Oxaal verdampen in broedlooze periode

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:
Re: Oxaal verdampen in broedlooze periode

Bericht door Jaap v.Popering » za 13 jul 2013, 07:56

Wanneer men de originele ; Varrox "verdamper gebruikt zal de damp zowel in de zomer als in de herfst zich door heel de kast verspreiden , zo erg zelfs dat de damp door alle kleine openingen zal ontsnappen dat dit buiten zichtbaar is , en de gebruiker noodzakelijk een masker zal moeten dragen . Wanneer men later de dekplank licht is duidelijk te zien dat er overal in de kast dit stof zich heeft vastgezet . De werkzaamheid zit volgens mij in dat de bijen zowel in de zomer als in de herfst elkaar en de ramen schoon zullen gaan maken en zodoende met dit zuur in aanraking zullen komen . Déze damp zal maar minimaal in de tros terecht komen wanneer deze zich al heeft gevormd .

Omdat deze verdamper 10 mm dik is kan deze niet door onze vliegopening , en heb ik een opzetstuk gemaakt om dit bovenlangs te kunnen doen , ik constateer geen verschil tussen het boven of onderlangs toedienen , met de plaatsen waar dit zuur zich heeft vastgezet ..
Anderen weer hebben zelf het een en ander in elkaar geknutseld en zal mogelijk de damp niet door heel de kast verspreid worden , en men zal dan ( misschien ) een mindere effectiviteit hebben .

Jaap v P

Pjotr
Berichten:50
Lid geworden op:za 15 jun 2013, 10:31
Contacteer:

Re: Oxaal verdampen in broedlooze periode

Bericht door Pjotr » ma 15 jul 2013, 22:59

Jaap v.Popering schreef: Anderen weer hebben zelf het een en ander in elkaar geknutseld en zal mogelijk de damp niet door heel de kast verspreid worden , en men zal dan ( misschien ) een mindere effectiviteit hebben .

Jaap v P

Ik geloof er niet zo in dat het een verschil maakt in een zelf gemaakte of een gekochte verdamper, het spul verdampt of het spul verdampt.
Volgens mij is het enige verschil is een hoop geld...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten