Ik stel mij hier even voor

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
DaanL
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 17:00
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door DaanL » ma 22 mar 2010, 09:45

Hallo Ace,

Ik ben bang dat deze collega's onvoldoende op de hoogte zijn geweest van onze forumregels. Ik breng ze daarom graag nog eens onder de aandacht. Zie http://www.bijenhouden.nl/pagina-menu/forumregels.asp

Hierin staat o.a. "Commerciële advertenties ... zijn op het imkerforum ongewenst."

Jouw aanmelding als beroepsmatig als vertegenwoordiger van een aantal producten staat daar natuurlijk wel haaks op.

Ik hoop dat je geregistreert wit blijven, maar dus vanuit een andere (niet commerciële) doelstelling.

Vriendelijke groet, Albert Stoter


Mag ik hier ook niet meer schrijven? En geen advertenties in de vraag en aanbod rubriek plaatsen en er ook niet op reageren.

Wat een onzin zeg.

Deze meneer, Ronald Jesse, doet iets, probeert wat, en wil wat ontwikkelen en probeert op deze manier met imkers in contact te komen, hij is hier niet bezig met zijn product te verkopen, of heb ik het nu mis?

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door wilde » ma 22 mar 2010, 09:52

Ronald,
Of een product toegelaten is of niet kan mij niet zo veel schelen. Je kunt roomser willen zijn dan de paus, maar daar hebben bijen weinig aan. Als producten voor de voeding volkomen onschadelijk zijn, heb ik geen enkele moeite met het gebruik, als het zou helpen tegen ziekten en ellende.
Je schrijft dat het ene product eitjes van wasmotlarven en mijten aantast. Voor aantasting van de mijteneitjes moet het dan wel in de afgesloten broedcellen van de bijen terechtkomen. Hoe had je dat gedacht?
Het is daarnaast de vraag waarom het volgens jou selectief werkt op eitjes van wasmotten en mijten en niet op eitjes van honingbijen. Het product moet nog getest worden en in dat kader zijn je uitspraken dan toch wat vreemd. Kun je hierover nader verklaren?

Ik hoop overigens dat de forumregels wat minder rigide worden toegepast. In dit item heb ik geen commerciële advertentie kunnen ontdekken. Nieuwe producten of discussie daarover lijkt me voor iedere imker interessant. Er is geen product aangeboden en er wordt eigenlijk alleen maar gezocht naar meer testimkers. Als dat al niet meer kan, wat doen we hier dan nog?
Albert

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Albert Stoter » ma 22 mar 2010, 10:46

wilde schreef:
In dit item heb ik geen commerciële advertentie kunnen ontdekken. Nieuwe producten of discussie daarover lijkt me voor iedere imker interessant. Er is geen product aangeboden en er wordt eigenlijk alleen maar gezocht naar meer testimkers. Als dat al niet meer kan, wat doen we hier dan nog?

Bij nader inzien (en nog eens nalezing) eens. Bedankt voor je overwogen weerwoord.

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Albert Stoter » ma 22 mar 2010, 11:04

DaanL schreef:

Mag ik hier ook niet meer schrijven? En geen advertenties in de vraag en aanbod rubriek plaatsen en er ook niet op reageren.

Wat een onzin zeg.

Daan,
Ik begrijp niet waar je die conclusie (dat jij hier niet meer mag schrijven) op baseert en ik begrijp ook je heftigheid niet.
Het is simpelweg niet de bedoeling dat allerlei commerciële bedrijven via dit forum hun handel gaan drijven.
De berichtgeving van ACE had ik onterecht onder die noemer geplaatst.

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » ma 22 mar 2010, 12:32

wilde schreef:
Ronald,
Of een product toegelaten is of niet kan mij niet zo veel schelen. Je kunt roomser willen zijn dan de paus, maar daar hebben bijen weinig aan. Als producten voor de voeding volkomen onschadelijk zijn, heb ik geen enkele moeite met het gebruik, als het zou helpen tegen ziekten en ellende.
Je schrijft dat het ene product eitjes van wasmotlarven en mijten aantast. Voor aantasting van de mijteneitjes moet het dan wel in de afgesloten broedcellen van de bijen terechtkomen. Hoe had je dat gedacht?
Het is daarnaast de vraag waarom het volgens jou selectief werkt op eitjes van wasmotten en mijten en niet op eitjes van honingbijen. Het product moet nog getest worden en in dat kader zijn je uitspraken dan toch wat vreemd. Kun je hierover nader verklaren?

Ik hoop overigens dat de forumregels wat minder rigide worden toegepast. In dit item heb ik geen commerciële advertentie kunnen ontdekken. Nieuwe producten of discussie daarover lijkt me voor iedere imker interessant. Er is geen product aangeboden en er wordt eigenlijk alleen maar gezocht naar meer testimkers. Als dat al niet meer kan, wat doen we hier dan nog?
Albert


Beste Wilde,

Ik heb even navraag gedaan en hier de antwoorden op de vragen( en ook de vragen van anderen)

Toelating: Er schijnt geen toelating noodzakelijk te zijn mits het product valt onder de europese verordening EN2092/91. Valt het hieronder dan is het een goedgekeurd biologisch product wat niet zoals een chemisch middel een speciale toelating nodig heeft. Onze produkten vallen onder deze verordening.

Eitjes Mijten: De eitjes van de mijten zijn met de vloeistof niet te bereiken( weet niet of ik daar in mijn eerdere posts een foutje in heb gemaakt door te vermelden dat het wel kan, zoja excuses hiervoor) Door de waslaag is de mijt mits ingesloten "veilig" voor het product. De stof in de "bijvoeding" wordt echter wel opgenomen door de bij en zal zo de mijt ook kunnen bestrijden. Of de voedster deze stoffen ook doorgeeft aan de bijen-larve durf ik niet met met zekerheid te zeggen.

Het is daarnaast de vraag waarom het volgens jou selectief werkt op eitjes van wasmotten en mijten en niet op eitjes van honingbijen. Het product moet nog getest worden en in dat kader zijn je uitspraken dan toch wat vreemd. Kun je hierover nader verklaren?


Er zitten in de stof enzymen die wel werken tegen schadelijke eitjes zoals de wasmot, maar niet schadelijk zijn voor nuttige insecteneitjes. Dat wij dit weten komt omdat een ander product van ons, met vele gelijke stoffen, ook gebruikt is door bedrijven die nuttige insekten kweken voor in de kas. Hierbij werd deze stof ook gebruikt en was daar ook alleen schadelijk tegen de slechte insekten en niet tegen de nuttige.

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » ma 22 mar 2010, 12:42

AndreasH schreef:
Is er ook een website waar dit alles op staat??


Het product is nog zo nieuw dat er geen website van is.
Daarnaast heb ik begrepen dat ik daarover hier zowiezo geen reklame mag maken. Die regels van het forum wil ik dan ook graag respecteren.

Tzt zal er wel meer informatie/website over bekend worden en er hier op het forum wel over gesproeken worden.

mvg

Ronald

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Jaap v.Popering » ma 22 mar 2010, 19:30

ACE schreef:

Er zitten in de stof enzymen die wel werken tegen schadelijke eitjes zoals de wasmot, maar niet schadelijk zijn voor nuttige insecteneitjes. Dat wij dit weten komt omdat een ander product van ons, met vele gelijke stoffen, ook gebruikt is door bedrijven die nuttige insekten kweken voor in de kas. Hierbij werd deze stof ook gebruikt en was daar ook alleen schadelijk tegen de slechte insekten en niet tegen de nuttige.


Opmerkelijk dat deze stof of enzymen de mogelijkheid heeft om zelf te bepalen wat een eitje van een nuttig of schadelijk (slechte ) insect is

Jaap v P

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 02:15

Jaap v.Popering schreef:
ACE schreef:

Er zitten in de stof enzymen die wel werken tegen schadelijke eitjes zoals de wasmot, maar niet schadelijk zijn voor nuttige insecteneitjes. Dat wij dit weten komt omdat een ander product van ons, met vele gelijke stoffen, ook gebruikt is door bedrijven die nuttige insekten kweken voor in de kas. Hierbij werd deze stof ook gebruikt en was daar ook alleen schadelijk tegen de slechte insekten en niet tegen de nuttige.


Opmerkelijk dat deze stof of enzymen de mogelijkheid heeft om zelf te bepalen wat een eitje van een nuttig of schadelijk (slechte ) insect is

Jaap v P


je kan het beter omdraaien. Dat het ene eitje niet gevoelig is voor dat enzym, terwijl de anderen daar wel gevoelig voor zijn.

Met vriendelijke groeten,

Ronald

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door AndreasH » di 23 mar 2010, 08:26

Mannen schijnen het niet te hebben... Intuitie... En toch... Er kriebelt iets.... En het voelt niet fijn....

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » di 23 mar 2010, 09:44

AndreasH schreef:
Mannen schijnen het niet te hebben... Intuitie... En toch... Er kriebelt iets.... En het voelt niet fijn....


Dat is jammer om te lezen, waarom kriebelt het dan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten