Korfvlechten

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Korfvlechten

Bericht door Hans van der Post. »

http://www.youtube.com/watch?v=nEnF_tjB ... re=related
Een leuk begin; korfvlechten!
Maar dan ...............blijf kijken er wordt een raam met open en gesloten broed geslingerd!
Jammer, zou zo dat eerste deel over het het vlechten willen hebben maar de rest van de film is geen reklame voor de bijenhouderij.[:I]

!Hans.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Korfvlechten

Bericht door Bart de Coo »

't Is anders wel een heel bijzonder staaltje huisvlijt. De makers hebben duidelijk goed gekeken naar Polygoon-journaals en propagandafilmpjes uit de jaren '50, terwijl de film toch gemaakt is in '96. Volgens mij gaat er geen enkele wervende kracht vanuit, maar er zit veel werk in!

Bart
Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Korfvlechten

Bericht door semar »

ik betwijfel of dit nieuwe opnamen zijn, zal wel in 1996 opnieuw zjn gemasterd gedigitaliseert of weet ik het wat
maar ik zie:
antieke berooker, zeer oud type bijenkast (spaarkast met sponingen?), oudewetse kleding en bescherminsmiddelen Bijenbol), raampjes met zaagspleet, metalen afstandsblikjes, oud type honingslinger, potten vullen met schenkkan, honingpotjes bijenhuis 70er jaren, dekkleedje type óud tapijt´en een Türinger voederbalon.

wil niet zeggen dat je niet zo kunt kunt werken (gebruik zelf ook een spoorwieltje en somige oudere dingen)
maar dit oogt als bijenhouden dat toen ik toen ik begong (1974) al als ouderwets werd beschouwd.
als dan een hele bijenstand zo wordt uitgebeeld kan ik me moeilijk voorstellen dat dat alles nieuwe opnamen zijn, het lijkt me een oude film die opnieuw is uitgebracht.

vriendelijk groet
Semar(dominique)

ps. bedankt voor dit voor mij nostalgische filmpje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten