bijensterfte

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door Hans van der Post. » do 10 jul 2014, 23:43

kor schreef:
Hans van der Post. schreef: Kor je loopt ruim een jaar achter de laatste bijdragen is van 12 april 2013
Ok, dan zou ik zeggen, verwijder alle forumposts van meer dan een jaar oud. Tenzij dit forum een archief-functie heeft, en in dit geval lijkt het me zinnig dat er ook op oude berichten gereageerd kan worden.
Sommige zaken zijn achterhaald.............. en er zijn ook formers die geen bijen meer houden enof overleden zijn!! :evil:
En dan wil jij dat die dan op jou reactie reageren? :whistle:
Je moet niet meer reageren op zaken van een jaar geleden.
Begin dan een nieuwe topic met het zelfde onderwerp en zet de link van het oude onderwerp er bij.
!Hans.

kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door kor » vr 11 jul 2014, 00:05

Hans van der Post. schreef: Sommige zaken zijn achterhaald.............. en er zijn ook formers die geen bijen meer houden enof overleden zijn!! :evil:
En dan wil jij dat die dan op jou reactie reageren? :whistle:
Je moet niet meer reageren op zaken van een jaar geleden.
Begin dan een nieuwe topic met het zelfde onderwerp en zet de link van het oude onderwerp er bij.
Wat een vreemde reactie.
  • Dit item is ontzettend actueel. Het lijkt me belangrijk dat deze update hier even vermeld wordt, als tegengif tegen dit soort tendentieuze berichten.
  • De leeftijd van een forum-post heeft niks te maken met de leeftijd van forum-leden

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door petro » vr 11 jul 2014, 08:01

Reactie is niet zo vreemd en duidelijk uitgelegd.
Als je vindt dat het zo actueel is(meer als een jaar geen reactie?) wat is er dan op tegen om een nieuw topic over het onderwerp te beginnen?
Petro.
kor schreef:
Hans van der Post. schreef: Sommige zaken zijn achterhaald.............. en er zijn ook formers die geen bijen meer houden enof overleden zijn!! :evil:
En dan wil jij dat die dan op jou reactie reageren? :whistle:
Je moet niet meer reageren op zaken van een jaar geleden.
Begin dan een nieuwe topic met het zelfde onderwerp en zet de link van het oude onderwerp er bij.
Wat een vreemde reactie.
  • Dit item is ontzettend actueel. Het lijkt me belangrijk dat deze update hier even vermeld wordt, als tegengif tegen dit soort tendentieuze berichten.
  • De leeftijd van een forum-post heeft niks te maken met de leeftijd van forum-leden

kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door kor » vr 11 jul 2014, 08:40

petro schreef:Reactie is niet zo vreemd en duidelijk uitgelegd.
Als je vindt dat het zo actueel is(meer als een jaar geen reactie?) wat is er dan op tegen om een nieuw topic over het onderwerp te beginnen?
Petro.
Er is geen verband tussen de actualiteit van een onderwerp in het nieuws aan de ene kant en het feit of er al dan niet forumleden reageren aan de andere kant. Dit onderwerp is ontzettend actueel, en de reacties van destijds ook.

Dus als ik het begrijp moet ik de hele handel knippen en plakken naar een nieuw topic? Dat lijkt me overbodig werk, en verwarrend. Nu krijg je bij een zoekactie in de toekomst alles onder één topic te zien en is het verloop begrijpelijk. Als er ergens al een nieuw topic gestart had moeten worden, was het daar waar Tennekes in dit topic geïntroduceerd werd.

Het gaat mij erom dat er even een weerwoord wordt gegeven op woorden als “kwakdenken” en “pseudowetenschap”.

Misschien moeten we een nieuw topic starten waarin we behandelen of er een nieuw topic gestart zou moeten worden als we een reageren op een oud topic. Terwijl het eigenlijk over Greenpeace ging.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door Bart de Coo » vr 11 jul 2014, 09:41

Kor,

Geef vooral een weerwoord op mijn mening dat het geschrijf van Tennekes riekt naar kwakdenken. Toch heb ik daar een helder argument voor gegeven: álle milieu-ellende lijkt Tennekes toe te schrijven aan één enkele oorzaak. Spreek dat vooral tegen. Maar als ik een standpunt verkondig en daar een helder argument voor geef, dan is het epitheton 'tendentieus' misplaatst. 'Tendentieus' betekent in mijn perceptie vooral dat je door middel van halve rederingen en drogredeneringen probeert mensen op je hand te krijgen. 'Tendentieus' is voor mij bijna synoniem met 'suggestief' en 'demagogisch'. (Dat is nou net wat ik Tennekes eigenlijk verwijt.) Als ik dat goed gezien heb, dan voel ik mij om bovenstaande redenen niet aangesproken door de term 'tendentieus'. Zo kun je mijn opvatting onmogelijk beschrijven.

Groet,

Bart

kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door kor » vr 11 jul 2014, 10:29

Ok, hierbij spreek ik tegen dat Tennekes alle milieu-ellende toeschrijft aan één enkele oorzaak. En verder voel jij je niet aangesproken dus dan heeft verder discussieren geen zin en kunnen we dit topic sluiten, en een nieuwe openen.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door Bart de Coo » vr 11 jul 2014, 10:40

Kor,

Ik voel me niet aangesproken door de term 'tendentieus'. Dat is alles. Discussieer vooral verder.

Bart

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door petro » vr 11 jul 2014, 10:50

Ok,ik laat me verleiden tot nog één reactie!
Over welk onderwerp het gaat,actueel of niet.
Het is voor iedereen mogelijk op oude topics te reageren(ook een jaar of langer na laatst geplaatste reactie).
Het is echter wat betreft overzichtelijkheid een stuk netter om daarvoor een nieuw topic te openen met verwijzing naar het oude!
Geen geplak of geknip (zoals even terug beschreven)maar een simpele verwijzing.
Voor diegenen die het topic zo verschrikkelijk actueel :whistle: vinden toch een prachtige oplossing?!
Ik ga naar mijn bijen. :D
Petro

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door Hans van der Post. » vr 11 jul 2014, 11:06

petro schreef:Ok,ik laat me verleiden tot nog één reactie! [.................]
Ik ga naar mijn bijen. :D
Petro
Ik ook! :be3:
!Hans.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: bijensterfte

Bericht door Bart de Coo » vr 11 jul 2014, 11:55


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten