Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door Wim Joosten » zo 16 dec 2018, 13:14

Beste forumgebruiker,

Ik wil het stokje van de eindbeheerder van dit forum overdragen. Ik ben al meer dan 10 jaar eindbeheerder van dit forum en heb dit altijd met alle liefde gedaan. Ik imker zelf al enige jaren niet meer, maar ben nog wel altijd actief geweest in de organisatorische kant van de imkerij waaronder dus dit forum.

Maar mijn interesses verbreden zich en ik kom er nu achter, dat ik (veel te) veel hooi op mijn vork genomen heb. Daarom moet ik nu dus keuzes maken en ik heb besloten om te stoppen met het organisatorische werk in de imkerij.

We zoeken dus nu iemand of eventueel meerdere personen, die het eindbeheer willen overnemen.
Aangezien de NBV dit forum subsidieert, is de voorwaarde dat de eindbeheerder NBV-lid is.

Alle beheerderstaken zijn vrijwilligerswerk.

Waaruit bestaan de taken van de eindbeheerder?

1. Technisch beheer van het forum: de beheerder moet dus kennis hebben van joomla en phpbb forums en de daarbij behorende databases. Er moet regelmatig een update van de software plaatsvinden.

2. Deelnemen en overleggen met het beheerdersteam: de beheerders hebben hoofdzakelijk op digitale wijze overleg met elkaar. Soms is er een gemeenschappelijk treffen op een of andere locatie.

3. Contact onderhouden met de NBV (vooral over toekenning jaarlijkse subsidie): het gaat eigenlijk alleen maar om het jaarlijks doorsturen van de rekeningen met verzoek tot betaling hiervan.

4. Er op toezien, dat de onderlinge communicatie op het forum volgens de regels blijft verlopen: de eindbeheer moet dus soms deelnemers wijzen op de regels van het forum. De reacties naar de eindbeheerder kunnen soms persoonlijke vormen aannemen. De eindbeheerder moet dus in staat zijn om hier mee om te kunnen gaan en daarin zo objectief en zakelijk mogelijk blijven. Soms moet de eindbeheerder ook beslissingen durven nemen om het goede verloop van het forum te waarborgen. Dit kan inhouden dat een deelnemer consequenties krijgt aangemeten. Het beheerdersteam draagt er zorg voor, dat er een respectvolle en gestructureerde communicatie plaatsvindt op het forum.

Bovenstaande kan dus er in resulteren, dat er twee eindbeheerders komen: één voor het technische gedeelte (punt 1 en 2) en één voor het inhoudelijke op het forum zelf (punt 2, 3 en 4).

Dus we horen graag reacties! U kunt reageren via mail of pm, ook als u nog wat nadere inlichtingen wenst.

Vriendelijke groeten,

Wim Joosten,
ook namens de beheerders.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door Wim Joosten » di 12 mar 2019, 21:15

Hallo allen.
Tot nu toe niet één reactie gehad. Ook niet via andere wegen.
Zoals aangegeven, ik wil een punt achter het eindbeheerderschap zetten. Het forum kan niet onbeheerd achtergelaten worden. Dus hoe moet dat dan?
Ik hoop, dat er nog mensen zich zullen aanmelden om het eindbeheerderschap over te nemen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door Franschman » wo 13 mar 2019, 14:43

Wim Joosten schreef:Hallo allen.
Tot nu toe niet één reactie gehad. Ook niet via andere wegen.
Zoals aangegeven, ik wil een punt achter het eindbeheerderschap zetten. Het forum kan niet onbeheerd achtergelaten worden. Dus hoe moet dat dan?
Ik hoop, dat er nog mensen zich zullen aanmelden om het eindbeheerderschap over te nemen.
Wellicht kan deze oproep tot resultaat leiden ! :dance:
Vraag vrouw 2.jpg
Ook vrouwen zijn op deze post welkom. Maak emancipatie waar !

Ik denk dat ik namens alle forumgebruikers spreek, als ik je bedank voor je inzet en je diplomatieke optreden.
Chapeau voor Wim ! :clap:

( Bestuur, geef Wim ( en zijn vrouw) een mooi cadeau. Niet krenterig doen :wink: )

beethere
Berichten: 233
Lid geworden op: za 29 apr 2006, 23:52
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): bastaard/Buckfast
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door beethere » za 16 mar 2019, 17:49

Hoi Wim....
Had je een PM gestuurd, maar weet niet of deze aankomt....

Johan

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door Wim Joosten » wo 20 mar 2019, 07:40

Drie mensen hadden gereageerd. Één daarvan had al ervaring met het beheren van forums en om die reden is gekozen voor oldtimer.
Ik ga de komende tijd gebruiken om de boel over te dragen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: Gezocht: eindbeheerder Bijenhouden.nl

Bericht door Fish » wo 20 mar 2019, 10:50

Oldtimer in ieder geval gefeliciteerd. Gaan we nu het vraag & aanbod forum op zijn kop gooien ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten