk dat je met een soort van achterhoede bezig bent als je je daar nog tegen verzet. Ik vind het trouwens vreemd om namens de meerderheid van het forum te spreken, ik neem aan dat je daar naast enkele steunbetuigingen onderbouwing voor hebt, en verder staat ook nergens dat wat de meerderheid op dit forum vind ook gebeuren moet. Ik ben inmiddels dusdanig gedigitaliseert dat het me niet meer uitmaakt of Jan Jansen reageert of indyshometown, het gaat me om de inhoud van de bijdrage. Ik vrees dat dat voor veel deelnemers geldt, of het een meerderheid is weet ik dan weer niet. Overigens de zaken die Ed signaleert (je eigen steun organiseren e.d.) worden op dit forum door het beheer actief tegen gegaan, en hebben zeker de laatste tijd niet meer plaats gevonden.

Overigens, ik kan het nog wel begrijpen ook dat mensen niet met naam en toenaam op het web rond willen struinen. Deze bijdrage biedt genoeg aanknopingspunten om van mij persoonlijk mijn adres en telefoonnummer te achterhalen. Niet iedereen is daar zo makkelijk in als ik. Om dat te veroordelen of te verbieden vind ik niet juist.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

Ed Pieterse
Berichten: 346
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Ed Pieterse » ma 02 mar 2009, 14:36

Het lijkt of indyshometown en NiCoAT het niet willen begrijpen. De petitie interesseert me niet (niet vanwege de inhoud) en daar gaat het maar ten dele over. Het gaat erom dat je elkaar leert kennen met naam en toenaam en het over bijen hebt en kennis uitwisselt hier op het forum.
Die pseudoniemen zijn daar niet toe geeigend. Zo goed dat als je elkaar in de ogen kijkt is een manier om te weten wat voor persoon je bent.
Psuedo personen worden door mij per definitie niet serieus genomen. Er zijn op het forum gelukkig ook echte deelnemers, die zeker serieus neem.

Ed Pieterse

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » ma 02 mar 2009, 15:06

Ed,

Dat is een negatieve benadering. Je kunt het ook positief benaderen. Een pseudoniem (of liever nickname) kan een uiting zijn van iemands persoonlijkheid. Het feit dat ik me op sommige fora inschrijf als "imker" (bijv. nikon-forum) zegt meer over mij en mijn intenties dan als ik me inschrijf als Jeroen van Tol wat een naam is die door mijn ouders is georganiseerd. Hoe je tegenover nicknames staat is meer een kwestie van je eigen kader dan dat je dat zo algemeen kunt stellen en personen dan maar niet serieus neemt. Bovendien is het gewoon usance op internet dat daarin zijn eigen mores heeft. Het www is nu eenmaal een ander medium dan een tijdschrift, brief of boek.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door wilde » ma 02 mar 2009, 17:34

Jeroen, men gebruikt de meest achterlijke namen (nicknames) om zich te verschuilen. Als je wat te vertellen meent te hebben op internet is er geen echte reden je te verschuilen. Het verschilt wel per forum. Iedereen die op dit forum niet zijn werkelijke identiteit prijsgeeft neem ik niet serieus. Ook als ik elders een nickname gebruik als inlognaam zal ik steeds mijn echte naam vermelden bij een reactie.
Wat mij betreft zijn deze onduidelijke figuren hier niet welkom. Ik ben het dus van harte eens met Ed Pieterse.

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Hugo » ma 02 mar 2009, 17:49

wilde schreef:
Jeroen, men gebruikt de meest achterlijke namen (nicknames) om zich te verschuilen. Als je wat te vertellen meent te hebben op internet is er geen echte reden je te verschuilen. Het verschilt wel per forum. Iedereen die op dit forum niet zijn werkelijke identiteit prijsgeeft neem ik niet serieus. Ook als ik elders een nickname gebruik als inlognaam zal ik steeds mijn echte naam vermelden bij een reactie.
Wat mij betreft zijn deze onduidelijke figuren hier niet welkom. Ik ben het dus van harte eens met Ed Pieterse.
Kan je al direct 20% van de deelnemers van dit forum gaan schrappen.

mvg,

Oguh (2/3 bij)

Nobodies prefetc

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door macwlem » ma 02 mar 2009, 18:09

Met nickname, zonder nickname, leden die dubbel inloggen onder schuilnamen; dit forum heeft ze allemaal en is echt niet anders dan andere fora. Je zou er nog wel eens van kunnen opkijken wie er werkelijk achter die reaktie op je bericht zit. Ook een volledig ingevuld profiel is zo gemaakt en zegt niets over iemand. Laten we dus ophouden of het een nu beter is dan het andere, want beiden hebben geen waarde op het Internet.
Terug naar de kern van de zaak dus en dat is wel of niet reageren op dit soort bliksem acties... en daar blijf ik bij mijn eerdere reaktie.

Groet
Willem

http://www.imkerplatform.nl - werken aan een moderne imkerij.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door Jeroenvt » ma 02 mar 2009, 19:26

Volgens mij is het clubje dat hier veelvuldig reageert redelijk beperkt en traceerbaar, dus volgens mij valt het allemaal nogal mee, dus eigenlijk maken we ons nergens druk over. Ik ga nu naar een bespreking van een andere forumdeelnemer over uitwinteren in Almere. Veel interessanter.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door LWPisa » ma 02 mar 2009, 21:20

Wat een goed idee! 2 inlognamen. Gezellig met mezelf in conclaaf.

Ik vind het ook irritant als een anoniempje een link naar een petitie plaatst maar die doet dat vast uit bewogenheid en bijenliefde. Ik zou m tekenen als het subject me op die manier aan het hart ging en het weinig voeten in de aarde heeft. Anders gewoon negeren.

L

zonregeditor
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 25 jul 2005, 22:49
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nicknames

Bericht door zonregeditor » ma 02 mar 2009, 21:37

Ik zie dat met name op forums met jonge mensen bijna uitsluitend nicknames worden gebruikt en dat niemand prive gegevens verspreid,
maar ook op t jachtforum bijvoorbeeld.
Ik denk dat ze het prettig vinden anoniem te zijn.

Ik hecht zelf ook absoluut geen waarden aan namen , voornamen, achternamen woonplaatsen, of avatar-fotos. (Van mij mogen jullie allemaal een schone dame of bijtje als foto plaatsen , daar kijk ik liever naar [:)] ) het voegt namelijks niks toe aan de berichten over bijen.
Als anderen het wel belangrijk vinden heb ik daar overigens wel alle respect voor.
(Het bericht van indys voegt ook niks toe , ik lees zoiets niet eens)

Het internet is een openbare ruimte vriend en vijand loopt hier rond, als ik in een kroeg of winkel kom hang ik ook geen bordje met mijn naam en adres op mijn borst. Je kunt altijd nog namen en adressen uitwisselen als dat nodig of handig is.

Op de school van mijn oudste telg werd laatst al verboden door sommige ouders om enige informatie op een msnprofiel te plaatsen.

In het kader van red de bijen denk ik dat iedereen die zich op het forum registreert een kans verdient, helemaal aangezien de jeugd de toekomst heeft en die misschien andere gewoontes hanteert.

groet peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten