Varroatolerantie: de discussie opnieuw?

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Ed Pieterse
Berichten: 346
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Varroatolerantie: de discussie opnieuw?

Bericht door Ed Pieterse » ma 11 feb 2002, 09:17

Hallo Hennie,
Inmiddels heb ik contact gehad met Celle en ontdekt dat Otto Boecking waarschijnlijk politiek (dat zeg ik) is bezig geweest en niet wetenschappelijk. Een eerste reactie was ten minste een uitroep van "Dat is niet waar". Ik heb ze een uitdraai gegeven van de discussie op het forum.
Weet je zeker, dat wat je hebt opgeschreven authentiek is?
Ed

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Varroatolerantie: de discussie opnieuw?

Bericht door Oude Essink » ma 11 feb 2002, 18:17

Hallo Ed,
Ik begrijp, dat jij er vanuit jouw positie meer van wilt weten en Celle gebeld hebt; daar zit je bij de bron in ieder geval van de lezing van Otto Broecking.
Ik sta voor mijn verslag; mijn Duits is passief redelijk goed; de lezing ging gepaard met een fantastische powerpoint presentatie; waarin o.a. die eileggende kip goed haar best deed. daarnaast beschik ik over een korte samenvatting van de lezing uit het Programmaheft; waarin hij de Primorsky niet met name noemt: wel de bijen die je van verre haalt en in zijn lezing kwamen toen de Primorskys als voorbeeld; uiteraard opnieuw in de discussie terugkerend.Mijn verslag is in overeenstemming daarmee.
Gecombineerd met de twee voorafgaande lezingen heb ik de overtuiging gekregen, dat wij het bij huis moeten zoeken en dat wij poetsgedrag als belangrijke factor maar even op een zijspoor moeten zetten. Het is gebruikelijk dat in het Deutsches Bienen journal, nu kortweg Bienen, een uitdraai van de lezingen komt.
Op jouw verzoek wil ik wel een uitdraai van zijn eigen samenvatting van zijn lezing geven, maar ik ben daar niet zo goed in; overtikken begin ik niet aan.
hennie oes

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten