De mythe van Mellifera

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:
Re: De mythe van Mellifera

Bericht door Albert Stoter » do 20 okt 2011, 09:33

Bedankt Bart.

Ik kwam overigens nog een "schoolbord-Einstein" met bijen tegen.
Afbeelding
Hier wordt zelfs gedaan alsof ie daadwerkelijk iets met bijen kon berekenen. Van dat gele kun je duidelijk het fotoshop gehalte zien, maar die witte letters vind ik toch weer bedrieglijk echt.

Roos Boum
Berichten:2
Lid geworden op:za 15 okt 2011, 15:43
Contacteer:

Re: De mythe van Mellifera

Bericht door Roos Boum » zo 30 okt 2011, 08:59

Hallo. En hier is de auteur van het boek weer.

Je hebt helemaal gelijk, hoor over Einstein. Dichterlijke vrijheid. Daarom zeg ik in het boek ook "Einstein zou gezegd hebben" en niet "Einstein zei". Bij mijn research voor het boek heb ik inderdaad geen bewijzen gevonden dat Einstein dat gezegd heeft. Wie weet heeft hij het wel, of iets in die richting gezegd, waar hij ook gelijk in heeft, maar hij heeft het nergens opgeschreven. Echter deze uitspraak is zo ingeburgerd en daarom goed om de niet imkers van de ernst van de bijensterfte te doordringen.

Uiteraard verklaar ik in mijn boek dat de mensheid niet zal uitsterven, omdat we heel goed van windbestuivers kunnen leven. Immers de meeste granen, mais, tomaten, hazelnoten etc zijn windbestuivers, maar het gaat de spoeling wel dun maken als bestuivers als bijensoorten en hommels achteruitgaan. Fruit wordt duurder. Nu al kan een grote groep mensen in NL geen fruit meer betalen. Deze groep zal wereldwijd steeds groter worden. Dit kan erin resulteren dat in landen waar men het minder goed heeft dan in NL er meer ziektes kunnen uitbreken. En het zou zo kunnen zijn dat dan de armen, steeds armer worden en de rijken zich daaraan kunnen verrijken.

Gelukkig slaagt mijn doel, om met mijn boek een groot deel van NL dat niet op de hoogte is van de achteruitgang van de bijen- en hommelstand van de ernst van de situatie te doordringen, buitengewoon goed. In een goed leesbare, spannende ecoroman breng ik de bijenwereld bij de mensen thuis. Mensen lezen het boek in één adem uit en het grootste compliment was dat iemand zei, dat ze haar dak gelijk vol wilde gaan zetten met planten. Kijk, en voor dat stukje bewustwording doe ik het en blijf ik me inzetten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten