man bijt hond

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:
man bijt hond

Bericht door dickvanleeuwen » vr 30 okt 2009, 07:57

Aandacht voor de bijensterfte in ons land. Deze is de afgelopen jaren met twintig procent gestegen. Imker Karel ten Hoedt is dagelijks in de weer om het leven voor de bijen zo aangenaam mogelijk te maken.

Zie uitzending gemist van 29 oktober 2009. Hopelijk lukt het met deze link. Eerst even door de reclame en de eerste items heen en dan zien we na 5.40 minuten de bijenkasten van Karel ten Hoedt op een zeer wonderlijke plek! En,.....hij heeft goed nieuws! In Baarn is geen bijensterfte. [:)]

http://player.omroep.nl/?aflID=10252641

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: man bijt hond

Bericht door Bart de Coo » za 31 okt 2009, 01:50

Erg grappig. Hoe heeft die man hier ooit toestemming voor gekregen?

Bart

Gebruikersavatar
martin b
Berichten:634
Lid geworden op:do 27 dec 2007, 20:24
Imker sinds:1976
Aantal volken:20
Bijenras(sen):buckfast-bastaars
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Re: man bijt hond

Bericht door martin b » za 31 okt 2009, 19:06

Hoe heeft die man hier ooit toestemming voor gekregen?

Bart wat dacht je, hij heeft het gewoon gevraagd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als je een mooi plekje ziet voor de bijen, is het de kunst om de eigenaar op een vriendelijke manier over te halen, om daar je bijen neer te mogen zetten.

Zo heb ik voor 5 weken geleden nog toestemming gekregen om volgend jaar mijn bijen bij 2 h. klaver neer te zetten. Dat dit jaar ingezaaid is. Het was geluk dat ik het tegen kwam, ergens achteraf, maar het was geen geluk dat ik de bijen daar neer mag zeten, maar door op een leuke en intersante manier over bijen te praten is het me gelukt om ze over te halen.

Wat ook een sterke troef is, slingeren bij de mensen waar de bijen staan. Dat vinden de meeste ook heel leuk om te zien, en geef ze dan ook een deel van de honing, en je zit gebeiteld [;)].

martin

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten:504
Lid geworden op:wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie:Remersdaal
Contacteer:

Re: man bijt hond

Bericht door macwlem » za 31 okt 2009, 19:37


Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: man bijt hond

Bericht door dickvanleeuwen » za 31 okt 2009, 22:30

Zie hier de kracht van het forum!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten