Mieren verjagen anno 1900

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
Els Kleijnendorst
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mieren verjagen anno 1900

Bericht door Els Kleijnendorst » ma 04 mar 2002, 21:48

In het augustusnummer 1900 stonden enkele tips om mieren te verjagen (en wellicht ook de imker).

Antwoord op vr.11. (Juli 1900)
Het beste middel, dat ik ken om de mieren uit den bijenstal te verdrijven is het volgende: Men zoekt het nest van de mieren op en legt daarin een dooden visch wanneer de visch tot ontbinding overgaat, verdwijnen de mieren als van zelfs; dit eenvoudige middel heb ik reeds verscheidene malen toegepast en met de beste resultaten.
H. Hendriks, Hengeloo, Juli, 1900

Antwoord op vr.11. (Juli 1900)
Op No. 11 in Uw "Maandschrift voor Bijenteelt" is dienende, dat het beste, zekerste en goedkoopste middel om de mieren te verdijven, bij een paardenvilder of slachter den hoef of een gedeelte er van te halen en dit te leggen op de plaats, waar de mieren komen. Ge zult er dan weldra van bevrijd zijn. Dit geldt ook voor snoep- of suikerwinkels. enz. Alhier heeft men de proef op de som, mogelijk dus ook op andere plaatsen.
J., Deurne.

philip charpentier
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 mar 2002, 09:57
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Mieren verjagen anno 1900

Bericht door philip charpentier » di 12 mar 2002, 11:34

Ik voer thuis jaarlijks mijn huismieren extra bij...
Die zijn daar al 12 jaar terug op dezelfde plaats en hebben nooit schade aangericht behalve de deurplint die ik hun heb afgestaan.
Spijtig dat het zo moeilijk is in de natuur mierenpreparaten en mierprodukten te oogsten....
Philip

Philip Charpentier

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten