Kastkevers kweken

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Sietse
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 01:52
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kastkevers kweken

Bericht door Sietse »

hallo allemaal,

ik heb de bovenstaande berichten gelezen over de kkk, en wat verteld werd over dat de kkk 40 cm diepo gaat dat klopt want ik heb de film over de Kleine Kast Kever gezien is een amerikaanse film vertaald in het duits.

Daar zag je ook een geul die ze rondom de kast hadden gegraven.

En net wat leo zegt een betonnen vloer dat is zo gek nog niet wat de larve verpopt zich op 40 cm diepte in de grond tot kever.

Maar als je dus een geul graaft dan zal er iets op gevonden moeten worden om tegen te gaan dat ze de grond inkruipen.

Leo oppperde al een suggestie, om ze dan te verwijderen, mar dat lijkt mij een ondoenelijke zaak, want dan zal er altijd iemand bij de kast moeten zijn om die larven te vangen.

En dat is dus niet te doen voor mensen die werken, of ze moeten iemand inhuren, want die larven zeggen niet een dag van te voren, hallo ik kom morgen eruit en ga lekker in de grond zitten.

Maar leo ik hoop echt dat je die film naar jou vereniging kan krijgen, want het is echt om te huilen als je ziet wat er in je kast gaat gebeuren als daar de eitjes ingelegd worden, en ze uitkomen als larve, er blijft echt niks over van de raat.

En we weten niet of ze wel hier naartoe komen, en is dat wel zo dan is er iemand zo stom geweest om de bijen op een illegale manier hier heen te halen , dus we moeten zien te voorkomen om dat te doen.

En ja ik denk zelf ook wel dat we er niet aan ontkomen aan de KKK, hoe hard het ook klinkt en er zal een oplossing voor gezocht moeten worden, maar welke?????????

Groeten Sietse
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Kastkevers kweken

Bericht door Frans vanTongeren »

Vogels houden wellicht van KKK-larven.
Mijn bijenkraam staat al op beton dus...een geultje graven zal geen moeite kosten.
Ria van den Berg
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 24 nov 2000, 00:00
Locatie: Canada
Contacteer:

Re: Kastkevers kweken

Bericht door Ria van den Berg »

Ria vd Berg schreef dat ze in Canada ook zijn gesignaleerd. Maar Canada is niet hun natuurlijke leefomgeving en de kans is groot dat door de strenge winters de kever vanzelf weer gaat verdwijnen.
Vorige zomer (?) was er een lading wasdekseltjes uit Texas die besmet was met de KKK. Dat was in Manitoba (centraal Canada). Ze hebben daar vrij warme zomers en erg koude winters. Het wasverwerkingsbedrijf heeft er alles aan gedaan om de omgeving te desinfecteren en ik heb er verder niets meer van gehoord.

vanuit de Peace River Vallei, Ria van den Berg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten