oxaalzuurverdamper

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
kreydt
Berichten:319
Lid geworden op:zo 13 mar 2005, 22:11
Locatie:Belgie
Contacteer:
oxaalzuurverdamper

Bericht door kreydt » do 02 jun 2005, 22:23

vandaag zie ik in het reclameblaadje van de Aldi een aanbieding van een electrische verdamper voor muggenbestrijding en dit voor de prijs van 2.49 Euro. Zou dit ding niet te gebruiken zijn om oxaalzuur te verdampen? Heeft iemand er al mee geexperimenteerd? Zo ja zou het een goedkoop alternatief zijn want ik vind dat de aangeboden verdampers duur zijn.

kg

buckfast_beekeeper
Berichten:478
Lid geworden op:vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: oxaalzuurverdamper

Bericht door buckfast_beekeeper » do 02 jun 2005, 22:52

Ken het toestel niet. Denk dat de temperatuur te laag zal zijn. De meeste verdampings systemen voor muggen die ik ken worden maar iets meer dan hand warm. Dat is te laag. Vind het ook triki om te experimenteren met oxaalzuur. Als de temperatuur te hoog is krijg je andere effecten dan met een verdamper op de juiste temperatuur. Is de temperatuur te laag zal het oxaalzuur niet sublimeren. De chemicussen onder de imkers kunnen hier waarschijnlijk meer over vertellen.



mvg

buckfast_beekeeper

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: oxaalzuurverdamper

Bericht door Piet Jager » vr 03 jun 2005, 12:57

Theo schrijft: "Vind het ook triki om te experimenteren met oxaalzuur"
Dag Theo,

Uit de context begrijp ik ongeveer wat dat betekent, maar wat betekent dat precies. Is dat een speciale Belgische uitdrukking of is het jongeren taal. Zelf ben ik niet zo piep meer, maar door vragen ben ik altijd wijzer geworden! tri=teveel risico / ki=kijken.
Triki betekent dus gewoon: "Er komen teveel risico's bij kijken"

!Piet

buckfast_beekeeper
Berichten:478
Lid geworden op:vr 29 apr 2005, 20:05
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: oxaalzuurverdamper

Bericht door buckfast_beekeeper » vr 03 jun 2005, 20:03

Piet Jager schreef:
Theo schrijft: "Vind het ook triki om te experimenteren met oxaalzuur"
Dag Theo,

Uit de context begrijp ik ongeveer wat dat betekent, maar wat betekent dat precies. Is dat een speciale Belgische uitdrukking of is het jongeren taal. Zelf ben ik niet zo piep meer, maar door vragen ben ik altijd wijzer geworden! tri=teveel risico / ki=kijken.
Triki betekent dus gewoon: "Er komen teveel risico's bij kijken"

!Piet
Dat heb je goed begrepen Piet. Wordt hier onder computeraars veel gebruikt voor zaken die risico vol zijn. Zoals bezoekjes aan Kazaa ed.
Ben trouwens ook niet echt piep meer. Laat ons zeggen dat er reeds een 4-tje voorstaat.


mvg

buckfast_beekeeper

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten