Wijzigen van bijdrages

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Wijzigen van bijdrages

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 17 apr 2011, 18:56

Ik zag in een aantal bijdrages enorm veel schrijffouten zitten; blijkbaar iets te snel gegaan en/of niet gecheckt en dat is storend! Echter zodra je een tweede bijdrage in een onderwerp zet kan je de vorige bijdrage niet meer corrigeren. Klopt dit en kan dit niet anders?? Ik stuur die spellingsfouten liever niet de eeuwigheid in!

jp
JP


Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wijzigen van bijdrages

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 17 apr 2011, 22:01

Beste Albert,

links gelezen. Ik zie de '2 uurs-' of de 00:00-norm niet als een irritante betutteling of een disfunctionaliteit. Sterker nog, ik heb me in het verleden bijna met hand en tand verzet tegen iets soortgelijks: het criterialoos overzetten van berichten naar het archief door de rubrieksbeheerder. Ik weet niet hoe dat nu gaat, maar toen gebeurde dat naar, zoiets als, eigen inzicht. Nu heb ik elke rubriekbeheerder hoog zitten, maar feit is wel dat de ene rigoreuzer was in het opschonen (lees: definitieve verwijdering) dan de ander. Echte helderheid op dat punt is er nooit gekomen naar mijn smaak.

Toch zou ik willen pleiten voor het oprekken van de 24 uur. Kun je van elk forumlid verwachten dat zij binnen de 24 uur weer paraat staat om eventuele fouten (of doorvoeren van belangrijke veranderingen door voortschrijdend inzicht) eruit te halen? Dit is praktisch vaak niet eens haalbaar. Kan die norm niet naar een 4-7 dagen? Het verwijderen van berichten of zelfs gehele discussie gaat mijn inziens pas vervelend worden als er al een hele aaneenschakeling van berichten is is of het achteraf met opzet verwijderen van bijdrages. In 4 dagen tijd kan daar nog niet echt sprake van zijn. En bekijk het positief: door een lid langer te tijd te geven, geeft dit, denk ik, minder spellingsfouten en/of inhoudenlijk kwalitatief betere stukken. Graag reactie.

JP

PS net nog 2 bijdrages bijgewerkt en juust binnen de tijd.
JP

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wijzigen van bijdrages

Bericht door Hans van der Post. » zo 17 apr 2011, 23:24

Jelte Pieter Dijkstra schreef:Ik zag in een aantal bijdrages enorm veel schrijffouten zitten; blijkbaar iets te snel gegaan en/of niet gecheckt en dat is storend! Echter zodra je een tweede bijdrage in een onderwerp zet kan je de vorige bijdrage niet meer corrigeren. Klopt dit en kan dit niet anders?? Ik stuur die spellingsfouten liever niet de eeuwigheid in!
jp
Eerst even de door de spellingcontroler en dan pas plaatsen. :be5: :be2:
Haastige spoed ................
Gebruik de mail plak een tekst in een "nieuw bericht" en laat de "controler" zijn werk doen, hoewel het ook wel eens fout gaat.
!Hans.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Wijzigen van bijdrages

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 18 apr 2011, 00:35

Hans, dat is zeker belangrijk! en idd zou ik niet mogen overslaan :oops: 8) .
Maar voor die gelegenheden als je nog eens wat wilt 'omgooien' 1 a 2 dagen later of de boel toch iets scherper of juist minder scherp wilt neerzetten, zou meer tijd welkom zijn.

JP
JP

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Wijzigen van bijdrages

Bericht door Jeroenvt » ma 18 apr 2011, 07:10

Overigens zit in Mozilla een spellingscontrole in de browser, die checkt ook de invoervelden op bijv. dit forum.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten