Forum gebruik 2019

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
oldtimer
Eindbeheerder
Aantal volken: 40
Bijenras(sen): Buckfast en 2 Carnica
Contacteer:

Forum gebruik 2019

Berichtdoor oldtimer » ma 12 aug 2019, 21:34

De afgelopen tijd komen er berichten op het forum, topics en berichten die daar in staan stroken niet bepaald met fatsoen en enig respect. Ook komt het veelvuldig voor dat we elkaar onnodig terecht wijzen.

Het plaatsen van berichten die afwijken van de topic titel en vervolgens elkaar bekritiseren die leiden tot ergernissen zullen niet meer blijven staan en worden verwijderd. Het kan niet zo zijn dat je lid wordt van bijenhouden.nl en hier even gaat vertellen hoe leden, ja ik kan het niet anders noemen, met veel kennis en ervaring iets moeten doen, en wat wel en wat niet kan. Elk zinnig mens zal begrijpen dat dit niet kan. Eens of niet eens, zo liggen de kaarten.

Ik wil eraan herinneren dat het bijenhouden.nl forum bestaat en in stand gehouden wordt om kennis te delen. Het delen van kennis is momenteel ver zoek. Het gaat niet aan of u gelijk heeft in uw stelling, of dat uw stelling en mening de juiste is, het is belangrijk kennis en ervaringen te delen.

Omdat er gelukkig nog steeds veel kennis, vooral van oudere Imkers aanwezig is, vraag ik u vriendelijk dit te waarderen en niet op alle slakken zout te leggen omdat u iets beter denkt te weten.
Uw ervaringen delen prima, maar met gepast fatsoen graag. Dan is er ook waardering voor het delen van uw ervaring.

Het moderator team doet wat ze kan om ieder lid met een probleem de helpende hand toe te steken. Ik zal niet toestaan dat leden, vooral nieuwkomers, afbreuk doen aan de kennis van onze ervaren leden.
Imkeren is een veelzijdig en zeer moeilijk vak, veel facetten in de Imkerij zijn voor velerlei uitleg vatbaar, mede daarvoor hebben wij gelukkig dit forum.

Laten we daarom blij zijn met het delen van kennis hier op het forum en ophouden met de kritiek die sommige leden op elkaar hebben.
Berichten, waarvan het team vindt dat deze niet door de beugel kunnen, of geen toegevoegde waarde aan het topic of forum hebben, nogmaals, deze zullen worden verwijderd. Hierover is geen discussie mogelijk.

Bedenk dat u op dit forum als in een volle huiskamer zit met mensen, allemaal met een eigen mening, het zou een mooie boel worden als die elkaar steeds zouden aanvliegen. Niemand hier heeft de wijsheid in pacht.

Ik hoop dat u begrijpt dat dit bericht en de maatregel bedoeld is om het forum, voor iedereen aangenaam te houden. Tijdens uw aanmelding bent u akkoord gegaan met fatsoenlijk forum gebruik.

Daar reken ik op.

Lex

PS
Op of aanmerkingen over dit bericht kunt u indien u daar behoefte aan heeft, per PB aan mij sturen. Ik zal u netjes antwoorden.
Alexander (Lex)

oldtimer
Eindbeheerder
Aantal volken: 40
Bijenras(sen): Buckfast en 2 Carnica
Contacteer:

Re: Forum gebruik 2019

Berichtdoor oldtimer » zo 08 sep 2019, 11:29

En aantal mensen menen het team op het forum of per Prive bericht ter verantwoording te kunnen roepen over van alles en nog wat, en menen hier onrust te kunnen stoken en leden op te kunnen ruien.
Hieronder staan de eenvoudige regels waaraan iedereen zich bindt bij het gebruik van dit forum. Deze regels staan in je registratie bericht bij het registreren, en zal ik ook handhaven! Het team zal altijd naar eer en geweten op redelijke forum geënte wijze handelen!

Gebruik het forum voor nuttige informatie, hou op met het bekritiseren van elkaar en van het team.
Maak onderscheid tussen de goede bedoelingen van iemand die soms eens iets uitlegt zoals je het niet had verwacht of gehoopt.

Registratie
Door het bezoeken van “Bijenhouden.nl” (hierna genoemd “wij”, “ons”, “onze”, “Bijenhouden.nl”, “https://www.bijenhouden.nl/phpbb”), ga je automatisch akkoord met de voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met deze voorwaarden, bezoek of gebruik “Bijenhouden.nl” dan niet langer. We hebben het recht om de voorwaarden op ieder moment te wijzigen en zullen ons best doen om je hiervan tijdig op de hoogte te brengen, het is echter aan te raden om zelf de voorwaarden regelmatig te controleren op wijzigingen. Ga je niet akkoord met deze wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van “Bijenhouden.nl”. Blijf je gebruik maken van “Bijenhouden.nl”, dan ga je automatisch akkoord met de wijzigingen en of toevoegingen.

Dit forum draait op phpBB. phpBB is een bulletinboardoplossing die is uitgebracht onder de “GNU General Public License v2” (hierna “GPL”) en kan gedownload worden via www.phpbb.com en via de Nederlandstalige website www.phpbb.nl. De phpBB-software maakt internetgebaseerde discussies mogelijk. phpBB Limited is niet verantwoordelijk voor wat wordt toegestaan of juist geweigerd als toelaatbare inhoud en/of gedrag. Meer informatie over phpBB kun je vinden op https://www.phpbb.com/ of de Nederlandstalige website www.phpbb.nl.

Je verklaart geen berichten te plaatsen die kwetsend, obsceen, vulgair, lasterlijk, haatdragend, dreigend, seksueel georiënteerd of enig ander materiaal bevat die de wetten van je eigen land, het land waar “Bijenhouden.nl” is gehost of internationale wetgeving kunnen schenden. Het plaatsen van dergelijke berichten kan ertoe leiden dat je met onmiddellijke ingang en permanent wordt verbannen van dit forum. Tevens kan je provider worden ingelicht. De IP-adressen van alle berichten worden opgeslagen om deze voorwaarden te kunnen waarborgen. Je gaat er mee akkoord dat “Bijenhouden.nl” het recht heeft om ieder onderwerp te verwijderen, te wijzigen, te sluiten of te verplaatsen wanneer zij dit nodig achten. Als gebruiker ga je ermee akkoord, dat de informatie die je bij ons invoert wordt opgeslagen in een database. Hoewel deze informatie niet aan een derde partij zal worden verstrekt zónder je toestemming, kan “Bijenhouden.nl” nóch phpBB verantwoordelijk worden gehouden voor een hackpoging die ertoe kan leiden dat de gegevens vrijkomen.
Alexander (Lex)