Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Pol
Berichten:22
Lid geworden op:di 11 jun 2013, 21:36
Contacteer:
Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door Pol » di 20 jan 2015, 10:09

Dag iedereen

Tijdens de feestdagen had ik mijn voorraad beevital hiveclean wat onderschat.
Mijn vertrouwde imkerhandel was in verlof dus heb ik maar online gezocht.
Via imkershop.nl bestelde ik volgend product :
http://imkershop.nl/verzorging-bestijdi ... clean.html

Enkele dagen later viel het in mijn brievenbus, maar zag het er net iets anders uit :
https://www.dropbox.com/sc/bmdq9rvw90er ... -uNKLQozUa
Geen officeel etiket, geen batchnummer, geen vervaldatum.

Even de imkershop gecontacteerd , met deze reactie :

Beste Pol,

Wij bestellen de flesjes bij onze leverancier zonder etiket om ons eigen etiket er op te kunnen bevestigen. Op de standaardetiketten staat namelijk de naam van producent en/of leverancier en de informatie die u apart bijgeleverd heeft gekregen en die wij als standaardinformatie meeleveren.

Niet eerder kregen wij deze vraag van klanten. We zullen bij onze volgende zending gelijk batchnummer en vervaldatum opvragen om op het etiket te kunnen vermelden!

Op mijn site staat wel een fles met etiket omdat dit exact hetzelfde product is. Ik kan onze leverancier benaderen om vervaldatum en batchnummer van onze levering aan jou op te vragen.

En wil je de BeeVital liever niet houden? In dat geval kunnen we je een retourlabel toezenden waarmee je het product retour kunt zenden.


Heb je nog vragen? Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

------------


_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Toch even de officiële fabrikant gecontacteerd, het leek me niet pluis te zitten.

Dear Pol,

thank you very much for your information. This is of course an strictly illegal way of distributing our product BeeVital HiveClean. As this shop is not supplied directly by BeeVital, and as we don’t know what is inside this bottle (product, batch number, expiry date …), I strongly recommend to not use this product on your bees.

We will contact you again later when we have more information.

Thank you for your attention.


Bon, wat moet ik hiermee?
Dit lijkt me sowieso niet in orde.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door m.kolsters. » di 20 jan 2015, 11:19

Gewoon gebruiken en als er wat mis gaat kan je hem aansprakelijk stellen,
ik laat er de gewone etiketten op zitten dan kunnen ze mij niet lastig vallen.
Tinus Kolsters

johan
Berichten:508
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 20:37
Imker sinds:2013
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Antwerpen, België
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door johan » di 20 jan 2015, 12:32

Het lijkt me niet verboden om een prduct in groot volume aan te kopen om het vervolgens in kleinere hoeveelheden verder te verkopen. Natuurlijk dient in dat geval de nodige informatie ook overgebracht te worden op de nieuwe verpakking.
Ik weet niet of een bedrijf zoals het bovengenoemde zich met vervalsing (verdunning, ...) zou inlaten, maar het kan natuurlijk altijd. De reactie van de shop lijkt me ter goeder trouw, maar de producent heeft wel een punt (die zou natuulijk ook liever zien dat zijn product in de originele verpakking en in kleine verpakkingen wordt verkocht aan de consument)..

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door Hans van der Post. » di 20 jan 2015, 13:17

Als je een merknaam gebruikt verwacht je ook dat het is wat het merknaam - HiveClean - onderschrijft op het etiket.
Het ook heel merkwaardig dat een product met eigen verpakking zonder het officiële etiket wordt aangeboden waar geen gespecificeerde inhoud wordt vermeld. DIT MAG NIET!
!Hans.

Huub'81
Berichten:10
Lid geworden op:ma 19 jan 2015, 21:43
Imker sinds:2013
Bijenras(sen):Carnica en bastaard
Locatie:Haarlo
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door Huub'81 » di 20 jan 2015, 21:13

Dit is volgens mij niet de eerste keer dat er melding wordt gemaakt dat er 'gesjoemeld' wordt met bee-vital. Zoals al eerder genoemd, goed op het orginele label letten, de juiste producent en natuurlijk de houdsbaarheid datum. Ik vind het een mooi product.

peter-koi
Berichten:424
Lid geworden op:ma 02 mar 2009, 19:19
Imker sinds:2014
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Nieuw lekkerland.
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door peter-koi » wo 21 jan 2015, 05:37

Ik heb het ook gebruikt van de zomer,is niets mis mee denk ik,het werkte goed.Verder eigenlijk nooit bij nagedacht,tot nu dan.

Groet Peter.

Gebruikersavatar
nick
Berichten:109
Lid geworden op:za 29 nov 2014, 20:34
Imker sinds:2013
Aantal volken:12
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:belgie
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door nick » wo 21 jan 2015, 09:40

Hallo .Ik heb ook al besteld gehad bij de imkershop .Zeer goede service en heeft materiaal die een ander niet heeft .Alleen kan ik wel vertellen dat de imkershop de hive clean niet in het groot aankoopt.Ik vroeg onlangs nog dat ze de verpakkingen hive clean konden krijgen van 5l .Deze bestaan ook. Maar konden ze niet aan geraken .Dus ik twijfel enorm hard of het hier wel duidelijk over het origineel product gaat .En ook dat ze rechtstreeks aankopen .
mvg

smile
Berichten:109
Lid geworden op:do 13 okt 2005, 15:13
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door smile » wo 21 jan 2015, 18:34

Beste Pol/K en lezers,

Naar aanleiding van de bovenstaande mail hebben wij de interne procedure omtrent BeeVital hiveclean aangepast. We hebben als Imkershop besloten voortaan de originele etiketten te gebruiken. Dit om aan te tonen dat het een authentiek product betreft.

Daarnaast wil ik je er nogmaals op attenderen dat je jouw fles kosteloos retour mag/mocht zenden (‘En wil je de BeeVital liever niet houden? In dat geval kunnen we je een retourlabel toezenden waarmee je het product retour kunt zenden.’ Mail 2 januari 2015) omdat we enige twijfel bespeurden in je mail.

Later in je posting geef je aan ‘Dit lijkt me sowieso niet in orde.’ We bieden daarom nogmaals aan dat we je fles retour nemen mocht je twijfel hebben.

Namens,
Imkershop.nl

Gebruikersavatar
nick
Berichten:109
Lid geworden op:za 29 nov 2014, 20:34
Imker sinds:2013
Aantal volken:12
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:belgie
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door nick » wo 21 jan 2015, 18:55

Begrijp wel als je zo iets in je bus krijgt dat je ook wel hard twijfelt over de echtheid en of het dan wel of niet verdunt is .Als ik zo wat kan terug vinden op duitse forums word er vooral gesjoemeld met het verdunnen er van .De doorschijnende plastic folie zou nog rond het flesje moeten zitten als je het aankoopt. Begrijp niet waarom de imkershop niet gewoon het flesje origineel laat met de plastic folie. En er dan gewoon een sticker op plakt met hun label .Dan weet je zo ook dat het van de imkershop komt.
Maar Ik vind wel mooie tegemoetkoming van de imkershop om een retourlabel toe te zenden waarmee je het product retour kunt zenden .
Bestel soms wat spullen daar en tot nu toe over de kwaliteit en service zeker niet te klagen .
Mvg

petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Gesjoemel? Beevital Hiveclean via imkershop.nl

Bericht door petro » do 22 jan 2015, 08:30

Oke,zeker niet "gewoon"gebruiken zoals eerder aangegeven.
Dit product hoort gewoon verkocht te worden zoals de oorspronkelijke leverancier het verkoopt,met het etiket wat er op hoort!
Laat ik er even op wijzen dat het product maar 6 maanden houdbaar is en dat de fabricage datum er op hoort te staan!!!!!
Verder geven de mensen die het gemaakt hebben duidelijk aan dat het verkocht dient te worden volgens hun voorschriften.Als er doorverkopers zijn die daar
verandering in (aan)brengen,zijn die dus FOUT bezig!!!!!! :evil:
Petro

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten