Ik stel mij hier even voor

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » zo 21 mar 2010, 01:59

Hallo,

Mijn naam is Ronald Jesse, woonachtig in Spijkenisse, onder de rook van Rotterdam ( mits de wind daarvoor gunstig is).

Mijn aanmelding hier is vooral beroepsmatig, want ik vertegenwoordig een een aantal produkten die gemaakt zijn van 100% natuurlijke ingrediënten. Niet schadelijk en belastend voor de natuur, maar wel effectief op het gebied waar ze voor bedoeld zijn.

De produkten variëren van toepassingen in de transportsector, tot land- en tuinbouw. Van groene energieopwekking tot toepassingen in het zuiveren van water.

De verontrustende berichten die ons via diverse wegen wisten te bereiken over de moeilijke omstandigheden voor de bijen hebben er toe geleidt dat we op zoek zijn gegaan naar een oplossing waarmee de bijen op dit moment te kampen hebben. Ook wij zijn, door onze afhankelijkheid van biologische grondstoffen, afhankelijk van de bestuiving die bijen bewerkstelligen en het verlies van veel volken is ook voor ons nadelig.

We hebben een tweetal specifieke produkten ontwikkeld die o.a. de VARROA moet kunnen verdrijven uit de kasten en korven.
Het ene produkt zal een zeer direct resultaat in de kast geven en het andere product zal geleidelijker werken, maar is effectiever voor een groter aantal ziektes.

Het laboratorium heeft deze producten ontwikkeld uit de ervaringen die we sinds 1994 hebben opgedaan in o.a. de landbouw en kassenteelt, maar is nog niet getest op specifiek bijen en Varroa. Het product is ook nog maar enkele weken gereed.

Wij zijn er zeker van dat we hiermee een grote slag kunnen slaan om de verzwakte bijen, die te lijden hebben onder diverse belastingen zoals Varroa, schimmels, bacteriën en pesticiden, er weer bovenop te kunnen krijgen. Ook voor op het oog gezonde volken zijn de produkten zeer effectief en zullen bijdragen tot een betere weerstand van de volken.

We hebben om dit te bewijzen contact gezocht met de WUR, maar hier hebben we alleen maar gehoord dat onderzoek ontzettend veel geld gaat kosten.......... en daarmee werd het gesprek eigenlijk min of meer afgesloten.

Het ministerie van LNV hebben we ook gebeld en klinkt geïnterresseerd maar wil geen budget vrijmaken zonder dat er enigszins positieve resultaten zijn, of van de WUR of van imkers die het gebruikt hebben.

Bovenstaand is dus een hele belangrijke reden om de hulp van jullie imkers in te roepen die ons product willen proberen en aan te kunnen geven wat hun bevindingen zijn om zo een succesvolle biologische oplossing te hebben om de bijen er weer bovenop te krijgen.

Wij hebben ondertussen al 2 imkers gevonden die de produkten serieus gaat testen, maar we willen er graag meer hebben.

Als jullie vragen hebben kun je me mailen of ze hier stellen, ik zal dan mijn best doen jullie vragen zo snel en zo goed mogelijk te beantwoorden.

Uiteraard weet ik ook nog niet alles over bijen en ben druk bezig mij hierin verder te verdiepen, ik probeer daarom ook maandag naar de lezing te gaan die o.a. over VARROA bestrijding gaat in Hoenderloo.

Met vriendelijke groeten,

Ronald

De site die als mijn homepage staat vermeldt zit midden in een verbouwing en daarom niet van veel nut m.b.t. hetgeen wij kunnen, dit zal zo spoedig mogelijk verbeterd worden.

adrievw
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 12:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door adrievw » zo 21 mar 2010, 10:46

ACE schreef:
Hallo,

Mijn naam is Ronald Jesse, woonachtig in Spijkenisse, onder de rook van Rotterdam ( mits de wind daarvoor gunstig is).

Mijn aanmelding hier is vooral beroepsmatig, want ik vertegenwoordig een een aantal produkten die gemaakt zijn van 100% natuurlijke ingrediënten. Niet schadelijk en belastend voor de natuur, maar wel effectief op het gebied waar ze voor bedoeld zijn.

De produkten variëren van toepassingen in de transportsector, tot land- en tuinbouw. Van groene energieopwekking tot toepassingen in het zuiveren van water.

De verontrustende berichten die ons via diverse wegen wisten te bereiken over de moeilijke omstandigheden voor de bijen hebben er toe geleidt dat we op zoek zijn gegaan naar een oplossing waarmee de bijen op dit moment te kampen hebben. Ook wij zijn, door onze afhankelijkheid van biologische grondstoffen, afhankelijk van de bestuiving die bijen bewerkstelligen en het verlies van veel volken is ook voor ons nadelig.

We hebben een tweetal specifieke produkten ontwikkeld die o.a. de VARRAO moet kunnen verdrijven uit de kasten en korven.
Het ene produkt zal een zeer direct resultaat in de kast geven en het andere product zal geleidelijker werken, maar is effectiever voor een groter aantal ziektes.

Het laboratorium heeft deze producten ontwikkeld uit de ervaringen die we sinds 1994 hebben opgedaan in o.a. de landbouw en kassenteelt, maar is nog niet getest op specifiek bijen en Varroa. Het product is ook nog maar enkele weken gereed.

Wij zijn er zeker van dat we hiermee een grote slag kunnen slaan om de verzwakte bijen, die te lijden hebben onder diverse belastingen zoals Varroa, schimmels, bacteriën en pesticiden, er weer bovenop te kunnen krijgen. Ook voor op het oog gezonde volken zijn de produkten zeer effectief en zullen bijdragen tot een betere weerstand van de volken.

We hebben om dit te bewijzen contact gezocht met de WUR, maar hier hebben we alleen maar gehoord dat onderzoek ontzettend veel geld gaat kosten.......... en daarmee werd het gesprek eigenlijk min of meer afgesloten.

Het ministerie van LNV hebben we ook gebeld en klinkt geïnterresseerd maar wil geen budget vrijmaken zonder dat er enigszins positieve resultaten zijn, of van de WUR of van imkers die het gebruikt hebben.

Bovenstaand is dus een hele belangrijke reden om de hulp van jullie imkers in te roepen die ons product willen proberen en aan te kunnen geven wat hun bevindingen zijn om zo een succesvolle biologische oplossing te hebben om de bijen er weer bovenop te krijgen.

Wij hebben ondertussen al 1 imker gevonden die de produkten serieus gaat testen, maar we willen er graag meer hebben.

Als jullie vragen hebben kun je me mailen of ze hier stellen, ik zal dan mijn best doen jullie vragen zo snel en zo goed mogelijk te beantwoorden.

Uiteraard weet ik ook nog niet alles over bijen en ben druk bezig mij hierin verder te verdiepen, ik probeer daarom ook maandag naar de lezing te gaan die o.a. over VARROA bestrijding gaat in Hoenderloo.

Met vriendelijke groeten,

Ronald

De site die als mijn homepage staat vermeldt zit midden in een verbouwing en daarom niet van veel nut m.b.t. hetgeen wij kunnen, dit zal zo spoedig mogelijk verbeterd worden.



Welkom Ronald

Kun je ons ook op de hoogte houden via email ( adrie.van.wingerden(APENSTAART)hetnet.nl )

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » zo 21 mar 2010, 11:04

[....]
Welkom Ronald

Kun je ons ook op de hoogte houden via email ( adrie.van.wingerden(APENSTAART)hetnet.nl )

Adrie, beddankt voor je welkom.

Waarvan wil je graag op de hoogte gehouden worden? Misschien zijn er namelijk wel meer mensen hier die dit graag willen en als ik dat combineer is het voor iedereen interressant.

Met vriendelijke groeten,

Ronald Jesse

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Hans van der Post. » zo 21 mar 2010, 11:11

Beste dit is een forum over het houden van bijen maar geen reklame forum.
Zo langzamerhand lijkt het wel dat dit forum Bijenhouden.nl een platform wordt over artikelen die met het houden van bijen te maken hebben.

de "plaagmijt" heet Varroa. [8D]

!Hans.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Oude Essink » zo 21 mar 2010, 11:17

En de Farao is een Egyptisch heerser; de meeste dragen de bijenteelt een goed hart toe maar hebben van varroa nooit gehoord.

Afbeelding

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » zo 21 mar 2010, 13:21

Hans van der Post. schreef:
Beste dit is een forum over het houden van bijen maar geen reklame forum.
Zo langzamerhand lijkt het wel dat dit forum Bijenhouden.nl een platform wordt over artikelen die met het houden van bijen te maken hebben.

de "plaagmijt" heet Varroa. [8D]

!Hans.


Goedemiddag Hans,

Je bent scherp zo op de vroege zondag ;) ik heb de ene keer dat ik een varrao heb geschreven even veranderd.

Ik weet dat het geen reclameforum is, heb deze draad ook pas geopend nadat ik met collega's van jullie heb gesproken en die adviseerde mij om dit op deze manier wel te doen.

Daarnaast kun je in mijn verhaal lezen dat ik het eerst via de normale weg heb geprobeerd( WUR, min.LNV) maar daar loop ik tegen een muur aan, of misschien beter gezelgd "in een kringetje".

Deze route kan deze muur misschien doorbreken en zoals je kunt zien heb ik ook nog geen prijzen genoemd, niet aangegeven dat je het MOET kopen, ik vraag om imkers die wel vooruit willen en bereidt zijn om veldwerk te doen.

Gebruikersavatar
Dirk C
Berichten: 346
Lid geworden op: zo 21 mar 2004, 11:04
Imker sinds: 1992
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica, buckfast
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door Dirk C » zo 21 mar 2010, 13:57

Het zou misschien al helpen indien je ook vermeld hoe jullie producten werken.
Werk je met etherische oliën, werk je met 'geneesmiddelen', je moet ons niet kwalijk nemen da we hier sceptisch tegenover staan maar in het verleden is er reeds dikwijls eureka geroepen. In de praktijk blijkt echter nog niets effectief te helpen.
Je meldt ons dat het nog niet getest is op varroa maar het zou wel werken???
Je kan beginnen met een beetje meer info misschien, is maar een idee hoor.

groeten,
Dirk

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door A.A. Staals » zo 21 mar 2010, 16:53

Ronald

Om het middel toegelaten te krijgen moet je niet deze weg bewandelen.
Dat er geen interesse is zegt misschien al genoeg.

ad staals

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » zo 21 mar 2010, 18:50

Dirk C schreef:
Het zou misschien al helpen indien je ook vermeld hoe jullie producten werken.
Werk je met etherische oliën, werk je met 'geneesmiddelen', je moet ons niet kwalijk nemen da we hier sceptisch tegenover staan maar in het verleden is er reeds dikwijls eureka geroepen. In de praktijk blijkt echter nog niets effectief te helpen.
Je meldt ons dat het nog niet getest is op varroa maar het zou wel werken???
Je kan beginnen met een beetje meer info misschien, is maar een idee hoor.

groeten,
Dirk


Goedenavond Dirk,

Met de scepsis heb ik absoluut geen problemen, die had ik in het begin ook, echter tot op de dag van vandaag heeft de ontwikkelaar het iedere keer bij het juiste eind gehad.

Hoe werkt het:

1) het snelwerkende produkt is een produkt dat bij contact met de mijten, en/of de eitjes van bijvoorbeeld de wasmot hun werk doen. Dit kan op de bijen en de raten verneveld worden en zullen daar werkzaam zijn. Het bestaat ruim uitgelegd uit plantaardige oliën en extracten van plantaardige stoffen. De oliën zijn echter omgezet waardoor ze in water oplosbaar is. De aanbevolen mengverhouding is 1 op 200. ( 5cc per liter). Het is niet gevaarlijk voor de mens,de bij of het broed en kan daarom gedurende het jaar gebruikt worden.

Misschien tijdens de vorst niet vanwege de afkoeling, maar daar hebben jullie betere expertise in.

2) het tweede product werkt meer van binnenuit. Hierbij moet er tijdens het "bijvoeren" of verzorgen van drinkwater het product toegevoegd worden. Het werkt dan van binnen waarbij het zorgt voor vernietiging van verkeerde bacteriën, schimmels e.d. Door de verbetering van de darmflora zal de bij ook sterker worden en zich beter kunnen herstellen van moeilijke tijden. De verhouding is per liter water 10 druppels.

Na berichten uit het veld kunnen wij eventueel nog wel kleine aanpassingen doen die de werking verder zullen verbeteren, maar dat is ver vooruitkijken.

Met vriendelijke groeten,

Ronald

ACE
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ik stel mij hier even voor

Bericht door ACE » zo 21 mar 2010, 19:08

A.A. Staals schreef:
Ronald

Om het middel toegelaten te krijgen moet je niet deze weg bewandelen.
Dat er geen interesse is zegt misschien al genoeg.

ad staals


Ad,

Wat bedoel je met toegelaten worden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten