Nieuwe manier om de was er af te halen?

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Marco en Ingrid
Berichten:116
Lid geworden op:zo 04 jan 2009, 15:24
Locatie:Sweden
Contacteer:
Nieuwe manier om de was er af te halen?

Bericht door Marco en Ingrid » vr 04 dec 2009, 23:17

http://www.youtube.com/watch?v=rdmGq6nc ... re=related

Gaat zeer snel maar moet er niet aan denken die hete honing op me handen te morsen...

Oordeel zelf

//Marco

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Nieuwe manier om de was er af te halen?

Bericht door AndreasH » za 05 dec 2009, 13:06

Snap er niks van. Is het dan water wat'ie gebruikt? Dat lijkt me niet echt handig ivm de hoeveelheid water in de honing. Als'ie vloeibare honing gebruikt is die veel te hoog in temperatuur opgestookt om nog iets van werkzame stoffen te hebben. En hete bijenwas... Veel vraagtekens van mijn kant...

Marco en Ingrid
Berichten:116
Lid geworden op:zo 04 jan 2009, 15:24
Locatie:Sweden
Contacteer:

Re: Nieuwe manier om de was er af te halen?

Bericht door Marco en Ingrid » za 05 dec 2009, 23:03

Nja Wat ik er van begrijp is dat hij met 2 vaten werkt gevult met 40 (!)liter hete honing die hij over de ramen giet en zo dus de was smelt. de was wordt in 1 van die vaten weer gescheiden.
Die 40 liter is ook niet meer voor consumptie geschikt.
Die honing kan voor een paar uur gebruikt worden voordat de HTM waarden te hoog worden.maar goed met 100 ramen in het uur kom je een heel eind :-)
Tja ik zal het ook niet kopen het is mischien iets voor de semi en profs om te gebruiken..
Maar de gedachte is leuk.
ps die 40 liter wordt later weer met suikerwater vermengt om zo weer aan de bijen gegeven te worden dus niets gaat verloren.
//Marco

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten