Ik stel mij hier even voor

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
LWPisa
Berichten: 1528
Lid geworden op: di 01 jan 2002, 20:53
Imker sinds: 1997
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door LWPisa » vr 26 mar 2010, 14:33

Dus?

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » vr 26 mar 2010, 15:00

LWPisa schreef:
Dus?


wil hiermee aangeven dat de bij als subgroep anders is dan een mijt bijvoorbeeld. dus kan werking in de ene subgroep heel anders zijn dan in de andere subgroep. ( de opsomming verwcht ik nog één dezer dagen te ontvangen en zal ik hier dan zo snel mogelijk plaatsen.)

Als je op het bovenste doelt, dan wil ik hiermee aangeven dat je ook toevallig op oplossingen kan komen, deze verder onderzoeken en merken dat de werking veel breder is dan voorheen gedacht. zoals bijvoorbeeld penicilline ( beetje vergelijkbaar met het paracetamol voorbeeld)

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door wilde » vr 26 mar 2010, 16:19

23 maart 2010 schreef Ronald hier:
Het product is niet schdelijk voor bijeneitjes, bijenlarven en bijen.
Wel schadelijk voor mijten, luizen, motten ...

Hij kan echter niet aangeven waarom dat zo zou zijn, want testen op honingbijen ontbreken. Hij heeft een grote duim waarop veel wordt gezogen.

Vandaag schrijft hij:
ik heb nergens beweerd dat alleen de goede geleedpotigen worden beschermd.


Wie kan het nog volgen?

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » vr 26 mar 2010, 18:59

wilde schreef:
23 maart 2010 schreef Ronald hier:
Het product is niet schdelijk voor bijeneitjes, bijenlarven en bijen.
Wel schadelijk voor mijten, luizen, motten ...

Hij kan echter niet aangeven waarom dat zo zou zijn, want testen op honingbijen ontbreken. Hij heeft een grote duim waarop veel wordt gezogen.

Vandaag schrijft hij:
ik heb nergens beweerd dat alleen de goede geleedpotigen worden beschermd.


Wie kan het nog volgen?


Spijkers op laag water aan het zoeken?

Jij schrijft zelf dat wij mensen bepalen wat er schadelijk is en wat niet, nu pas ik mijn post aan en is het weer niet goed.

Voor de duidelijkheid, de kleine mestkastkever is ook een geleedpotige, een mijt is ook een geleedpotige. De mijt zal het loodje leggen de kleine mestkastkever niet, die zal alleen hoogstwaarschijnlijk een ander huisje zoeken.

Alle producten die wij momenteel en in het verleden in kassen hebben gebruikt , hebben allen geen schade aangericht onder hommels, bijen en sluipwespen, om er drie te noemen. Daarom kunnen wij zonder uitvoerig onderzoek al vaststellen dat de bijen er geen last van zullen hebben. Veel meer hoef ik toch niet uit te leggen om aan te geven dat wij er wel zeker van zijn dat bijen er geen last van hebben. Het kleine onderzoek voor dit jaar zal verder wel duidelijkheid geven.

Ook al begin ik nu al te twijfelen of je dat dan wel gelooft, zal wel iets worden in de trend van "je hebt de imkers vast en zeker omgekocht".

Ik hoop dat je me dan blij verrast.

met vriendelijke groeten,

Ronald

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Oude Essink » vr 26 mar 2010, 19:32

Daarom kunnen wij zonder uitvoerig onderzoek al vaststellen dat de bijen er geen last van zullen hebben

Als de zaken zo liggen, zal de toelatingscommissie impressed zijn en zou ik als de wiedeweerga toelating van het middel aanvragen en het in uitvoerige productie nemen; de nood is groot, de redding nabij: waarom nog naar imkers gezocht om te testen??

Afbeelding

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door maartenkleijne » vr 26 mar 2010, 19:43

Goed plan Ronald.
Om te beginnen een pilotonderzoekje met 1 of 2 imkers en na de veelbelovende resultaten opschalen naar meer.
Toelating is niet van toepassing want het zijn geen chemicalien.

gr,
m

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » vr 26 mar 2010, 20:17

Oude Essink schreef:
Daarom kunnen wij zonder uitvoerig onderzoek al vaststellen dat de bijen er geen last van zullen hebben

Als de zaken zo liggen, zal de toelatingscommissie impressed zijn en zou ik als de wiedeweerga toelating van het middel aanvragen en het in uitvoerige productie nemen; de nood is groot, de redding nabij: waarom nog naar imkers gezocht om te testen??

Afbeelding


Omdat er een aantal imkers zijn die graag alleen produkten gebruiken die getest zijn door wetenschappers ipv door imkers en anderen die een nieuw produkt graag pas proberen als anderen deze getest hebben.

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door wilde » vr 26 mar 2010, 21:12

Ook al begin ik nu al te twijfelen of je dat dan wel gelooft ...
Ronald, ik geloof pas als ik het zie. De kans daarop acht ik bijzonder klein, zeker nu je zelf de tour van de toevallige ontdekkingen erbij hebt gesleept. Dat was niet zo handig, want daarin geef je impliciet toe dat je product geen enkele gegarandeerde werking heeft, zeker niet de selectieve werking die nodig is.
Zelfs je moeite om al die teksten over geleedpotigen van internet te kopiëren maakt weinig indruk als je daar verder niets mee kunt aantonen ten aanzien van de werking van het misterieuze product.
Veel woorden, weinig lol. Het enige dat in je te prijzen valt is je vasthoudendheid, maar die zal helaas alleen een financiële impuls hebben.

Aro
Berichten: 58
Lid geworden op: di 10 feb 2009, 21:41
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Aro » vr 26 mar 2010, 21:25

Niet te geloven!!
Een fantast laat tientallen spreken!
(oud chinees spreekwoord)
Aro

Gebruikersavatar
martin b
Berichten: 634
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 20:24
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): buckfast-bastaars
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door martin b » vr 26 mar 2010, 21:27

ÉÉN ding moet ik Ronald na geven, hij is wel een volhouder, die gelooft dat zijn product het middel is tegen de varroa.

Normaal heb ik een vertegenwoordiger binnen een half uur, inclusie een kopje koffie, de deur weer uitgewerkt. En dat soms bij inkoop bedragen van een paar ton, op maand basis.

Aan gezien het hier niet om zulke bedragen gaat, maar wel een doelgroep die, als het product werkt, vaste klanten kunnen worden. Met als gevolg een mooie jaar omzet. Maar alleen als het product ook echt werkt, zo niet dan zal het Internet tamtam er korte metten mee maken. En is allen tijd die hij er instopt heeft verspilde moeite geweest.

Dus het voorstel van Maarten, is een goed begin. Eerst kijken op kleine schaal, wat het product doet. Bij positieve resultaat kan dan snel over gegaan worden op een grotere test groep.

Die genen die zich opgeven om te testen, moeten niet alleen het product gratis krijgen, maar ook als het mis gaat, met de volken, de schade vergoed krijgen.

Daar staat tegen over dat men er ook serieus mee bezig moet zijn, en er veel tijd in moet stoppen. Alleen zo kan men een goed overzicht krijgen, en een eerlijke uitkomst.

Dat ik me niet aanmeld als tester heeft twee redenen,1, heb maar een meitval 1-1,5 per week, in de winter. 2, ik werk meer dan 60 uur in de week [V].



martin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten