Een muis in mijn huis

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door kor »

RobertF schreef:Ik woon in Amsterdam en een bestrijder van de GG&GD die ooit langs kwam, vertelde dat de muizen resistent zijn tegen het gif,
Dat is onjuist

en dat ze met een boog om muizevallen heen lopen,
Dat is onjuist, het tegendeel is waar

En inderdaad, waar ik de vallen ook plaats, wat ik er opleg, pindakaas, nootjes, iets anders, het maakt allemaal niet uit.
Het maakt wel degelijk iets uit

De grote grap is over welke muis hebben wij het?
huismuis?
bosmuis?
spitsmuis?

Als je geen kennis van je vijand hebt kun je de oorlog niet winnen.
Ik heb een hele pot korrels, legaal spul uit de dierenwinkel, geleegd, het helpt geen biet. Er is hier waarschijnlijk zoveel van dat spul gebruikt dat alleen de resistente muizen inmiddels doorgeëvolueerd zijn. Iedereen die ik ken die hier in een oudbouwhuis woont, zit er mee. De enige oplossing is vreedzame coëxistentie.

Ik zat vorige week in de keuken, stil, dit forum te lezen op mijn tablet. Ineens komt er een muis vanachter de wasmachine vandaan. Hij zat op nog geen meter afstand. Ik bewoog niet en maakte geen geluid. Toen bewoog ik een beetje maar dat zag ie niet. Een muis zal wel niet zo goed kunnen zien dacht ik toen. Ik maakte een klein geluidje op de tafel en daar reageerde ie niet op. Dus misschien is ie wel doof.

Toen dacht ik, als ik nou eens wat adem naar hem toe blaas, maar niet zo hard dat ie de wind voelt. En toen na een paar keer, op een moment dat ik niet blies, schoot ie er vandoor. Dus nu is mijn theorie dat ie misschien de CO2 kan ruiken o.i.d.

Ik zou de spreuk willen veranderen in: Als je geen kennis van je vijand hebt, kun je maar beter vrienden worden :-)
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door m.kolsters. »

Koop een inloop val en zet deze tegen de muur en elke muis is van jou, maar je moet hem dan leren vliegen en landen komt altijd op zijn pootjes terecht.

OF NIET ( platte muis )
Kom je vlechten dan laad ik ze zien en kan je kopen.
Het stro is binnen we gaan weer aan het vlechten, stro met muizen voer( rogge korrel )
Tinus Kolsters
HeHo
Berichten: 422
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 09:53
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door HeHo »

kor schreef:
RobertF schreef:Ik woon in Amsterdam en een bestrijder van de GG&GD die ooit langs kwam, vertelde dat de muizen resistent zijn tegen het gif,
Dat is onjuist

en dat ze met een boog om muizevallen heen lopen,
Dat is onjuist, het tegendeel is waar

En inderdaad, waar ik de vallen ook plaats, wat ik er opleg, pindakaas, nootjes, iets anders, het maakt allemaal niet uit.
Het maakt wel degelijk iets uit

De grote grap is over welke muis hebben wij het?
huismuis?
bosmuis?
spitsmuis?

Als je geen kennis van je vijand hebt kun je de oorlog niet winnen.
Ik heb een hele pot korrels, legaal spul uit de dierenwinkel, geleegd, het helpt geen biet. Er is hier waarschijnlijk zoveel van dat spul gebruikt dat alleen de resistente muizen inmiddels doorgeëvolueerd zijn. Iedereen die ik ken die hier in een oudbouwhuis woont, zit er mee. De enige oplossing is vreedzame coëxistentie.

Ik zat vorige week in de keuken, stil, dit forum te lezen op mijn tablet. Ineens komt er een muis vanachter de wasmachine vandaan. Hij zat op nog geen meter afstand. Ik bewoog niet en maakte geen geluid. Toen bewoog ik een beetje maar dat zag ie niet. Een muis zal wel niet zo goed kunnen zien dacht ik toen. Ik maakte een klein geluidje op de tafel en daar reageerde ie niet op. Dus misschien is ie wel doof.

Toen dacht ik, als ik nou eens wat adem naar hem toe blaas, maar niet zo hard dat ie de wind voelt. En toen na een paar keer, op een moment dat ik niet blies, schoot ie er vandoor. Dus nu is mijn theorie dat ie misschien de CO2 kan ruiken o.i.d.

Ik zou de spreuk willen veranderen in: Als je geen kennis van je vijand hebt, kun je maar beter vrienden worden :-)
In korte tijd zal je veel vrienden hebben. :lol:

gif gebruiken met een andere werkzame stof wil wel eens helpen.
omdat ik woon en werkruimte liever geen gif gebruik omdat muizen het overal gaan verstoppen heb ik elektrische vallen gekocht.

http://www.ongedierteplaats.nl/elektron ... 3godmxkArQ

groetjes Henk
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Mijn tweede muis is vandaag gevangen! Met dank aan de nutella, choco of pasta (hoe je het maar noemen wilt). Er was dus een koppel die de liefde zat te bedrijven tussen het plafond (ja ik woon in een ouderwets jaren dertig huis) en ik moest er naar luisteren terwijl ik op de zetel lag: roets rats ging het soms de ganse avond. Die liefde is nu over...tenzij er een liefdesnestje is gekweekt :( . Ik heb het niet zo met muizenliefde.
JP
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Kom je vlechten dan laad ik ze zien en kan je kopen.
Het stro is binnen we gaan weer aan het vlechten, stro met muizen voer( rogge korrel )
Vast voor mij bedoeld.
Ik kom zeker langs om te vlechten. Ik moet nog even precies kijken wanneer ik kan. Ik laat het je weten.

gr.
JP
kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door kor »

Jelte Pieter Dijkstra schreef:
Vast voor mij bedoeld.
Ok, ik dacht even dat het ook voor mij bedoeld was.
bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door bee-tree »

Goede morgen Kor, je zegt dat je van alles al geprobeerd hebt. Ook een trapvalletje ?
Bij dierenspeciaalzaken zijn die te koop. Via internetsite VIVARA ook. Ik heb nog meer tips
maar houd die voor je tegoed. Zj.
Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door m.kolsters. »

Cor .
Ok, ik dacht even dat het ook voor mij bedoeld was.

Als je dat wil het is voor iedereen.
Tinus Kolsters
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door Jaap v.Popering »

Het schijnt dat deze zeer effectief werkt :lol:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... GE&cad=rja
kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: Een muis in mijn huis

Bericht door kor »

Bedankt iedereen voor de suggesties. Die van Dorus is vooralsnog mijn favoriet. Bee-tree, zo'n trapval, is dat ongeveer wat Henk in zijn link laat zien?

En het korfvlechten houd ik in overweging. Er was een half-afgemaakte korf, door mijn vader gemaakt, van jaren geleden. Het leek me ineens een mooie gedachte als ik die af zou maken. Maar nu schijnt de korf niet meer te vinden te zijn. Daar ga ik in ieder geval eerst nog naar op zoek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten