De Pseudoschorpioen

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Ed Pieterse
Berichten:346
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: De Pseudoschorpioen

Bericht door Ed Pieterse » zo 23 apr 2006, 22:46

JP schreef:
Worden de chitine pantsers van overjarige koninginnen aangetast??? Tja vele verhalen doen te ronden hierover. Wat van de accumulatie van organische zure in was? Resistentie van de varroa?
Hoe je het ook wend of keert in onze BEhandeling zit ook zeker een aandeel MIShandeling


Er gaan inderdaad verhalen rond (in Duitsland) dat de behandelsoort tegen Varroa invloed heeft op de sterfte van bijenvolken. Met name mierenzuur zou een oorzaak kunnen zijn van beschadiging van de voelsprieten en oculie (de 3 oogjes op de kop) en bijen die uitvliegen komen niet meer terug. Ik heb mijn twijfels, want dan zouden ook de mijten daar last van moeten hebben.

Het is natuurlijk wel zo dat niet behandelen ook een soort mishandelen is. Tijdens testen heb ik volken ten onder zien gaan aan de Varroa, maar dat is geen plezierige ervaring.

Er zijn meer bestrijdingsmiddelen, die niet zo lekker zijn. Tijmolie als natuurprodukt aangeprezen is ook niet zo gezond. Alles hangt natuurlijk af van de toegepaste concentratie.
Ik heb in mijn vorige beroep wel eens tanken gezien die vol Cashewnut olie (natuurprodukt) hadden gezeten, maar dat tast zelfs ijzer in flinke mate aan.

Ed Pieterse

Gosse
Berichten:69
Lid geworden op:do 16 dec 2004, 13:53
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De Pseudoschorpioen

Bericht door Gosse » di 02 mei 2006, 17:25

Straks is het zo dat je mijten moet kweken om je schorpioenen in leven te houden.[8D]

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: De Pseudoschorpioen

Bericht door Hennie Peters » di 02 mei 2006, 18:15

We kweken nu toch al bijen om de mijten in leven te houden [}:)]

groet,
Hennie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten