Poll ledenlijst 2016

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.

Moeten leden met 0-berichten worden verwijderd?

Peiling eindigde op vr 12 feb 2016, 22:18

1. neen, geen verwijderen.
8
29%
2. ja, verwijderen nadat na 6 maanden (half jaar) geen inlog-bezoek is geweest aan het forum.
7
25%
3. ja, verwijderen nadat na 24 maanden (2 jaar) geen inlog-bezoek is geweest aan het forum.
12
43%
4. ja, verwijderen nadat na 48 maanden (4 jaar) geen inlog-bezoek is geweest aan het forum.
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Poll ledenlijst 2016

Bericht door jjmvaningen » wo 13 jan 2016, 22:18

Wat mij blijft verbazen is dat er 2167 mensen zijn die wel "lid" zijn met "0" berichten.
(ledenlijst met selectie 0-berichten: pagina 1 t/m pagina 87, per pagina 25 deelnemers)

Dat vind ik op een totaal aantal van 3854 leden (stand 13-01-2016) redelijk groot, zelfs heel groot.
3854 - 2167 = 1687 leden dus met minimaal 1 bericht tegenover 2167 deelnemers met 0 berichten.

Het lid-zijn is niet vereist is voor het bezoeken van de site en het volgen van discussies, maar het is wel handig is voor nieuwe berichten e.d. mits je bent ingelogd. Bij elk lid kan je zien wanneer de aanmelding is geweest en wanneer hij/zij voor het laatst heeft ingelogd op het forum.

Vandaag een ouderwetse poll voor alleen degene die zijn ingelogd :D (en natuurlijk weer een discussie 8) ):

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 797
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door Erick » wo 13 jan 2016, 22:30

Ik mis de optie na 12 maanden, na 6 maanden vind ik te kort en voor 24 of 48 maanden veel te lang.
ondanks deze uiteenzetting heb ik maar voor 24 maanden gekozen
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door Hans van der Post. » wo 13 jan 2016, 23:02

Wat mij verbaast dat je nu al jaren je druk maakt om forumleden die wel of niet iets posten.
Wat is nu hiervan de rede. :?: :?: :?:
!Hans.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door Wim Joosten » wo 13 jan 2016, 23:05

Er zijn in het verleden veel mensen geweest, die lid waren van de zogenaamde zoemlijst. Zij konden zich abonneren op bepaalde rubrieken en kregen zo elke dag per email in eerste instantie een soort digitale krant met nieuwe berichten. Hans van der Post zorgde hiervoor. Een gigaklus voor hem.
Later, toen het forum meer technische snufjes kreeg, alleen een melding dat er een nieuw bericht geplaatst was in de rubrieken waar ze op geabonneerd waren. Dus in de zoemlijst tijd hoefde men zich alleen eenmalig aan te melden hiervoor om daarna het forum niet meer hoeven te bezoeken. Toentertijd was dat een goede oplossing voor velen toen internet nog niet overal zo snel was en niet iedereen over een snel modem of snelle provider beschikte. Vooral wanneer er afbeeldingen geplaatst werden was dit een crime voor menigeen.
Ik denk dat er nu nog deelnemers met 0 berichten uit die tijd zijn en wellicht nu niet meer leven. Dick Vunderinck is één van hen. Uit respect voor hen ga ik die mensen niet verwijderen uit de lijst.
Met vriendelijke groet,
Wim

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door jjmvaningen » do 14 jan 2016, 19:54

Wim Joosten schreef:Ik denk dat er nu nog deelnemers met 0 berichten uit die tijd zijn en wellicht nu niet meer leven. Dick Vunderinck is één van hen. Uit respect voor hen ga ik die mensen niet verwijderen uit de lijst.
Ik moest toch even googelen over wie je het had. De goede man is op 11 augustus 2002, jawel 2002, overleden.
Dat je dan nog op een (actieve) ledenlijst kan staan vind ik persoonlijk toch wel bijzonder.

Zo heb ik meer respect voor de heer/mevrouw M. Nobelen, mij geheel onbekend, geen berichten geplaatst, lid sinds 15 november 2000 en laatst actief op 14 januari 2016.
Dat toont in mijn optiek tenslotte betrokkenheid :wink:
Groet, Jacques

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door Hans van der Post. » vr 15 jan 2016, 00:17

Jacques ik herhaal mijn vraag: Wat mij verbaast dat je nu al jaren je druk maakt om forumleden die wel of niet iets posten.
Zelfs overleden leden even uit het hoofd Ed Pieterse, Jan Tempelman, Piet jager, Dick Vundering, Frans van Tongeren................. en zo zijn er meer. Jij vind dat deze namen uit de lijst moeten worden geschrapt? en ook hun bijdrage? :think:
!Hans.

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door ErikS » vr 15 jan 2016, 07:36

Hallo,

Ik ben zelf relatief kort lid van het forum en lees regelmatig posts die teruggaan naar de beginjaren van het forum. Het zou een verarming zijn van het forum als die bijdragen worden verwijderd.
Als een persoon al jaren niet meer actief is op het forum en zijn lidmaatschap wordt aangepast kan ik begrijpen, soort slapend lid. Maar verwijderen van de bijdragen van deze mensen (bv over roterende broedkamerramen) is een verarming van het forum en zie ik als intellectuele kapitaalvernietiging.

Mvg,

Erik.
Laatst gewijzigd door ErikS op vr 15 jan 2016, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door A.A. Staals » vr 15 jan 2016, 07:40

De vraag luid:
Moeten leden met 0-berichten worden verwijderd?
En dat lijkt mij geen bezwaar.

ad staals

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 20:41
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door Matthijs » vr 15 jan 2016, 07:42

Ik sluit me aan bij de vraag vsn Hans..

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Poll ledenlijst 2016

Bericht door ErikS » vr 15 jan 2016, 08:37

A.A. Staals schreef:De vraag luid:
Moeten leden met 0-berichten worden verwijderd?
En dat lijkt mij geen bezwaar.

ad staals
Volgens mij is de vraagstelling niet realistisch gezien de technische ontwikkeling.
Als ik de uitleg lees worden berichten die mensen voor een bepaalde datum hebben geplaatst niet meegeteld. Een telling die om technische redenen onvolledig is kan geen aanleiding zijn om de bijdrages van die mensen te vernietigen, dat zou absurd zijn.

Mvg,

Erik.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten