forum-spam

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
muls
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 14:48
Contacteer:

forum-spam

Bericht door muls » za 04 jun 2011, 11:51

Vreemd, ik had gisteren een bericht met dezelfde strekking gepost maar deze is verdwenen of nooit verschenen. Waarschijnlijk tegengehouden door een spamfilter...

Vanochtend las ik de klacht over spam-berichten van spammende gebruikers. Er is nog een ander probleem met dit forum dat ik geregeld tegenkom als ik gebruik maak van de zoekfunctie. Er staat dan spam ín bestaande berichten van normale gebruikers. Zoek bijvoorbeeld maar eens op vi4gr4 maar dan normaal geschreven, je weet wel die naam van dat medicijn om imp0tentie tegen te gaan (nu omzeil ik hopelijk toch wel de spamfilter)

Het zijn allemaal oudere berichten, van 2008 of eerder. Dat klinkt als een beveiligingslek in een oude forumversie. Blijkbaar is er ooit een spamfilter geinstalleerd, heel goed. Maar: al die oude spamlinks staan er nog. Dat betekent dat dit imkerforum actief meehelpt om die webshops te promoten: lijkt me niet wenselijk. Het maakt de zoekfunctie ook erg veel minder waard, en dat vind ik heel jammer.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: forum-spam

Bericht door maartenkleijne » za 04 jun 2011, 12:20

Dat klopt heer Muls, het oude forum moest met spoed worden verhuist omdat het werd verspamd.
En het oude archief opschonen van alle oude spam is een heidens werk.
gr,
m

muls
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 14:48
Contacteer:

Re: forum-spam

Bericht door muls » za 04 jun 2011, 14:24

Aha, het probleem is dus bekend. Jammer dat er niet gemakkelijk iets aan te doen is, maar het is niet anders...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten