belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
hansjochem
Berichten:339
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 18:39
Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door hansjochem » wo 10 sep 2014, 22:12

Ik laat een test uitvoeren op hmf bij de WUR. Kost geen drol.
http://www.wageningenur.nl/nl/Expertise ... alyses.htm
Using Tapatalk

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door Hans van der Post. » wo 10 sep 2014, 22:46

hansjochem schreef: [.........] Wat beweegt iemand om te gaan rommelen met houdbaarheidsdata.... ?
Het slijk der aarde .... :-? Geld
!Hans.

petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door petro » wo 10 sep 2014, 22:46

Ik denk dat het een kwalijke zaak is om een bedrijf waar één ding
fout is,gelijk te gaan wantrouwen!(zoals;De hive clean was fout,dan zal de suiker ook wel niet goed zijn.)
Laat het duidelijk zijn er is iets fout,maar dat betekent niet dat alles fout is!!
Petro

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten:1026
Lid geworden op:wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door Ewout » wo 10 sep 2014, 22:54

hansjochem schreef:Ik laat een test uitvoeren op hmf bij de WUR. Kost geen drol.
http://www.wageningenur.nl/nl/Expertise ... alyses.htm
Ik vraag me af of die prijzen gelden als je 1 monster instuurt, en hoe snel je uitslag hebt.
Even het bijkersgilde vragen? €5
http://www.bijkersgilde.nl/analysekosten.pdf

Of gewoon wat kristalsuiker van de supermarkt oplossen natuurlijk ;)
petro schreef:Ik denk dat het een kwalijke zaak is om een bedrijf waar één ding
fout is,gelijk te gaan wantrouwen!(zoals;De hive clean was fout,dan zal de suiker ook wel niet goed zijn.)
Laat het duidelijk zijn er is iets fout,maar dat betekent niet dat alles fout is!!
Petro
Mee eens Petro, maar ik kan me voorstellen dat iemand na zoiets heftigs als etiketvervalsing (daar lijkt het in elk geval op) andere producten van een bedrijf ook wantrouwt. Misschien dat Daan hier of op z'n website toelichting kan geven over wat er gebeurd is. Misschien is er gewoon een misverstand geweest of heeft de fabrikant zelf een fout gemaakt.

BijDaan.nl
Berichten:33
Lid geworden op:za 04 sep 2010, 17:57
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door BijDaan.nl » wo 10 sep 2014, 23:45

Een reactie lijkt hier op z'n plaats.

Vorige week is inderdaad een kwalijke fout geconstateerd met betrekking tot de etiketten van Hive Clean. Het blijkt dat er ca. 30 flessen zijn verkocht met een verouderde houdbaarheid waar stickers overheen zijn geplakt. Dit is niet bij ons ontstaan, maar bij onze leverancier (dit is overigens niet de producent). Dat neemt niet weg dat we verantwoordelijk zijn voor hetgeen we verkopen en we hebben dan ook niet stilgezeten. Inmiddels is navraag gedaan welke problemen er op den duur zouden kunnen ontstaan bij het gebruik van verouderde Hive Clean. Deze beperken zich tot een verhoogd HMF gehalte. Uiteraard hebben we dit onmiddellijk laten testen en hier blijkt gelukkig niets mis mee te zijn. Analyserapporten zijn beschikbaar voor een ieder die daar in geinteresseerd is. Uiteraard worden de verouderde flessen niet meer verkocht en hebben we waar mogelijk de flessen bij de klanten omgeruild.

Voor diegene die zich zorgen maken over het gebruik van onze invertsuiker, deze wordt tot 3 maal toe getest bij de producent, en daarnaast nog een keer in opdracht van ons. Ook hiervoor geldt dat de analyserapporten gewoon beschikbaar zijn. Er zijn elders in het verleden grote problemen ontstaan, ik brand daar mijn vingers niet aan.

Ik ben nu een paar jaar bezig, de zaken gaan steeds beter, echter worden er nog steeds fouten gemaakt en loopt niet alles altijd op rolletjes, maar ik neem mijn werk uiterst serieus. Gelukkig blijf ik leren, zie ik de fouten en probeer het waar nodig opnieuw of we slaan een nieuwe weg in.

Een ieder die nog vragen heeft kan deze persoonlijk aan mij richten via ludwig(at)bijdaan.nl

Vriendelijke groeten, Daan Ludwig

petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door petro » do 11 sep 2014, 10:31

BijDaan.nl schreef:Een reactie

Duidelijker kan het dus niet!Ik heb geen aandelen maar vind het wel een super prettig bedrijf.Waar je als je even van tevoren belt een hoop voor mekaar kan krijgen. :D
Petro

Dit is niet bij ons ontstaan, maar bij onze leverancier (dit is overigens niet de producent). Dat neemt niet weg dat we verantwoordelijk zijn voor hetgeen we verkopen en we hebben dan ook niet stilgezeten. Inmiddels is navraag gedaan welke problemen er op den duur zouden kunnen ontstaan bij het gebruik van verouderde Hive Clean. Deze beperken zich tot een verhoogd HMF gehalte. Uiteraard hebben we dit onmiddellijk laten testen en hier blijkt gelukkig niets mis mee te zijn. Analyserapporten zijn beschikbaar voor een ieder die daar in geinteresseerd is. Uiteraard worden de verouderde flessen niet meer verkocht en hebben we waar mogelijk de flessen bij de klanten omgeruild.

Voor diegene die zich zorgen maken over het gebruik van onze invertsuiker, deze wordt tot 3 maal toe getest bij de producent, en daarnaast nog een keer in opdracht van ons. Ook hiervoor geldt dat de analyserapporten gewoon beschikbaar zijn. Er zijn elders in het verleden grote problemen ontstaan, ik brand daar mijn vingers niet aan.



Een ieder die nog vragen heeft kan deze persoonlijk aan mij richten via ludwig(at)bijdaan.nl

Vriendelijke groeten, Daan Ludwig

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten:1347
Lid geworden op:di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds:2013
Aantal volken:3
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door FrancA » vr 12 sep 2014, 10:08

BijDaan.nl schreef:Een reactie lijkt hier op z'n plaats.

Vorige week is inderdaad een kwalijke fout geconstateerd met betrekking tot de etiketten van Hive Clean. Het blijkt dat er ca. 30 flessen zijn verkocht met een verouderde houdbaarheid waar stickers overheen zijn geplakt. Dit is niet bij ons ontstaan, maar bij onze leverancier (dit is overigens niet de producent).
Maar zoiets pik je toch niet van een leverancier!
Wie mag die leverancier dan wel zijn?

Freek
Berichten:775
Lid geworden op:za 03 dec 2005, 10:02
Imker sinds:1984
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door Freek » vr 12 sep 2014, 10:24

Franka schreef
Maar zoiets pik je toch niet van een leverancier!
Wie mag die leverancier dan wel zijn?
Inderdaad, gelukkig had ik goede maar je bent toch niet helemaal blij als je de bijen met "over datum" hebt behandeld. Gelukkig blijkt achteraf uit het HMF onderzoek, dat dit niet schadelijk was.

Freek

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten:1026
Lid geworden op:wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door Ewout » vr 12 sep 2014, 10:41

FrancA schreef:Maar zoiets pik je toch niet van een leverancier!
Wie mag die leverancier dan wel zijn?
Belangrijker nog, dan lijkt het mij best mogelijk dat er ook van deze flessen bij andere imkerwinkels terecht zijn gekomen. Ik vind het in dat licht ook vreemd dat BeeVital BijDaan noemt ipv de tussenpersoon, ik zou dat direct gaan rechtzetten als ik Daan was.

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten:1347
Lid geworden op:di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds:2013
Aantal volken:3
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: belangrijk voor alle Hive Clean gebruikers, lezen

Bericht door FrancA » vr 12 sep 2014, 12:02

Ewout schreef:
FrancA schreef:Maar zoiets pik je toch niet van een leverancier!
Wie mag die leverancier dan wel zijn?
Belangrijker nog, dan lijkt het mij best mogelijk dat er ook van deze flessen bij andere imkerwinkels terecht zijn gekomen. Ik vind het in dat licht ook vreemd dat BeeVital BijDaan noemt ipv de tussenpersoon, ik zou dat direct gaan rechtzetten als ik Daan was.
En aangifte doen wegens een economisch delict.
Daarnaast zeker een fikse schadevergoeding eisen wegens aantasting van de goede naam!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten