biologie over de varroamijt

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
bee_gurl
Berichten: 10
Lid geworden op: do 31 okt 2002, 15:34
Locatie: Netherlands
Contacteer:

biologie over de varroamijt

Bericht door bee_gurl » wo 18 dec 2002, 14:30

ik zoek al een tijdje naar informatie over de varroamijt. ik kan wel informatie vinden over de bestrijding maar niet over het dier zelf. dat is nodig voor mijn profielwerkstuk. Ik ben bijna klaar, 20 januari wordt het ingeleverd. weet iemand een goede link of een goed boek?

Alvast heel erg bedankt!!!

marjolijn

zoem zoem zoemetje ik ben een bij ik zoek een bloemetje

Ria van den Berg
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 24 nov 2000, 00:00
Locatie: Canada
Contacteer:

Re: biologie over de varroamijt

Bericht door Ria van den Berg » do 19 dec 2002, 03:23

Ik heb net het boek "Mites of the Honeybee" gekregen. Er staat een hoofdstuk in "Biology and Life History of Varroa Mites". Ik ben nog niet bij dat hoofdstuk, maar er zijn veel literatuurverwijzingen, o.a. naar werk van Beetsma, Boot, Calis, Driessen, Sisselaar en Zonneveld, allemaal Nederlanders. Die mannen (ik weet dat Beetsma is overleden) kunnen je wel verder helpen. Het boek is samengesteld door Thomas C. Webster en Keith S. Delaplane, uitgegeven bij Dadant http://www.dadant.com in de V.S.

vanuit de Peace River Vallei, Ria van den Berg

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: biologie over de varroamijt

Bericht door Piet Jager » do 19 dec 2002, 17:02

Ook in het boekje "Gezonde Bijen?", een speciale uitgave uit 1990 van de gezamenlijke bonden ABTB, ANI, NCB en VBBN, staat een hoofdstuk van ca 10 A-5jes over Varroase (structuur en ontwikkeling in het volk, etc)

!Piet

Gebruikersavatar
croy
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 25 mar 2002, 18:46
Imker sinds: 1995
Aantal volken: 35
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: noord Brabant NL
Contacteer:

Re: biologie over de varroamijt

Bericht door croy » do 19 dec 2002, 19:02

Kijk maar op deze site http://www.hivetool.com/naba/ Hierop staan diverse filmpjes over varroamijt
succes
Croy

ik zoek al een tijdje naar informatie over de varroamijt. ik kan wel informatie vinden over de bestrijding maar niet over het dier zelf. dat is nodig voor mijn profielwerkstuk. Ik ben bijna klaar, 20 januari wordt het ingeleverd. weet iemand een goede link of een goed boek?

Alvast heel erg bedankt!!!

marjolijn

zoem zoem zoemetje ik ben een bij ik zoek een bloemetje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten