Een extra bijenforum

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Een extra bijenforum

Bericht door Albert Stoter » vr 06 mar 2009, 10:08

Jaap v.Popering schreef:
macwlem schreef:
http://www.imkerplatform.nl - werken aan een moderne imkerij.
Zijn de schapen nu van de bokken gescheiden ???

Jaap v P
macwlem schreef:
ToontjeV schreef: wel een vraag aan jouw, is er behoefte aan een tweede bijenforum (dan bedoel ik jouw imkerplatform), kun je hier je ei niet kwijt?
Spijker op de kop! En als je dat ei ergens niet kwijt komt leg je het ergens anders, zo simpel is dat. Bijenhouden.nl is als forum helemaal ok, anders zou ik niet hier zitten en aktief posten.
Imkerplatform.nl heeft een heel ander doel en dat bijt elkaar absoluut niet. En daar waar ze wel overlappen het volgende vergelijk: Het zou saai worden als we allemaal in hetzelfde merk auto moesten gaan rijden of allemaal naar dezelfde kerk moeten gaan :-)
Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Ik zag het laatst: imkerplatform.nl.
Wat is het en wat doet het??
macwlem schreef:
ToontjeV schreef:
Willem,
Wat mag dat ei dan wel zijnwaar je zo mee zit, als je het hier niemand voorlegt kan er ook niemand reageren.
heb even je platform bezocht maar sorry hoor ik zie wat inhoud betreft geen verschil met dit forum.
ga je toch niet stiekem een beetje voor eigen eer en glorie
En wat is je punt nu eigenlijk? Blijkbaar heb ik een snaar bij je geraakt, want je maakt er wel echt een punt van.
ToontjeV schreef:
Nou willem ik vind het merkwaardig dat je sind kort forumdeelnemer bent, tot de technische staf bent toegetreden en vervolgens op dit forum deelnemers naar je eigen forum probeert te lokken omdat je zogenaamd hier je ei niet kwijt kunt.
volgens mij brengt dit meer verdeeldheid onder de imkers in plaats van eenheid
De eerder onder de noemer 'Red onze bijen' gevoerde discussie over het forum van macwlem kan hier desgewenst zijn eigen vervolg krijgen.

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door macwlem » vr 06 mar 2009, 12:50

Beste Toon

Ik kan me niet herinneren dat ik jou of iemand anders hier op het forum ooit heb aangespoord om lid te worden van imkerplatform.nl

Jij aan de andere kant hebt blijkbaar een enorme behoefte om de lezers hier duidelijk te maken dat ze vooral niet naar iets anders moeten gaan kijken. En weet je...van mij mag je dat, al schreeuw je het van de daken af. Mensen maken zelf keuzes, daar hebben ze niemand bij nodig.

En dat jij zaken merkwaardig vind... tja, ook dat mag je vinden. We leven tenslotte in een vrij land :-)

Weet je Toon, je kunt dit onderwerp nu tot in het oneindige gaan doorvoeren. Laten we het er over eens zijn dat we het niet eens zijn met elkaar!

Groet,
Willem


http://www.imkerplatform.nl - to boldly go where no beekeeper has gone before.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » vr 06 mar 2009, 15:17

Al met al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Graag reactie!

JP

ToontjeV
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 15:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door ToontjeV » vr 06 mar 2009, 16:03

Willem
Zo enorm is mijn behoefte niet hoor maar je geeft gewoon geen antwoord, je blijft er maar omheen draaien
Je hebt het vertrouwen van dit forum gekregen, je bent ook werkzaam achter de schermen van dit forum en prompt begin je een eigen forum.
De vraag is dan waarom?
je zegt je kunt je ei niet kwijt, wat is dat dan? probeer het eens

En als je overal je link onder zet dan nodig je toch mensen uit om naar jouw forum te komen,
Wat eerder verdeeldheid brengt dan eenheid

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door macwlem » vr 06 mar 2009, 16:10

Beste JP,

Beetje flauw, kort door de bocht en olie op het vuur in deze setting.
Ik zou zeggen, klik op de link en lees de eerste rubriek.

Groet,
Willem



http://www.imkerplatform.nl - to boldly go where no beekeeper has gone before.

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door Albert Stoter » vr 06 mar 2009, 19:47

ToontjeV schreef:
Willem
... , je bent ook werkzaam achter de schermen van dit forum ...
Toontje, dat is niet meer zo. Op 6 februari jl. heeft Willem helaas zijn rubriekbeheerderschap op dit forum neergelegd.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 07 mar 2009, 10:20

Beste JP,

Beetje flauw, kort door de bocht en olie op het vuur in deze setting.
Ik zou zeggen, klik op de link en lees de eerste rubriek.

Groet,
Willem
Hoi Willem,
dat anderen mensen jou aanspreken op je 'bipolairiteit', zo noem ik het maar even, hoeft nog niet in te houden dat ik iets meen van jou en je forum activiteiten. Mijn vraag is met een oprechte intentie gesteld en niet bedoeld om welk vuur dan ook aan te wakkeren.

Verder vind ik ook: je zet onder je naam de url van een platforum en dus lijkt het me niet zo vreemd dat mensen hier een vraag over tellen. Toch?

jp

ToontjeV
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 15:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door ToontjeV » zo 08 mar 2009, 14:30

Willem
niet reageren is ook een manier om er een eind aan te breien.
maar voor iemand die zelf schrijft

'Debatteren doe je toch juist op een forum Bart.
We hoeven zeker niet al vechtend over de straat te rollen, maar luisteren naar elkaar doe je toch juist als je het niet elkaar eens bent of zie ik dat verkeerd?'

vind ik het wel een heel erg zwakke reaktie.

maar goed nu een punt erachter.

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door macwlem » zo 08 mar 2009, 20:02

Toon,

Even terugkijken waarover we debatteren:
Je bent begonnen mij een vraag te stellen naar aanleiding van de link onderin mijn berichtjes en ik heb je daar een antwoord op gegeven. Dat antwoord was voor jou niet genoeg want je wilde wel eens weten wat dat "ei" nu was dat zo zwaar was en je gaf daarbij en passant ook maar meteen even jouw directe mening over mijn website.

Ik gaf vervolgens aan dat je dat mag vinden en dat we rustig van mening mogen verschillen. Dus daar hoeven we niet verder over te debatteren. Jij hebt jouw mening gegeven, ik deel die weer niet en zo kunnen we doorgaan.

Wat rest dan is het "ei" ....zeg maar mijn beweegredenen. Tja, die zijn in principe prive en behoef ik helemaal niet te delen met jou of wie dan ook. Toch wil ik wel iets van dat ei daarvan met je delen.

Ik denk dat voor sommige belangrijke onderwerpen op dit forum nu eenmaal geen diepgang bereikt kan worden of simpelweg niet de plaats voor is. Onderwerpen komen en gaan hier en vaak zijn ze in korte tijd alweer vergeten of dusdanig offtopic /uitgestreken over andere onderwerpen geraakt, dat het "hart" er al meteen weer uit is. Het is ook inherent aan een forum zo breed als dit is.

Ziedaar één reden van mijn beluit om imkerplatform.nl te starten, waarin ik poog juist die diepgang te vinden over een zeer beperkte reeks onderwerpen en daarbij geïnteresseerden de tools en de gelegenheid te bieden om dit te bereiken.

Nu kun je natuurlijk nog gaan zeggen...dat kan hier ook allemaal!
Inderdaad, maar ik heb er niet voor gekozen, zo simpel is dat omdat ik juist de rust wil bieden zonder de afleiding van alweer het zoveelste onderwerp.

Groet,
Willem

http://www.imkerplatform.nl - to boldly go where no beekeeper has gone before.

LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Een extra bijenforum

Bericht door LWPisa » ma 09 mar 2009, 10:09

Als er behoefte aan is wordt het bezocht en blijft het bestaan. Ik ga er zeker regelmatig een kijkje nemen...het vraagt wel extra tijd maar het kan gewoon in het mapje van het Duitse en Amerikaanse imkerforum...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten