Alweer fotouploadgedonder

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Alweer fotouploadgedonder

Bericht door Bart de Coo » zo 08 jul 2012, 23:44

Beste,

Ik heb een reeks hele leuke foto's. Echt hele leuke. Die wil ik graag uploaden, maar het lukt weer eens niet. In het verleden ontdekte ik na eindeloos gemier en gehannes dat de foto's die ik wilde uploaden te groot waren. Zodra ik ze verkleind had, lukte het.

Nu heeft iemand van mij foto's staan maken met een mobieltje of een smartphone of zo. Ik heb ze ontvangen via WeTransfer. Ik heb ze geopend en ik probeer ze naar het forum te uploaden. 'Wrong filename' zegt ie. Ik ontdek dat de foto's weer flink groot zijn, dus ik verklein ze tot formaatje 'web klein'. Je probeert een wat. Nog steeds niks. Het bladerbalkje, waar de locatie van de foto in verschijnt wordt rood en alweer dezelfde mededeling: 'wrong filename'.

Hoe moet ik de naam van die foto's veranderen? In welke naam dan? In 's hemelsnaam.

Red alstublieft mijn computer met een wenk of een instructie of wat dan ook, anders stamp ik het kreng in mekaar.

Groet & bedankt,

Bart

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Alweer fotouploadgedonder

Bericht door Jaap v.Popering » ma 09 jul 2012, 08:50

Ik heb daar nooit problemen mee gehad .
Ik verklein al mijn foto's met het programma ; Picsizer " op ongeveer dezelfde grootte en upload die zonder problemen .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Alweer fotouploadgedonder

Bericht door Wim Joosten » ma 09 jul 2012, 09:12

Hallo Bart. Welke extensie hebben de foto's dan? Ze moeten de extensie .jpg hebben. Dus openen op je pc en dan opslaan als jpg
Stuur mij anders eens een foto op per e-mail. Kan ik proberen er achter te komen wat er aan de hand is. En als het een andere extensie is, dan kan ik die misschien toevoegen aan de lijst bij de instellingen, zodat deze foto's in 1x ingeladen kunnen worden.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Alweer fotouploadgedonder

Bericht door Bart de Coo » ma 09 jul 2012, 23:53

Dank voor de tip die ik via de mail ontving. De foto's zijn geüpload. Ik moest inderdaad de naam veranderen en de punten eruit halen. Hoe je zoiets zelf moet ontdekken mag de duvel weten. Maar nogmaals bedankt.

Kan de hele wereld niet gewoon overgaan op Apple?

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Alweer fotouploadgedonder

Bericht door Wim Joosten » di 10 jul 2012, 08:49

Nog even voor de duidelijkheid en als lering voor degenen, die het nog niet wisten: in de bestandsnaam stonden punten al voor de extensie jpg. Het uploadprogramma ziet als extensie wat er na de eerste punt staat. Dus in dit geval: 012-07-07 11.25.52.jpg is dat .25.52 en dat werkt niet. De bestandsnaam dan bijvoorbeeld veranderen in: 012-07-07.jpg
Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten