thymovar

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
arwin
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 28 apr 2002, 20:26
Imker sinds: 2001
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

thymovar

Bericht door arwin »

beste mede imkers

ik heb een vraagje weet iemand hoe thymovar
werkt en of het wel echt goed werkt tegen de veroa mijt
ik heb in het bijen blad er wat van gelezen maar in
half augustus moet er al een behandeling met thymovar
worden uitgevoerd maar dan staan mijn bijen
nog op de heide weet iemand hoe ik het dan kan doen ???

groeten Arwin
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: thymovar

Bericht door Hans van der Post. »

Ik heb geen ervaring met Thymovar het heel nieuw ik heb een scan gemaakt van de "wervende" folder die ik het juni nummer van het maandblad Bijen aantrof.
Hans.

Thymovar®
* Vóór een natuurlijke onderdrukking van de Varroamijten in bijenvolken
*.Eenvoudige toediening door plaatjes op de ramen te leggen
* Natuurlijk, veilig en geen gedoe met zuren etc.
* Als diergeneesmiddel geregistreerd
Samenstelling: De plaatjes bestaan uit een textielprodukt dat als drager een etherische olie bevat.

Eigenschappen: Door de verdamping van de etherische olie uit de plaatjes ontstaan er in de bijenkast concentraties van de vluchtige olie die voor de Varroamijten giftig zijn, maar door de bijen goed worden verdragen. De mijten in het broed reageren niet op de Thymovar. Daarom dienen de Thymovar plaatjes gedurende een periode van 3-4 weken op de ramen te blijven liggen.