Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.

Ik ben lid van een bijenvereniging, te weten:

Peiling eindigde op di 15 mar 2016, 17:13

Nederland NBV
14
52%
Nederland ABTB
1
4%
Nederland ANI
2
7%
Nederland-anders
0
Geen stemmen
Niet Nederland (België, Duitsland, e.v.)
6
22%
Geen lid
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 27

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door ErikS » zo 21 feb 2016, 19:39

Hallo Jacques,

Ik denk dat iedereen wel zijn eigen conclusies kan trekken over, alweer, zo een prachtig item van je. :be9:
Maar vriendelijk dank dat je extra aandacht aan me wil besteden. :be5:
en met mijn bijen gaat het uitstekend, bedankt voor het vermelden. :D

mvg,

Erik.

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door jjmvaningen » zo 28 feb 2016, 19:03

Statisch gezien zouden er ook ANI-leden aanwezig zijn op het forum.
Dit blijkt echter niet het geval te zijn (zie invulling).
Wel goed dat er ook over de grenzen heen wordt gekeken naar het forum, en ook actief bezocht. Chapeau!!
Wat wel een aandachtspunt is voor de toekomst, is de deelname van niet-georganiseerden.
Ik vind het heel goed dat zij aanwezig zijn op het forum, echter de vraag doet zich wel voor hoeveel het er eigenlijk wel niet zijn?
Al was het maar om aan te geven dat de huidige grootste vereniging niet het alleenrecht heeft :wink: :wink:
jacques.

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 797
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door Erick » zo 28 feb 2016, 19:54

jjmvaningen schreef:Statisch gezien zouden er ook ANI-leden aanwezig zijn op het forum.
Dit blijkt echter niet het geval te zijn (zie invulling).
Hoeft niet zo te zijn, er kunnen best leden van de ANI bezig zijn op het forum maar de pol niet hebben ingevuld.
jjmvaningen schreef:Wel goed dat er ook over de grenzen heen wordt gekeken naar het forum, en ook actief bezocht. Chapeau!!
Leden van buitenlandse clubs en bonden kunnen ook uit Nederland komen net zoals ik ben Nederlander en lid van een buitenlandse club en buitenlandse bond.
jjmvaningen schreef:Wat wel een aandachtspunt is voor de toekomst, is de deelname van niet-georganiseerden.
Ik vind het heel goed dat zij aanwezig zijn op het forum, echter de vraag doet zich wel voor hoeveel het er eigenlijk wel niet zijn?
Maakt dat wat uit wie wel of niet georganiseerd is, het gaat er toch om dat we elkaar helpen waar we dat kunnen of niet soms?
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door Hans van der Post. » ma 29 feb 2016, 00:08

Citaat Erick: Maakt dat wat uit wie wel of niet georganiseerd is, het gaat er toch om dat we elkaar helpen waar we dat kunnen of niet soms? En zo is het maar net! Met die instelling is indertijd het forum bijenhouden.nl door Romèe van der Zee gemaakt. GEEN hokjes geest.
!Hans.

Gebruikersavatar
JudithD
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 08:39
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door JudithD » ma 29 feb 2016, 09:10

jjmvaningen schreef:
ErikS schreef:Dit is dus geen poll namens het forum......... Ik had die indruk door de opzet van de poll. Ik trek hierbij mijn bijdrage aan de poll in.
Dat is misleidend (en oneigenlijk?) gebruik van het forum door jjmvaningen.
Dit is de 2e keer vandaag dat oneigenlijk gebruik van het forum opvalt.
Is vragen naar zijn achtergrond van opzetten van de poll en bij geen redelijk antwoord schorsing een idee?
mvg, Erik.
Simplisme viert bij ErikS hoogtij. :wink: Ik hoop dat het met zijn bijen beter gaat. :dance: Jacques.
- Sorry, wat aanmatigend.
Nu gewoon weer de inhoud:
Inmiddels hebben 24 deelnemers de poll ingevuld.
Waarbij opvalt dat er ook een aantal niet-georganiseerden zich thuis voelen op het forum,
net zoals onze zeer gewaardeerde zuiderburen.
Dat geeft voldoende kruisbestuiving om als forum door te gaan.
Jacques
Bent u degene die daarover beslist?

Misschien zit ik gewoon op het verkeerde forum. Dit is niet de eerste keer dat er bijzonder op de man gespeeld wordt sinds ik lid ben. Nu komt dat op ieder forum voor maar ik vind het hier wel bijzonder vaak voorkomen. :think:

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door ErikS » ma 29 feb 2016, 15:48

Hallo Judith,

Ik denk dat jij op het goede forum zit gezien je reactie. ;-)

Een aantal mensen op het forum hebben vooral behoefte om zichzelf neer te zetten zonder concreet iets te melden te hebben en die zouden hun vorm van aanwezigheid op het forum mogen overdenken. Analoog, op feestjes is er vaak een luidruchtig iemand die denkt dat hij de ziel van het gezelschap vormt door vooral veel en nadrukkelijk aanwezig te zijn. Maar de rest ziet ze liever vertrekken zodat ze weer een normaal gesprek kunnen voeren. Herkenbaar? Wie de schoen past trekke hem aan. :be5:

De beheerder geven geregeld een soort van "sociale controle" reactie maar enkelen blijken oost-indisch doof. Ik wil de mogelijkheid van gewoon domheid niet uitsluiten maar neem aan dat als iemand de moeite neemt op een forum te reageren die persoon de normale fatsoensregels, dus geen aanmatigend taalgebruik en ook geen partijen zwartmaken of benadelen, wil respecteren.

grtz,

Erik.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door maartenkleijne » ma 29 feb 2016, 17:25

Welkom Judith.
Wat Erik zegt................heel goed.
Veel imkers zijn best eigenwijs en kunnen flink tegenspreken.
Als het echt uit de hand loopt en 'op de man/vrouw' gaat grijpt de redactie wel eens in, maar liefst zo weinig mogelijk.
Je zult merken dat er een paar querulanten bij zijn wiens bijdragen je liever niet wilt lezen, dus even die namen onthouden, en hopen dat het beter wordt of dat ze uiteindelijk toch als lid verwijderd worden.......
gr,
m

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Achtergrond ingeschreven deelnemers.

Bericht door Wim Joosten » di 01 mar 2016, 13:35

Ik heb een aantal berichten verwijderd. Het begon persoonlijk te worden. De opmerking van Judith laat ik staan. Ik denk dat het goed is om te weten, dat er deelnemers zijn, die het niet leuk vinden zoals sommigen reageren. Ik ben het daarmee eens.

Ik sluit deze poll.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten