Ik stel mij hier even voor

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door AndreasH » di 23 mar 2010, 22:30

Ik heb gisteren op een lezing gehoord dat er een bedrijf is dat voor financieel gewin ( ze verdienen hun geld met het bestuiven van gewassen) ieder jaar begonnen wordt met 900 volken en daarvan ongeveer de helft verloren gaat.


Dat kan dus heel makkelijk de bedrijfsmethode zijn die dat bedrijf toepast. Daarbij is de sector waarin dit bedrijf zich bevindt enigszins anders dan het bedrijf waar jij toe behoord (als ik het tenminste goed lees)... namelijk: bestuiving van gewassen.

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 22:45

Jaap v.Popering schreef:
ACE schreef:
Ik heb gisteren op een lezing gehoord dat er een bedrijf is dat voor financieel gewin ( ze verdienen hun geld met het bestuiven van gewassen) ieder jaar beginnen wordt met 900 volken en daarvan ongeveer de helft verloren gaat. Die ruim 400 volken zullen in ons eerste veldwerk zeker niet gaan sneuvelen.



Ik ken in Nederland maar een bedrijf die voor dit aantal in aanmerking komt , en die hebben NIET de wintersterfte die jij aangeeft .

Jaap v P

ik heb het niet over wintersterfte, maar over de sterfte van volken gedurende het jaar, omdat ze intensief voor hun doel gebruikt worden.

Wintersterfte ligt op de 5% heeft hij verteld. Diverse oorzaken gaf hij aan die hij daaraan toeschrijft. Had het liever ook niet , maar met zoveel volken is je tijd beperkt en moet je keuzes maken.

Wilde alleen hiermee aangeven dat wat albert zegt over sterfte van volken omdat ik lucht verkoop, zelfs als hij gelijk zou krijgen , niet in verhouding staat tot wat er bij dit bedrijf gebeurd.

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 22:49

AndreasH schreef:
Ik heb gisteren op een lezing gehoord dat er een bedrijf is dat voor financieel gewin ( ze verdienen hun geld met het bestuiven van gewassen) ieder jaar begonnen wordt met 900 volken en daarvan ongeveer de helft verloren gaat.


Dat kan dus heel makkelijk de bedrijfsmethode zijn die dat bedrijf toepast. Daarbij is de sector waarin dit bedrijf zich bevindt enigszins anders dan het bedrijf waar jij toe behoord (als ik het tenminste goed lees)... namelijk: bestuiving van gewassen.


klopt, dat is hun bedrijfsmethode, die nu eenmaal zeer intensief is voor de volken omdat er geen mogelijkheden zijn om en te werken en te groeien. Probeer alleen aan te geven dat ons project bij lange na niet in de buurt gaat komen bij dit soort aantallen.

Het bedrijf waar ik gelieerd aan ben is geen bedrijf dat geld verdient met het bestuiven van gewassen, wij doen andere dingen.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door AndreasH » di 23 mar 2010, 23:05

Nou jah, een ding moet ik je wel nageven overigens... Je bent wel volhardend. Dan moet je haast wel geloven in je eigen product. Heel vervelend dat ik op het moment nog het volgende credo aanhang: God; eerst zien, dan geloven....

(met excuses voor de gelovige medemens)....

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door wilde » di 23 mar 2010, 23:12

Met alle respect maar je hebt mij niet te vertellen in welke wisseling van argumenten ik mij al dan niet moet mengen. Ik ga mij dus mengen zoveel en zolang als het mij belieft
Dat moet je vooral doen met al jouw niet relevante argumenten in deze zaak. Zou je er niet ook stuifmeel bij betrekken?
Je kunt eindeloos zeuren over niet toegelaten middelen of gebrek aan stuifmeel, maar je wordt er helaas niet geloofwaardiger door.

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 23:13

AndreasH schreef:
Nou jah, een ding moet ik je wel nageven overigens... Je bent wel volhardend. Dan moet je haast wel geloven in je eigen product. Heel vervelend dat ik op het moment nog het volgende credo aanhang: God; eerst zien, dan geloven....

(met excuses voor de gelovige medemens)....


aard van het beestje....

Moet ook eerlijk bekennen dat ik in het begin ook wel meer dan eens heb staan kijken bij de resultaten met de verschillende produkten. Maar zie met mijn eigen ogen wat er gebeurd en kan, ben nu wel in de fase dat ik geloof wat er gezegd wordt.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Bart de Coo » di 23 mar 2010, 23:23

Ace schrijft:

ik heb eerder zoals in de quote te lezen is al uitgelegd dat het bestaat uit delen van plantenolie en plantenextracten. Een plantenolie is niet een keten van koolstofatomen met waterstof, maar kan uit wel meer dan 600,000 componenten bestaan, hieruit worden de voor ons produkt belangrijke componenten gehaald om te gebruiken in onze produkten.


Dat klinkt mij in de oren als een klassiek reclamepraatje. Wel 600.000! So hee! En hoe zouden de fabrikanten weten welke van die 600.000 stoffen ze nodig hebben? Zou dat allemaal onderzocht zijn? Ik geloof er niks van. Dit is de taal van shampooreclames en antirimpelcremes.

Misschien wel goed vergelijkbaar met propolis wat door bijen gemaakt wordt. De bijen weten precies wat ze nodig hebben om te maken en daar ontleed het zijn werking aan. Wij doen iets vergelijkbaars, maar dan op grotere schaal en halen de beste en noodzakelijke grondstoffen wereldwijd.


Aldus Unilever of Proctor & Gamble. Let ook op de stijlbloempjes: 'Het ontleed zijn werking.' Ik weet dat het gemeen is om iemand neer te sabelen op grond van zijn taalvaardigheid, maar wie echt iets te melden heeft, vermijdt evidente taalblunders. Daar ben ik van overtuigd. Doorgaans kan het me geen bal schelen hoe iemand schrijft; ik ontcijfer het wel. Ik zal ze ook wel eens bruin bakken. Maar pretenties openen bij mij alle honderd argusogen.

De produkten komen als vloeistoffen in zeer geconcentreerde vorm en zijn daarom erg zuinig in gebruik. (???????? Coo)
Om de enzymen werkzaam te maken moet het water waarmee het vermengt wordt wel een temperatuur hebben tussen de 30 en 50 graden celcius.Na bereiding moet het minimaal 20 minuten rusten om tot volle ontwikkeling te kunnen komen.


Dit riekt naar homeopathie en homeopathie is zwendel. Als ik dat goed geraden heb, dan zou dat heel goed kunnen verklaren waarom ze in Wageningen en Den Haag geen zin hadden om mee te werken aan onderzoeken. Ze hebben wel wat beters te doen.

Het bedrijf wat er achter zit is gevestigd in meerdere landen op diverse continenten. Er werken meer dan 50 mensen bij dit bedrijf, hoofdzakelijk in Europa.


Fifty million Elvis fans can't be wrong! ronkten de elpee-hoezen vijftig jaar geleden. Straks gaan we nog Michelin-sterren weggeven aan vestigingen van MacDonalds omdat ze zoveel klanten trekken.

Ik hoop zo wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.


Nee Ace, dat is u niet gelukt, vandaar mijn chagrijnige reactie. Het spijt me erg, maar dat gedraai om de hete brij werkt mij op de zenuwen en ik krijg de indruk uit de reacties dat ik niet de enige ben.

Ik groet u waarlijk zeer,


Bart de Coo

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door AndreasH » di 23 mar 2010, 23:23

Verschillende producten??

Neeeeeeej, begin nou niet weer!! [8D]

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 23:33

AndreasH schreef:
Verschillende producten??

Neeeeeeej, begin nou niet weer!! [8D]


begin niet weer, ik zou ongeloofwaardig zijn om te zeggen dat dit product het eerste is wat wij maken, ook heb ik al verteld in de afgelopen 4 pagina's dat we uit ervaring bij bedrijven die werken met insekten als natuurlijke vijanden............ ( nee, ik ga het niet nog eens allemaal melden) [8D]

DaanL
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 17:00
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door DaanL » di 23 mar 2010, 23:34

Als er iemand is die niet met mij eens is dat het fantastisch zou zijn als er een nieuw biologisch middel zou zijn wat afdoende werkt tegen varroa dan mag diegene dat zeggen.

Ik denk dat de rode loper uit moet gaan voor alle mensen die proberen hun steentje bij te dragen aan de verslechterende bijenhoudrij. Wie dat niet met mij eens is mag dat ook zeggen.

Wat het "eerst zien dan geloven credo" betreft, ik zeg het voordeel van de twijfel, als na het testen van dit product blijkt dat het wondermiddel toch niet zo geweldig is als gedacht is, horen we nooit meer wat van deze meneer, prima toch? Als het niet werkt is het jammer, maar het is geprobeerd, teminste iemand die iets onderneemt.

Ik stel absoluut vraagtekens bij het hele verhaal, maar mocht het ooit zover komen dat dit op de markt komt, zal ik zeker een flesje kopen, en als het alleen de handelaar helpt, gun ik die dat ook wel een keertje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten