Stoomwassmelter

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
michielsen.herman
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 jan 2002, 10:51
Locatie: Belgium
Contacteer:

Stoomwassmelter

Bericht door michielsen.herman » za 02 mar 2002, 08:51

Afgelopen maand heb ik een stoomwassmelter ineengeknutseld,volledig in inox.
watergedeelte onderste van een biervat,bovenste van een boiler 120 L. de korf in inox gaas tit wordt in boiler geschoven.
de inox gekocht van een schroothandel in de buurt kostprijs ongeveer 1,20 euro
Dit alles in elkaar gelast en geknutseld met vallen en opstaan,en met de gedachte zou dit wel marcheren.donderdag avond de premieire het proefstoken.
99 ramen uitgesneden vol wasmod deze komen van jaren verzamelen in plastiek zakken.de uitgesneden was in uien zakken gestoken totaal 5 stuks en per twee in korf en het spektakel kon beginnen. 10liter water in biervat,gasbek propaan bij ons varkensbek genoemd en vooruit de vlam erin of eronder liever. de spanning steeg na 10 minuten begon het stilaan te lekken ui de buis onderaan boiler gelast,de opvang in plastiek kommetjes van frituurhandel 2 liter. Mijn eerste gedacht amai als dat was is het is just vuile olie.
De opgevangen smurie opeengestapeld in seberger kasten om dit langzaam te laten afkoelen.
Gisteren vrijdagavond de verassing schone eigele was,onder de was zwarte bruinesmuriewa,ter.al de kommetjes uitgepakt en propergespoeld en weging.
totaalgewicht 8,219 Kgr ik had maar de helft verwacht.
Een dezer dagen dit prachtig product hersmelten met behulp van oxaalzuur.350 gr.op 5 Kgr. was heb ik mij laten wijsmaken.
De maand bebruari is weeral geslaagd,het is toch een prettige ervarig dit te mogen memaken.Wat is het toch een mooie stiel het imkerzijn,met vallen en opstaan,en hoop elke imker dit te mogen beleven
imkergroeten HMO

herman michielsen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten