Bijenkast maken van resthout

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Bijenkast maken van resthout

Bericht door buzzer » di 14 feb 2017, 12:54

Hallo Victor, ik heb de maten van kasten maar ik doelde op de geleider die je gebruikt bij het zagen. Mooi stukje extra veiligheid. Ik ga proberen het na te maken. :clap: :clap:
Alle begin is (bij) zonder honing.

AnnekeW
Berichten: 272
Lid geworden op: di 07 jun 2016, 15:35
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Gardes-le-Pontaroux, Charente, Frankrijk
Contacteer:

Re: Bijenkast maken van resthout

Bericht door AnnekeW » di 14 feb 2017, 14:48

victort schreef:
joselito schreef:
AnnekeW schreef: Ik ga zelf ongeveer op jouw manier ook in elk geval twee vijf- of zesramers bouwen van oude pallets.
P.S. de lijm kan geen kwaad voor de bijen?
Dit zijn wel kasten van afval, maar toch nieuw hout. Van oude paletten zou ik niets maken als je de machines scherp wil houden.
Houtlijm kan geen kwaad voor de bijen.
KLopt, ik heb een grote bak met reststukjes van projecten, hieruit heb ik deze gemaakt. Lijm kan inderdaad geen kwaad. Eventuele lijm die eruit komt wrijf ik meteen weg met houtzaagsel. Ook kan je met wat lijm en zaagsels kleine gaatjes vullen.
Ok, ik kwam in de schuur nog wat luikenhout tegen, smalle planken met messing en groef, en deze ga ik gebruiken voor mijn vijframer. Goeie tip ook van het gaatjes vullen. Ik heb een bak die wat gaatjes heeft aan de binnenkant en nu weet ik hoe deze te herstellen!

joselito
Berichten: 2015
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Helchteren, België
Contacteer:

Re: Bijenkast maken van resthout

Bericht door joselito » di 14 feb 2017, 18:27

victort schreef:In deze video heb ik samengevat hoe ik dit weekend een bijenkast heb gemaakt
Hoe bewerk je de film op een dergelijke manier, ik bedoel met welk programma?

victort
Berichten: 157
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 22:20
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast, Carnica en Bastaard
Locatie: Riemst
Contacteer:

Re: Bijenkast maken van resthout

Bericht door victort » di 14 feb 2017, 19:45

joselito schreef:Hoe bewerk je de film op een dergelijke manier, ik bedoel met welk programma?
Voornamelijk Adobe Premiere Pro CC voor het video gedeelte. De videoafbeelding met Photoshop. Wil ik meer special effects dan gebruik ik ADobe After Effects. Greetz

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten