neonicotinoïde imidacloprid, effect op ecosysteem

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
bee-tree
Berichten:3493
Lid geworden op:za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds:1965
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Westerwolds landras
Contacteer:
Re: neonicotinoïde imidacloprid, effect op ecosysteem

Bericht door bee-tree » di 16 dec 2014, 07:55

kor schreef:Ik ben geen imker, ik zou het graag willen worden, maar ben nog niet in de situatie dat dat mogelijk is.

Ik herinner me nog toen ik een paar jaar geleden dit forum begon te bezoeken de verbijstering nadat ik doorkreeg dat sommige imkers wel heel erg blij zijn met bestrijdingsmiddelen. Ik had verwacht dat ze toch minstens een houding zouden hebben van “helaas is het nodig”, maar het lijkt wel alsof sommigen er aandelen in hebben.

Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar steekt met dit forum, maar het is niet mijn plek geloof ik.
Dag Kor, ik heb voor jou 'n speciale Kerst - en Nieuwjaarswens, namelijk dat je
in 2015 D.V. in de SITUATIE of gelegenheid komt om met 'n bijenvolk te beginnen.
Bij mij kun je er een gratis ophalen als het zo ver is.
Gelukkig bereid je je al lang voor en ben je nu al theoretisch onderlegd.
Kun je voor ons eens uitpluizen of Nederlandse broederijen , die wereldwijd kippenkuikens
leveren, veranderingen constateren in de kwaliteit en het aantal kuikens dat niet uit komt.
Ook zou ik willen weten of de broedeieren van kippen afkomstig zijn die biologisch geteeld voer krijgen of niet. Ik denk dat dit onderzoek minder belastinggeld slurpt dan universitair onderzoek en
misschien overtuigender licht werpt op de effecten van neonicotinen op de fauna. Zjef

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: neonicotinoïde imidacloprid, effect op ecosysteem

Bericht door Hans van der Post. » wo 17 dec 2014, 01:04

Gó wist niet dat dit een kippenforum was.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten