varroa gate

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
peter34
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 20 jun 2014, 20:06
Imker sinds: 1999
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

varroa gate

Bericht door peter34 » di 01 nov 2016, 13:22


BBBeez
Berichten: 120
Lid geworden op: di 27 feb 2007, 17:26
Imker sinds: 2007
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica (beebreed)
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: varroa gate

Bericht door BBBeez » di 01 nov 2016, 16:09

Apart. Ik heb mijn twijfels bij dit product. Ik vraag me toch af wat dat doet met de honingkwaliteit als je zo'n gif poort voor de kast hebt zitten. Het is ook een behoorlijke belemmering voor de stuifmeeldracht. Het merendeel van de varroa mijten worden in het broed en in de kast gekweekt. De varroa gate is daarom alleen een deeloplossing tegen reinvasie van mijten.

joselito
Berichten: 2015
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Helchteren, België
Contacteer:

Re: varroa gate

Bericht door joselito » di 01 nov 2016, 16:28

BBBeez schreef: De varroa gate is daarom alleen een deeloplossing tegen reinvasie van mijten.
Dat is inderdaad de bedoeling. Na een bepaalde periode in het jaar verhuizen er veel mijten, volgens hen.
Dus als je een geslaagde behandeling toegepast hebt in de zomer voorkomt dit herbesmetting.
https://www.youtube.com/watch?v=BopnuGfJDpk

crunx
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 15:26
Locatie: Overijssel // Twente
Contacteer:

Re: varroa gate

Bericht door crunx » di 01 nov 2016, 18:53

"Inspired by tick collars worn by dogs and cats"

Dus pak een hondenband, boor er gaatjes in voor de bij om er door te kunnen. En de mijt komt in contact met het stofje....
Gebruiken ze ook wel eens bij planten alleen doen die huis-moeders dan het bandje om de stam van de sierboom. Jawel SIER-boom.. die eet je dus niet op.

Hoe dan ook moeten we ons afvragen wat doet dit stofje met producten zoals honing, pollen, ect. Het zal wel niet meteen voor bijen dodelijk zijn, maar het blijft echter wel van een producent genaamd Bayer...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten