Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
FlorisN
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 00:43
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door FlorisN » za 07 jun 2014, 14:16

Ik ben van mening dat het door het gebruik van mobiele netwerken komt. Er komt steeds meer straling in de lucht en wij mensen vragen steeds meer van het elektriciteitsnetwerk. Ik heb een stukje gevonden wat dit onderbouwd.

"Het ziet er naar uit dat de signalen van mobiele telefoons, er de oorzaak van zijn dat bijenvolken over de hele wereld massal uitsterven, zo toont nieuw wetenschappelijk onderzoek aan.

In het eerst experiment van dit soort, plaatste een bijenexpert een mobiele telefoon onder een bijenkorf en ging vervolgens over tot het minutieus volgen van de reacties van de werkbijen. Het was al snel duidelijk dat de bijen het verschil konden opmaken tussen signalen ván de telefoon naar buiten, en signalen van buiten naar deze mobiele telefoon toe. De bijen respondeerden door het uitstoten van hoge piepsignalen, die normaliter alleen worden gebruikt voordat de bijen uitzwermen naar buiten."

Het hele artikel kun je hier lezen: http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/mob ... jensterte/

A.A. Staals
Berichten: 2703
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds: 1957
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door A.A. Staals » za 07 jun 2014, 15:16

FlorisN schreef:Ik ben van mening dat het door het gebruik van mobiele netwerken komt.[/url]
Dan heb jij vast (als eerste?) je mobieltje weggedaan. :be5:
ad staals

Gebruikersavatar
Imkerij Witharen
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 23:38
Imker sinds: 1977
Aantal volken: 19
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Witharen
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door Imkerij Witharen » za 07 jun 2014, 15:57

Tja, ik heb dat bericht ook al eens eerder voorbij zien komen.
Als test heb ik toen een volk open gemaakt, de telefoon op de raten gelegd en heb een (vrij lang gesprek) gevoerd op de speaker (handsfree)
Ik heb mijn bijen op grote afstand van een GSM paal staan, dus de telefoon staat 'vol gas' te geven qua zendvermogen.

Wat schetst mijn verbazing? Er gebeurd niets. na verloop van enkele minuten komen de bijen weer terug (rook bij openen vd kast) en hangen over de rand van de kast, maar ook over de telefoon. Ik heb dus géén effect kunnen merken. Blootstelling aan meer en grotere zendvermogens lijkt mij niet van toepassing, omdat dit geen logische verklaring zou zijn voor de vele volken door het land op afgelegen plaatsen en voor het fenomeen verdwijnziekte.
Ook de grootte van een bij t.o.v de golflengte (950MHz = 31 cm 1800MHz = 16,6cm) is voor mij géén om GSM als dader aan te wijzen. (directe resonantie)

(redenering op de JBF methode (Jan Boeren Fluitjes)

Jannes

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door Bok » za 07 jun 2014, 16:50

Ik heb vergelijkbare berichten via via van mijn voor voor grootouders gehoord.

Het was algemeen gedachtegoed dat stoomtreinen ongezond waren. Een mens is niet gebouwd om 30 km/h te rijden.
Als je dit zou doen zou je zeker een hersenaandoening van de snelheid krijgen. :wink:
groet,

Peter

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 731
Lid geworden op: di 18 feb 2003, 21:23
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door willem » za 07 jun 2014, 17:15

Bok schreef:Ik heb vergelijkbare berichten via via van mijn voor voor grootouders gehoord.

Het was algemeen gedachtegoed dat stoomtreinen ongezond waren. Een mens is niet gebouwd om 30 km/h te rijden.
Als je dit zou doen zou je zeker een hersenaandoening van de snelheid krijgen. :wink:
Ik ben bang dat jou voorvaderen (en moederen natuurlijk) alsnog gelijk krijgen Bok, hoeveel mallooten lopen er niet rond op onze wereld, dat moet haast wel aan hoge snelheden liggen.Ga maar na brommers auto's, racefietsen en ga maar door. Nee ik weet het wel hoor, er ligt hier nog een enorm terrein braak voor de (jonge)onderzoeker.
Groeten, Willem :violin:

FlorisN
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 00:43
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door FlorisN » za 07 jun 2014, 20:35

A.A. Staals schreef: Dan heb jij vast (als eerste?) je mobieltje weggedaan. :be5:
ad staals
Haha, nee :cool:
Imkerij Witharen schreef:Tja, ik heb dat bericht ook al eens eerder voorbij zien komen.
Als test heb ik toen een volk open gemaakt, de telefoon op de raten gelegd en heb een (vrij lang gesprek) gevoerd op de speaker (handsfree)
Ik heb mijn bijen op grote afstand van een GSM paal staan, dus de telefoon staat 'vol gas' te geven qua zendvermogen.

Wat schetst mijn verbazing? Er gebeurd niets. na verloop van enkele minuten komen de bijen weer terug (rook bij openen vd kast) en hangen over de rand van de kast, maar ook over de telefoon. Ik heb dus géén effect kunnen merken. Blootstelling aan meer en grotere zendvermogens lijkt mij niet van toepassing, omdat dit geen logische verklaring zou zijn voor de vele volken door het land op afgelegen plaatsen en voor het fenomeen verdwijnziekte.
Ook de grootte van een bij t.o.v de golflengte (950MHz = 31 cm 1800MHz = 16,6cm) is voor mij géén om GSM als dader aan te wijzen. (directe resonantie)

(redenering op de JBF methode (Jan Boeren Fluitjes)

Jannes
Hmmmm....dat is interessant.
....en het mysterie blijft bestaan.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door maartenkleijne » za 07 jun 2014, 21:35

Sommige mensen zijn 'hoog-gevoelig' voor GSM en wifi straling.

Interessant onderzoek daarover heb ik gelezen.
Als je die 'hoog-gevoelige' mensen in een ruimte brengt waar een wifi apparaat staat met een groen lampje krijgen ze acuut de gevreesde klachten, ongeacht of het apparaat ook werkelijk stralen afgeeft.
Als je dan de straling uitzet zonder dat het groene lampje uitgaat blijven de klachten doorgaan, maar als je het groene lampje uitzet terwijl de straling doorgaat verdwijnen de klachten binnen minuten.
En als je gewoon de stekker uit de wifi trekt verdwijnen de klachten onmiddellijk.

Dus de klachten worden veroorzaakt door de gedachte aan straling maar niet door straling.

Ik wed dat bijen niet ziek kunnen worden door aan straling te denken.............
gr,
m

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte in Noord Amerika

Bericht door Bok » zo 08 jun 2014, 14:53

maartenkleijne schreef:Sommige mensen zijn 'hoog-gevoelig' voor GSM en wifi straling.

Interessant onderzoek daarover heb ik gelezen.
Als je die 'hoog-gevoelige' mensen in een ruimte brengt waar een wifi apparaat staat met een groen lampje krijgen ze acuut de gevreesde klachten, ongeacht of het apparaat ook werkelijk stralen afgeeft.
Als je dan de straling uitzet zonder dat het groene lampje uitgaat blijven de klachten doorgaan, maar als je het groene lampje uitzet terwijl de straling doorgaat verdwijnen de klachten binnen minuten.
En als je gewoon de stekker uit de wifi trekt verdwijnen de klachten onmiddellijk.

Dus de klachten worden veroorzaakt door de gedachte aan straling maar niet door straling.

Ik wed dat bijen niet ziek kunnen worden door aan straling te denken.............
Helemaal mee eens. Als extra aanvulling is het misschien handig om eens over de volgende stelling na te denken.

Van uitlopende bijen om je heen blijf je gezond.
Hoe meer cellen een bij ziet uitlopen hoe ouder hij wordt.
groet,

Peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten